Uv:n jälkeen alkoi Nilan Compact P hälyttämään "M47 Defrost fail Wait" sekä eilisen saunomisen jälkeen "M80 Evaporator Temperature is Low". Aamusta tuntui makkari kylmältä ja näytti tuloilma olevan kivat -12 sillä hetkellä. Avasin PILP:n niin kennossa oli jääpuikot. Sulattelin kennoa lämpimällä vedellä ja saunassa miedolla lämmöllä sekä puhaltelin PILP:iin hiustenkuivaimella, jotta jäät sulaisivat.
Edelleen ainakin hälyttää M47 koodia, mikä on kai aika "perus" näillä pakkasilla tässä mallissa.
Olisiko vinkkejä mitä asetuksia kannattaa säätää, jotta ainakin toi M80 ei enää toistuisi? Vai onko paras ratkaisu odottaa, että pakkanen lauhtuu
?
Lämpötilojen säätö:
Huonelämpötilapyynti = 28
Kesä / Talvi toiminnan vaihto = 12
Offset kestä/talvi vaihdolle = 2
Ohjaava anturi = T3
Lämpötilan säädön NE alue = 1.0
Offset viilennykselle = 5.
Bypass pellin offset = 0.0
Ulkoisen lämmityksen NE alue = 1.0
Jäätymisen esto:
LTO kennon jäätymisen esto = Polar
Jäätymisen esto tämän lämpötilan alapuolella = 1.0
Esilämmityksen asetusarvo T4 (°C) = 2.0
LTO kennon sulatus:
Aloita jäätymisen esto (°C) = 1
Maksimi sulatusaika (min.) = 35 (nostin kokeiluksi 25 -> 35)
Kahden sulatuksen välinen minimiaika (min.) = 30
Poistopuhaltimen toiminta sulatuksen aikana = Teho 2
Tulopuhaltimen toiminta sulatuksen aikana = Näppärästi ei saa selvää näytöstä mutta ehkä Poistopuhallin(?)
Lämpöpumpun sulatus:
Höyrystimen sulatus T6 = päällä
Maksimi sulatusaika (min.) = 15
Kahden sulatuksen välinen minimiaika (min.) = 30
Aloita sulatus (°C) = -5
Lopeta sulatus (°C) = 6
Ilmanvaihto matalilla lämpötiloilla:
Pieni puhallusteho matalalla ulkolämpötilalla = päällä
Pieni puhallusnopeus ulkolämpötilalla = -8
Puhallusteho = Teho 1 (kannattasiko nostaa Teho 2?)
Puhallin nopeus:
Puhallinteho1 tulo=25 poisto=33
Puhallinteho2 tulo=45 poisto=53
Puhallinteho3 tulo=75 poisto=82
Puhallinteho4 tulo=90 poisto=100
Lämminvesivaraaja:
Tavoitelämpötila (°C) = 50
Käyttöveden vastuksen asetusarvo (°C) = 42
Apuvastus = päällä
Tällä hetkellä lämmittää käyttövettä ja anturit näyttävät tämmöistä:
T1 ulkoilman lämpötila = -13,5 (oikeesti on kyllä -21)
T2 tuloilman lämpötila = 11.9
T3 poistoilman lämpötila = 20.6
T4 poistoilma lämmönvaihtimen (LTO) jälkeen = -10,9
T4 poistoilma lämpöpumpun jälkeen = 16.1
T6 höyrystimen lämpötila = -14.2
Kirjottelen ketjuun lämpöanturien arvot kun on vettä lämmitellyt tarpeeksi.
Edelleen ainakin hälyttää M47 koodia, mikä on kai aika "perus" näillä pakkasilla tässä mallissa.
Olisiko vinkkejä mitä asetuksia kannattaa säätää, jotta ainakin toi M80 ei enää toistuisi? Vai onko paras ratkaisu odottaa, että pakkanen lauhtuu
Lämpötilojen säätö:
Huonelämpötilapyynti = 28
Kesä / Talvi toiminnan vaihto = 12
Offset kestä/talvi vaihdolle = 2
Ohjaava anturi = T3
Lämpötilan säädön NE alue = 1.0
Offset viilennykselle = 5.
Bypass pellin offset = 0.0
Ulkoisen lämmityksen NE alue = 1.0
Jäätymisen esto:
LTO kennon jäätymisen esto = Polar
Jäätymisen esto tämän lämpötilan alapuolella = 1.0
Esilämmityksen asetusarvo T4 (°C) = 2.0
LTO kennon sulatus:
Aloita jäätymisen esto (°C) = 1
Maksimi sulatusaika (min.) = 35 (nostin kokeiluksi 25 -> 35)
Kahden sulatuksen välinen minimiaika (min.) = 30
Poistopuhaltimen toiminta sulatuksen aikana = Teho 2
Tulopuhaltimen toiminta sulatuksen aikana = Näppärästi ei saa selvää näytöstä mutta ehkä Poistopuhallin(?)
Lämpöpumpun sulatus:
Höyrystimen sulatus T6 = päällä
Maksimi sulatusaika (min.) = 15
Kahden sulatuksen välinen minimiaika (min.) = 30
Aloita sulatus (°C) = -5
Lopeta sulatus (°C) = 6
Ilmanvaihto matalilla lämpötiloilla:
Pieni puhallusteho matalalla ulkolämpötilalla = päällä
Pieni puhallusnopeus ulkolämpötilalla = -8
Puhallusteho = Teho 1 (kannattasiko nostaa Teho 2?)
Puhallin nopeus:
Puhallinteho1 tulo=25 poisto=33
Puhallinteho2 tulo=45 poisto=53
Puhallinteho3 tulo=75 poisto=82
Puhallinteho4 tulo=90 poisto=100
Lämminvesivaraaja:
Tavoitelämpötila (°C) = 50
Käyttöveden vastuksen asetusarvo (°C) = 42
Apuvastus = päällä
Tällä hetkellä lämmittää käyttövettä ja anturit näyttävät tämmöistä:
T1 ulkoilman lämpötila = -13,5 (oikeesti on kyllä -21)
T2 tuloilman lämpötila = 11.9
T3 poistoilman lämpötila = 20.6
T4 poistoilma lämmönvaihtimen (LTO) jälkeen = -10,9
T4 poistoilma lämpöpumpun jälkeen = 16.1
T6 höyrystimen lämpötila = -14.2
Kirjottelen ketjuun lämpöanturien arvot kun on vettä lämmitellyt tarpeeksi.


Laite oli tyypitetty valikosta Compact P malliksi, eikä Polar-malliksi. Asentaja kävi vaihtamassa tuon oikeaksi ja päivitti softan uusimpaan versioon. Pitää tutkailla tarkemmin uuden softan valikkoja kun ehdin. Itse laitteessa ei siis ollut mitään vikaa. Suuri kiitos avusta 