Cooper&Hunter ilmalämpöpumpun sielunelämä CH-S09FTTXH-B

tiinafin

Tulokas
Heis!
Olen vasta muuttanut uuteen asuntoon, jossa kyseisen mallinen ilmalämpöpumppu. Ennen en ole ilmalämpöpumppua käyttänyt, joten voin siksikin olla hivenen ulalla. Paljon olisi kysyttävää, enkä manuaalista tai googlettamalla ole vastauksia onnistunut löytämään:
1) onko joku todella onnistunut saamaan Cooperiin uniajastuksen oikeasti lähtemään käyntiin?
2) Millä appsilla olisi paras käyttöön? Ewpe smart ja Cooperin oma ovat molemmat mahdottomia saada kännykälle, sillä vaativat samaan aikaan wifillä laitteen yhdistämisen, jolloin netti katkeaa automaattisesti. Ilman nettiä ei taas appin laitteen asennus toimi.
3) Pidetäänkö laite koko ajan päällä? Eli jos laitettu vaikka HEAT lämmitysmoodi ja lämpötila 19, niin laite alkaa lämmittää vain, jos lämpö laskee alle 19? Eli ei ala laskea vaikka asunnon lämpöä yli kahdestakymmenestä yhdeksääntoista :) ?
4) Onko ifeel-passelimpi pitää päällä, kuin ilman?
5) viimeinen kyssäri, lupaan ;) : pidättekö ilmankierron vain sisällä? Tai lämpötilamittauksen niin, että huutomerkki on talon sisällä kaukosäätimen näytössä?

Huikaiseva kiitos vastauksista ja VINKEISTÄ jo etukäteen!

kapsu

Aktiivinen jäsen
3) juu, laite aina päällä, lämpötila voi kyllä hieman heilua
4) pitää ihan itse kokeilla mikä teidän asunnossa toimii parhaiten ja mistä tykkää
5) en ymmärrä kysymystä

tiinafin

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Ihanaa, joku vastasi, kiitos!
Käytätkö, Kapsu, jotain appsia ohjaamaan etänä? Ja jos käytät, saatko sen kautta uniajastimen toimimaan?
Tuo vitoskyssäri, eli kyseessä on ilmeisesti korvausilmanappula, jossa nuoli tulee joko talon sisään tai talosta ulos. Mitähän mahtaa tarkoittaa ja onko sinulla käytössä? Entä sitten otatko lämpötilan mittauksen talon sisältä vai ulkoa?

kapsu

Aktiivinen jäsen
Kauko-ohjaimesta tehty ajastus toimi kyllä noissa. Applikaatioista ei kokemusta.
Mutta idea siis on pitää laite aina päällä, ei tarvitse/kannata erikseen sammutella, ei se ainakaan sähköä säästä. Eikä muutenkaan kannata säätää jatkuvasti. Etsii sen sopivan lämpötilan ja puhallus voimakkuuden ja sit vaan antaa olla.
Talonkuva ja se puun kuva on ilmanpuhdistustoimintoja, ionisaattori. On kyllä ohjekirjassa kerrottu.

Ewpe smart toimii minulla hyvin. Cooperin omaa appia en ole edes koittanut. Tallissa I feel toiminto on hyvä matalamman lämpötilan pidossa, kun pumpuilla tuo ylilämmittäminen on enemmän ominaisuus. 10 minuutin välein tapahtuva lämmönmittaus on ehkä vähän turhan harvaan tapahtuva. Jolloin asuintiloihin en suosittelisi. Ja niinkuin Kapsu tuossa mainitsi, ilpin kaukosäädintä ei kannata räplätä kuin TV n kaukosäädintä. Kun tiloihin on löytynyt sopiva asetus, niitä ei yleensä tarvitse usein muutella.
Asuinrakennnuksessa olevan Panan säätöihin en ole koskenut sitten lokakuun, kun laitoin sen päälle.
Itselle ei ole tuon Cooperin ilmanpuhdistusohjelman toiminta auennut. Osaako joku kertoa, mitä laite tekee tuolla toiminnolla? Ionisaattori on tiedossa ja erikseen kytkettävissä mutta tuo puhdistustoiminto on mysteeri.

kapsu

Aktiivinen jäsen
En tiedä onko siinä muita toimintoja kuin ionisaattori, jossain ohjeessa luki että ne talonkuva toiminnot ei olisi käytössä.
Toi ylilämmitys näissä gree/cooper laitteissa on kyllä ihan käsittämätön juttu, ei voi ymmärtää. Nykyinen mitsu pitää lämpötilan todella tasaisena kämpässä, yhden asteen sisällä, gree antoi heilua ainakin 3 astetta mikä on asuintiloissa mukavuuden kannalta aika ankeeta.

tiinafin

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Ewpe olisi varmasti huippu. Omassa asunnossa ei vaan ole langatonta nettiä, eli en saa laitteita yhdistettyä ilman sitä (wifi yhdistää kännykällä cooperin, mutta ei pysty silloin pitämään omaa nettiänsä samaa aikaa päällä, kun taas ewpe vaatii asennukseen nettiyhteyden. Eli dääms.... ;) )
Kiitos teille tuosta vakiona pitämisestä. Olen kieltämättä ränkläillyt kaukosäätimellä, mutta kun pihi-pöhölö-pohojalainen tahtoo varmistaa optimit toiminnat :)
Elikkäs noista ionisaattoreista ja puukuvista (ei muuten mikään manuaali selitä, mitä ne tarkoittaa ja vaikuttaa toimintoihin) ei juurikaan tarvitse perustaa, tai että peruskäytössä eivät juuri tuo lisäarvoa?
Oletteko te muuten huomanneet melutasossa mitään eroa hiljaisen ja matalimman fan-asennon erossa? Tämä laite mölisee ainakin samalla tasolla molemmissa. (entä mitä tuuletintasoa pidätte peruskotioloissa?)

kapsu

Aktiivinen jäsen
Jos tarkoitus lämmittää kämppä pumpulla niin sen pitää puhaltaa, ja siitä tulee ääntä.
Minkä verran sulla neliöitä asunnossa? Yleensä pienimmät puhallusnopeudet ei riitä levittämään lämpöä koko asuntoon.. eli puhallustasona 2 tai 3 palkkia.

Itse pidän Cooperin quietilla koko ajan ja lämpö leviää 70m2 tallissa joka paikkaan. Toki tila on suht avoin, 2.8m korkeata tilaa, jolloin lämpö leviää tasaisesti. 1- tehon ja quietin eron kyllä huomaa äänessä ja ilmavirrassa selkeästi.
Quietillahan on kaksi eri vaihtoehtoa: se joko on koko ajan hiljaisimmillaan tai sitten on se auto- tila, joka käyttää kolmea alinta puhallusnopeutta. Ja kompurakin ottaa tarvittaessa enemmän kierroksia ulkoyksikössä. Tila vaihtuu kaukosäätimen quiet- näppäimestä.

tiinafin

Tulokas
Neliöitä on vain 54. Itse en huomaa äänessä eroa quietin ja alimman fan-tason välillä. Olen käytännössä aina päivät pois kotoa ja vain iltaisin paikalla, eli pidän varsin matalalla lämmön. Onko järkevämpää pitää esim. tasa 19, kuin että päivät 17 ja illalla venkslata kahden tunnin vuoksi ylös 20 astetta?

Back
Ylös Bottom