Daikin Onecta wifi

tihe40

Jäsen
Mulla on Daikin Comfora 25 ja olen yrittänyt koko päivän saada nettiin tuota laitetta.
Ei onnistu ja ei saa mistään apua.

Onko kellään kokemusta tästä?
Ohjeet on todella huonot.

pröö

Aktiivinen jäsen
ohjeissa siinä kirjallisessa Operation manual käytöopas Suomi mikä tuli koneen mukana on kolme eri systeemiä ohita ne kaksi ensinmäistä ja mene kolmos vaihto ehtoon missä kehotetaan avaamaan ilpin etukansi ja ottamaan ne koodit sieltä- Käyttöohjekirjassa kohta. Yhteyden muodostaminen käyttämällä SSID- ja KEY- numeroa. Tiedän kuinka paljon vituttaa kun niitä kahta ekaa epätoivoisesti yrittää tunti tolkulla ja alkaa epäilemään omaa Wifi yhteyttä älyluuria ja järkeä. Kolmoskohdan ohjeilla 5 minuutin homma siis ONECTA- daikin app eli sovelletus

tihe40

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Kyllä, loppujen lopuksi oli helppo laittaa tuo yhteys kuntoon.
Mutta monta tuntia meni ennen kuin tajusi!

Tietääkö kukaan tuosta Economy tilasta, saako sillä jotain säästöä aikaan? Tarveohjaus on jo päällä 40%

puuteknikko

Vakionaama
Kyllä, loppujen lopuksi oli helppo laittaa tuo yhteys kuntoon.
Mutta monta tuntia meni ennen kuin tajusi!

Tietääkö kukaan tuosta Economy tilasta, saako sillä jotain säästöä aikaan? Tarveohjaus on jo päällä 40%
Minun mielestäni nuo tilat on vähän niin kuin päällekkäisiä. Tarveohjaushan on tullut vasta äskettäin mukaan, ennen oli vain Economy-tila käytettävissä. 40% tarveohjaus on varmasti riittävä ratkaisu, pitäähän se pahimmat piikit aisoissa.

Tarveohjaus (itsellä myös 40%) taitaa rauhoittaa sulatteluakin jonkin verran, eilen kuulin mielestäni yhden sulatuksen olevan menossa ja oli huomattavasti hiljasempi kuin ennen. Kesto oli silti 5-10 minuuttia, huipputeho sen aikana 1,24 kW mikä viittaisi tuohon 40% raja-arvoon törmäämiseen.

tihe40

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Kannattaako laite pitää päällä koko ajan?
Käytössä on myös pilp.

Nyt lähinnä laittanut päälle ajastuksella edullisimmille tunneille yöllä.

Mitä tarveohjaus tarkemmin ottaen tarkoittaa? Laitteen tehoa rajoitetaan ja sen optimoimiseksi käytetään edellisen päivän toteutunutta kulutusta, mutta vähän tarkemmin olisi kiva tietää.

Miksi on olemassa sekä tarveohjaus että Econo-tila? Molempienhan tarkoitus on rajoittaa tehoa ja siten säästää energiaa.

Tässä ketjussa puhuttu tuosta Daikinin tarveohjauksesta, niin sen toimintalogiikassa näyttää olevan yksi epäloogisuus, jota ei heti kättelyssä arvaisi.

Omien kylläkin vain kuukauden mittaisten käyttökokemusten perusteella vaikuttaisi siltä, että manuaalisen tarveohjauksen asetettu taso rajoittaa myös automaattisen tarveohjauksen maksimeja. Onko muilla saman suuntaisia havaintoja?

Minulla oli alkuun tarveohjaus rajoitettuna 40%. Kun se ei tuntunut riittävän nostin sen 50%, mutta totesin, että en jaksa säätää tuollaisen kanssa, joten laitoin sen automaatille. Tällöin onectan mukaan kahden tunnin kulutus vaihteli ilman poikkeusta 500-600Wh luivuissa.

Se ei kuitenkaan jaksanut pitää lämpötilaa vakaana, kun kokeilin ilmanvaihdon jälkilämmityksen ottoa kokonaan pois päältä, vaan sisälämpötila laski 21->19, mutta kulutus ei noussut yhtään. Annoin tuon jälkeen pumpun olla kokonaan ilman tarveohjausta, mutta tänään laitoin sen takaisin automaatille sillä erotuksella, että muutin ensin sen manuaalisen arvon 50->100. Nytpä tuo veikin Onectan mukaan 900Wh 14-16 slotissa, kun aiemmin kulutus ei ollut koskaan yli tuon 600Wh, jos tarveohjaus oli automaatilla.

Onko teillä muilla samanlaisia havaintoja, että manuaalinen asetus, vaikuttaa automaatti asetuksen maksimiin/ottotehoon? Minun tutkimuksethan ovat sikäli epäluotettavia, että minulla ei ole erillistä kulutuksen seurantaa, vaan joudun luottamaan Onectan sanaan.

Joku pohti tarveohjauksen ja econo tilan suhdetta toisiinsa. Minusta vaikuttaisi siltä, että econo tila voisi leikata hieman kulutusta pienemmäksi, vaikka tarvohjaus olisi 40%, mutta voi kyllä olla, että havaintoni selittyvät ulkolämpötilalla ja pienemmällä puhallusnopeudella. Jossain vaiheessa nimittäin ajoin viikon verran siten, että 0-7 puhallus oli 4/5 ja econo ei ollut päällä. Loppuvuorokauden asetukset olivat muuten samat, mutta puhallus oli 3/5 ja econo tila oli päällä. Onectasta ei tällöin huomannut mitään eroa, mutta sähköyhtiön sivustolta katsottuna kulutus oli päivisin hitusen pienempää, vaikka päivisin tulee muuta kuormitusta tietokoneesta/telkkarista ruuanlaitosta yms.

Back
Ylös Bottom