Donut Lab esittelee sähköisen liikenteen tulevaisuuden CES-messuilla

bungle

Vakionaama

Poliisi teki kotietsinnän akkuyhtiöstä kannelleen Lauri Peltolan asuntoon​

  • Poliisi teki kotietsinnän akkuyhtiö Donut Labista kannelleen Lauri Peltolan kotiin torstaina.
  • Peltolaa epäillään yrityssalaisuuden rikkomisesta. Nordic Nano Group irtisanoi hänet toukokuun alussa.
  • Peltola on paljastanut julkisuudessa Donut Labin akkuun liittyviä väärinkäytösepäilyjä.
Ja ehkä tärkeimpänä: Peltola on kieltäytynyt palauttamasta yritykselle kuuluvia laitteita, koska on halunnut ne itse mieluummin poliisin haltuun. Poliisi toimii kuin kuriiripalvelu?
 

-Teme-

Vakionaama
Lauri Peltola tullee saamaan Nordic Nanolta vielä korvauksia laittomasta irtisanomisesta.
Oikeuskanslerin ilmoittajansuojelun pitäisi antaa suoja väärinkäytösten ilmoittajille. Heitä ei esimerkiksi voi irtisanoa tutkimusten aikana.

Nordic Nano Group irtisanoi Peltolan työsuhteen toukokuun alussa.
 

janhunen

Aktiivinen jäsen
Lauri Peltola tullee saamaan Nordic Nanolta vielä korvauksia laittomasta irtisanomisesta.
Näinköhän on, Poliisi ei varmaankaan tee kotietsintää kovin kevein perustein. Tuskin se mikään vapaudu vankilasta kortti on, jos ilmoitat väärinkäytöksistä ja toimit itse sen jälkeen väärin.
 

janhunen

Aktiivinen jäsen
Ja ehkä tärkeimpänä: Peltola on kieltäytynyt palauttamasta yritykselle kuuluvia laitteita, koska on halunnut ne itse mieluummin poliisin haltuun. Poliisi toimii kuin kuriiripalvelu?
Tätä en ymmärrä yhtään. Poliisilla tuskin on mitään perusteita tehdä muuta, kuin palauttaa laitteet kiltisti omistajalle. Jos ko. tyyppi oli omasta mielestään oikealla asialla, olisi ehkä kannattanut hoitaa asia toisin.
 

bungle

Vakionaama
Tätä en ymmärrä yhtään. Poliisilla tuskin on mitään perusteita tehdä muuta, kuin palauttaa laitteet kiltisti omistajalle.
Samaa mietin. Toimii siis kuriinina. Noutaa kotoa ja palauttaa omistajalle. Kätevämpi kuin posti, eikä varmaan hukkaa lähetystä. Ihmettelen tosin, että tällaiseen käytetään yhtään poliisin resursseja, mutta varmaan siellä on turhempaakin.
 

bungle

Vakionaama
Tuskin on. Tubetajat saa tän asian veivaamisesta huomiota ja veivaamista tehdään rakkaudesta rahaan.
Marko LinkedInissä toteaa kaiken etenevän mallillaan ja suunnitellusti. Toi lainaus oli ylläpidon lisäämä. Tässä vielä Donutin virallinen vastine: https://www.donutlab.com/statement-regarding-recent-discussions-on-donut-battery/

Omaan korvaan tossa särähtää:
this content creator is publicly engaged in a commercial partnership with our Chinese competitor, the battery technology company CATL

Tolle ei oikein voi edes nauraa, joten varmaan täytyy itkeä. Mutta tyypillinen reaktio näissä tilanteissa. Lisätään vaan höyryä kattilaan ja toivotaan, ettei totaalisesti posahda heti. Enää Ziroth ei olekaan kaveri, mutta aikasemmin oli. Näin ne muuttuu.
 
Viimeksi muokattu:

Espejot

Hyperaktiivi
Marko LinkedInissä toteaa kaiken etenevän mallillaan ja suunnitellusti. Toi lainaus oli ylläpidon lisäämä. Tässä vielä Donutin virallinen vastine...
Kannattaa luoda vastakkainasetelua jos sillä saa huomiota. Jos vastustajaa ei ole niin silloin sellainen kannattaa keksiä tai jopa palkata. Sitä kait kutsutaan huomiotaloudeksi. Odottelen konkurssia tai valmista tuotetta ja anna asialle sitten oman huomioni.
 

bungle

Vakionaama
Odottelen konkurssia tai valmista tuotetta ja anna asialle sitten oman huomioni.
Tätä on vaikea uskoa, niin monta viestiä sulla tässäkin ketjussa on (tai sitten sinua kiinnostaa metakeskustelu - ei asia, mutta se miten muut siitä keskustelee). Mutta joo, onhan tämä ollut taputeltu jo kauan sitten, joten ehkä tässä ei mitään varsinaisesti uutta enää tule kuin se konkurssi, pivottaaminen tai ulos luvatut (siis noin muutoin tämä on lähinnä tylsää ja toisteista).
 

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)
Nyt tarttis kovaa vauhtia julkaista jotain uutta, oikeaa faktaa.
No kaikenlaista "faktaahan" nuo on jo esittäneetkin :rolleyes:

Sitä vaan alkaa tulemaan kiirus enää ylläpitää uskoa (olemattomaan) kun nämä isot kiinalaiset alkaa nyt tulemaan jo ohi oikealta ja vasemmalta niillä omilla tuotteillaan, joista on myös ihan oikeasti olemassa sitä aitoa kovaa dataa ja he myös tuntevat jopa massatuotannollistamisenkin kommervenkit varsin hyvin. Ja kun se usko tähän(kin) donitsi-ihmeeseen lakkaa, katoaa myös rahoitus ja se on sitämyöten sitten bye bye tälle kanan lennolle.
 

Espejot

Hyperaktiivi
Tätä on vaikea uskoa, niin monta viestiä sulla tässäkin ketjussa on (tai sitten sinua kiinnostaa metakeskustelu - ei asia, mutta se miten muut siitä keskustelee). Mutta joo, onhan tämä ollut taputeltu jo kauan sitten, joten ehkä tässä ei mitään varsinaisesti uutta enää tule kuin se konkurssi, pivottaaminen tai ulos luvatut (siis noin muutoin tämä on lähinnä tylsää ja toisteista).

Kyllä, mielenkiinto katosi itse tuoteeseen ja jäljelle jäi metakeskustelu julkisuudesta ja miten sitä säänöstellään. Koko solidstate akkuteknologia ei näytä antavan mitään tajunnan räjäyttävää vallankumousta akkuteknologiassa. Paitsi mielikuvatasolla.
 
Back
Ylös Bottom