Enervent Pandion Eco EDE ohjainongelma

Jaakko-M

Tulokas
Osaisiko kukaan neuvoa, miksi iv-kone ei ota ohjaimen käskyjä vastaan, ainakaan tehoon liittyviä käskyjä. Lämpötilaa voi säätää, en ole varma onko vaikutusta, mutta ainakin ohjaimessa asteet muuttuu. Mutta tehon säätö ei toimi. Kone on 15 vuotta vanha, viime syksynä vaihdoin laakerit ja noin kk sitten oli kanavien puhdistus.

Moi, minulla on sama kone, ostettu vuonna 2008. Vastaavan kaltaista ongelmaa oli, ostin uuden käyttöpaneelin ja välikaapelin, mutta ongelmat pysyivät / uusiutuivat nopeasti. Olen jo unohtanut, kuinka homma tarkasti eteni. Kamppailin ongelmien kanssa vuosia. Olin lopulta tyytyväinen, kunhan kone kävi.

En tiedä, missä vika tarkalleen oli, mutta epäilen joka tapauksessa koneen piirikortin komponenttivikaa. Voihan olla, että ohjaimessa oli / tuli myös vikaa. Eneventin huollossa sanottiin, että käyttöpaneeli olisi herkkä staattiselle sähkölle.

Sain koneen kuntoon upgrade paketin avulla pari vuotta sitten. Paketissa tuli uusi piirikortti koneeseen, uusi käyttöpaneeli sekä kosteusanturi. Olin pelannut säätöjen kanssa riittävästi alkuperäisellä kokoonpanolla, joten valitsin simppelimmän ohjauksen upgrade pakettiin. Siitä saa dataa riittävästi ulos ja mukana tulee wifi-mokkula, jonka avulla koneen perussäädöt ja -datat saa näkyviin esim kännykällä. Upgrade paketti on vaan aika arvokas, muistaakseni joku 1300 €. Mukana tulee kattavat ja yksityiskohtaiset vaihto-ohjeet, mutta homma on ihan oma ruljanssinsa.

Vaihdon jälkeen IV-kone on toiminut moitteetta ja olen ollut tyytyväinen lopputulokseen (oppinut olemaan tyytyväinen kaiken sen tappelun jälkeen, kun ilma vaihtuu ja perussäädöt toimivat :D).

Jaakko-M

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Moi, minulla on sama kone, ostettu vuonna 2008. Vastaavan kaltaista ongelmaa oli, ostin uuden käyttöpaneelin ja välikaapelin, mutta ongelmat pysyivät / uusiutuivat nopeasti. Olen jo unohtanut, kuinka homma tarkasti eteni. Kamppailin ongelmien kanssa vuosia. Olin lopulta tyytyväinen, kunhan kone kävi.

En tiedä, missä vika tarkalleen oli, mutta epäilen joka tapauksessa koneen piirikortin komponenttivikaa. Voihan olla, että ohjaimessa oli / tuli myös vikaa. Eneventin huollossa sanottiin, että käyttöpaneeli olisi herkkä staattiselle sähkölle.

Sain koneen kuntoon upgrade paketin avulla pari vuotta sitten. Paketissa tuli uusi piirikortti koneeseen, uusi käyttöpaneeli sekä kosteusanturi. Olin pelannut säätöjen kanssa riittävästi alkuperäisellä kokoonpanolla, joten valitsin simppelimmän ohjauksen upgrade pakettiin. Siitä saa dataa riittävästi ulos ja mukana tulee wifi-mokkula, jonka avulla koneen perussäädöt ja -datat saa näkyviin esim kännykällä. Upgrade paketti on vaan aika arvokas, muistaakseni joku 1300 €. Mukana tulee kattavat ja yksityiskohtaiset vaihto-ohjeet, mutta homma on ihan oma ruljanssinsa.

Vaihdon jälkeen IV-kone on toiminut moitteetta ja olen ollut tyytyväinen lopputulokseen (oppinut olemaan tyytyväinen kaiken sen tappelun jälkeen, kun ilma vaihtuu ja perussäädöt toimivat :D).
Kiitos tiedosta! Eihän sinulla satu olemaan näppärästi tuon päivityspaketin osaluetteloa, jos tilaisi suoraan sen itselleni.

Olin aikanaan yhteydessä Enerventin huoltoon. He kertoivat, mitä osia tarvitaan. Alla lista osista, jotka minulle tuli:

- K930043074 Muutospaketti eco EDA -> eWind
- M680010037 MD TRIAC kaapeli 800mm 4-nap+läpivienti
- M710600007 EDA sähköpatterin triac-kortti

Jaakko-M

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Löytyi asetuksista vika, eli jostain syystä on mennyt sellainen asetus päälle että poistopuhallin on max 35%. Asia korjaantui, mutta vielä on yksi ongelma korjaamatta, eli koneen ääni, joka on esim. naapuritaloihin huomattavan voimakas vaikka teho olisi 20%. Syitä: ulkoritilä tukossa, laakeri kuluneet (vaihdettu), suodattimet tukossa (vaihdettu), lämmönsiirtimen moottori/vaihteisto viallinen (tod.näk.), siivekkeet likaiset.

Back
Ylös Bottom