Ensiapu, jos jotain sattuu?

Kuinka moni keskustelijoista on osallistunut turvallisuus- ja ensiapukoulutukseen?

• Ensiavun perusteet EA1

Ääniä: 42 76,4%
  • Ensiavun perusteet EA2

Ääniä: 10 18,2%
  • Hätäensiapukoulutus

Ääniä: 22 40,0%
  • Elvytyskoulutus

Ääniä: 18 32,7%
  • Lasten ensiapukoulutus

Ääniä: 0 0,0%
  • Työturvallisuuskoulutus

Ääniä: 33 60,0%
  • Alkusammutukoulutus

Ääniä: 34 61,8%
  • Työsuojelukoulutus

Ääniä: 17 30,9%
  • Olen koulutukseltani lääkäri

Ääniä: 1 1,8%
  • Olen sairaanhoitaja

Ääniä: 1 1,8%
  • Palomies

Ääniä: 2 3,6%
  • Perheessäni on ensiavun taitava henkilö

Ääniä: 14 25,5%

• Ääniä yhteensä
    55
  • Äänestys suljettu .
H

Hemmo

Vieras
Tällä foorumilla annetaan ohjeita, rakennellaan ja tehdään hyvinkin omaperäisiä muutoksia lämpöpumppuihin.
Tehdään itseasennuksena laiteasennuksia ja jopa luvattomia sähkötöitä.
Niin kysäistäämpäs vaihteeksi kuinka moni osaa antaa ensiavun, jos asennuskaverille sattuu vahinko rakennellessaan ja asennellessaan.
Eli osaatko tehdä muuta kuin soittaa hätänumeroon.
Jos olet käynyt ensiapukurssin, mutta et muista tai tiedä minkä, niin vastaa vaihtoehto numero yksi.
Voit ruksata vaikka kahdeksan ruutua vaihtoehdoista, jos olet niihin osallistunut.

Esim. sähkötapaturma on vahinko jossa voi tulla eteen palovamma, sydänperäinen vakava häiriötila, shokki, verenvuoto, silmävamma jne.
Ja lisäksi jo vaarattomaltakin näyttävän sähköiskun vaikutuksesta sydänperäiset oireet voivat tulla esille vasta ajankuluessa.

Ja tunnetusti asiallisen ja reippaan keskustelun voisi käydä esim. seuraavista aiheista:
Kuinka moni tietää miten menetellä jos joutuu opastamaan tai auttamaan sähköiskun saanutta henkilöä?
Saatikka että olet itse ensiavun tai elvytyksen tarpeessa.
Eli miten toimit vahingon sattuessa?
Ja miten voit ennalta ehkäistä vahinkoja, jos puuhastelet ja rakentelet sähköön liityvien laitteiden parissa.

Hemmo

H

Hemmo

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Ensiapu, jos jotain sattuu?

Keskustelua??