Ft 35 sulatus

ap25

Jäsen
Onko niin, että olen turhaan stressannut ft-35 mallin sulatuskyvyykkyyttä...? Eli kävin mökillä, jossa mitsubishi electric ft-35 laitoin ilpin päälle. Mökin sisä-lämpö oli -6c sulatus alkoi siitä noin tunnin kuluttua ja sisälämpö oli 0c menin ulos katsomaan ulko-yksikköä, että kuinka tässä käy. Ulko-yksikön sulatus toimi yhtä nopeasti ja yhtä hyvin kuin että sisälämpö olisi ollut +21c miten tämä on mahdollista...??? Olen jotenkin olettanut, että vaatii sisälämmön vähintään 10c että sulatus onnistuu. En ymmärrä.

Ata

Jäsen
Mulla FT25 mökillä ja sain Lämpöjokereilta alla olevan ohjeen kylmän mökin lämmitykseen.

Käytännössä olen pattereilla ja lämpöpuhaltimella lämmittänyt sisätilan n. 6-8 asteeseen.

"Kun taas alat lämmittämään mökkiä ekaa kertaa niin se ei onnistu pelkällä ilmalämpöpumpulla vaan jollain muulla pitää ensin lämmittää. Muuten laite menee ensimmäisessä sulatusjaksossa häiriöön kun ei ole sisällä lämpöä. Tämä ohje pätee jos ulkona on pakkasta kun laite pistetään päälle ja myös mökin sisällä on pakkasta."

ap25

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Niin minäkin luulin, mutta moitteetta sulatti ulkoilman ollessa -7c ja sisäilma oli 0c en sitten tiedä mistä otti ja miten otti lämmön sulatukseen. Ja mitään vikatiloja ei ilmennyt.

kahvi

Jäsen
Kennon massasta, kompressorin lämmöstä ja sisätilan lämmöstä.
Sisätilan lämmöstä ei näytä ottavan juuri ollenkaan Eurofinsin testissä koska mitattu ilmavirta putoaa nollaksi sulatuksen ajaksi (kuva 5 testiraportissa). Eli laite ei jäähdyttäisi huoneilmaa silloin ollenkaan.

Mikä lienee totuus. Kokemuksen mukaan huoneilma jäähtyy sulatuksen takia. Tietysti senkin takia, että asunnon lämmitys loppuu mutta taitaa se laitekin hiukan jäähdyttää.

ap25

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Joo, ei se käytännössä viilennä huone-ilmaa, koska vaikka vetää kennon hetkellisesti kylmäksi, niin puhallus on 0. Melcloud saattaa sulatuksen aikana näyttää alenemaa jopa 3c mutta sehän mittaa anturia joka kennon vieressä, niin saa "virheellistä tietoa" näin ainakin ft35 muista merkeistä ei kokemusta.

Back
Ylös Bottom