gree gwhd12a3nk3aa lämpötila anturin huijaus apuja

timop

Aktiivinen jäsen
siirsin otsikon pumpun mitsun alta pois ja otin sen autotalliin käyttöön.
lämmittelyt silloin kun on tallissa koska tuo 16 asteen minimi on turhan korkea kun tallissa pajatus on suhteellisen satunnaista.
olisiko antaa vinkkkiä kuinka modata tuota että saisi tiputettua sen minimin vaikka 8-10 asteeseen ?
voisi pitää ylläpitona päällä talvella tuon verran.

käytössä on myös 1wire verkko jos sitä voisi hyödyntää jotenkin tuohon..

lmfmis

Vakionaama
Vs: gree gwhd12a3nk3aa lämpötila anturin huijaus apuja

5 w lamppu lämmittämään imuilman anturia...

someone

Vakionaama

http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=6986.msg88151#msg88151

D

Deleted member 1344

Vieras

Sillähän se menee kun kytkee sopivan vastuksen pumpun imuilma-anturin rinnalle. Vastaavasti pyynnin nosto yli 30 asteen onnistuu kytkemällä vastus sarjaan imuilma-anturin kanssa (mun VILP-sovellus).

1-wirellä voi tehdä kaikenlaisia hauskoja sovelluksia. Esim. DS2406:llä (2-porttinen 1-wire I/O) voi vaikkapa ohjata relettä tai optoerotinta ja sitä kautta muuttaa pumpun huijauksia. Mulla on tuollainen sovellus VILPissä, eli kun matalan käyntitehon COP oli kovin huono, niin huijaan pumppua kahden eri pyynnin välillä 1-wiren yli. Eli se tekee ensin kovemmin hommia päästääkseen tiettyyn lämpötilaan ja sitten taas huilaa puolisen tuntia.

timop

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja

Toni sanoi:
Sillähän se menee kun kytkee sopivan vastuksen pumpun imuilma-anturin rinnalle. Vastaavasti pyynnin nosto yli 30 asteen onnistuu kytkemällä vastus sarjaan imuilma-anturin kanssa (mun VILP-sovellus).

1-wirellä voi tehdä kaikenlaisia hauskoja sovelluksia. Esim. DS2406:llä (2-porttinen 1-wire I/O) voi vaikkapa ohjata relettä tai optoerotinta ja sitä kautta muuttaa pumpun huijauksia. Mulla on tuollainen sovellus VILPissä, eli kun matalan käyntitehon COP oli kovin huono, niin huijaan pumppua kahden eri pyynnin välillä 1-wiren yli. Eli se tekee ensin kovemmin hommia päästääkseen tiettyyn lämpötilaan ja sitten taas huilaa puolisen tuntia.

jotain tämmöstä meinasin :)
kun kerran systeemit on jo olemassa (1wire lämpötila + sähkönkulutus mittaulut) ni pitäähä niitä käyttää.
tosta ds2406sta ei taida valmiita sovelluksia olla? ainakaan hobbyboardsilta ei löytynyt, ebaystäkin vain yksi sopiva hitti tosin 20usd kuluineen joten pitänee tilata.

repomies

Hyperaktiivi

Maximilta saa ilmaisia sampleja ds2408:a. Pintaliitoschippejä, tosin.

timop

Aktiivinen jäsen
  • Keskustelun aloittaja

ni seon nykysi korvatttu tolla 2408lla?
eli toi hobbyboardisn io kortti käybi...

edit: tuo
http://www.hobby-boards.com/catalog/product_info.php?cPath=24&products_id=1554

D

Deleted member 1344

Vieras

Mulla on tuo Hobby Boards 8-porttinen I/O kortti. Se on kyllä kiva, 8 relettä ja 8 optoerotettua tuloa (yhteensä voi käyttää kahdeksaa samanaikaisesti, eli rele ja optoerotintulo jakavat saman portin).

Tuo DS2406 on siitä kiva, että sillä saa tehtyä tosi pieniä laitteita 1-wireväylään. Esim. mulla on nelipiuhainen väylä (data, +5V ja kaksi maata), jolloin ohjattavan ledin saa tehtyä kolmella komponentilla, eli DS2406, ledi ja ledin etuvastus. Pintaliitoskomponentin juottaminen on vaan aika ikävää. Tuosta on olemassa myös DS2406+ joka on TO-92 kotelossa, eli näyttää ulkoisesti tavalliselta transistorilta.

T

TKT55

Vieras

Huomasin juuri, että Gree GWHD12A ohuempi putki 1/4" muuttuu pikaliittimen ja sisäyksikön välissä kahdeksi rinnakkaiseksi 1/8" putkeksi. Onko kiinalaisilta loppunut tehtaalla 1/4" putki?

Back
Ylös Bottom