HomeAssistant yhteensopivat termostaatit

Olen testannut lattiatermareista Enston ECO16BT-E ja Heatit Z-TRM3:sta. Enstoa en suosittele, bluetoothyhteys ja kotikutoinen HA-integraatio ei ole kovinkaan vakaa ja luotettava. Oli muistaakseni ongelmaa myös jos koetti säädellä kännykän aplikaatiolla ja HomeAssistantilla, että sen jjälkeen joutui uudelleen parittelemaan vehkeet toisiinsa.
Heatit Z-TRM3 On taas vaikuttanut toimivan suht ok. HomeAssistantiin se asentuu heittämällä. Välillä Z-Wave yhteys on kuitenkin katkeillut, mutta epäilisin sen johtuvan tuosta Z-Stick 7 tikusta, josta ko ongelmia on keskustelujen perusteella ollut. Hommasinkin juuri Z-Stick 5+ tikun, ja toivotaan että nuo pätkimiset loppuisivat siihen.

Onko jollakulla kokemusta Heatit Z-TRM6:sta? Mikähän ero kolmoseen? Hinta olisi edullisempi, ja paria termaria vielä kaipailisin. Entäpä muut vaihtoehdot?

-Teme-

Vakionaama
Itse epäilen että vanhat nk.perus termarit alkaa napsumaan rikki kun aletaan katkomaan niiden ohjausjännitteitä. Siihen nähden uskon että shelly toimii tuossa ihan hyvin.
Itse olen vaihdettanut kaikki 11 lattialämmitystermostaattia tuohon shelly+addon komboon

hemaris

Aktiivinen jäsen
Olen testannut lattiatermareista Enston ECO16BT-E ja Heatit Z-TRM3:sta. Enstoa en suosittele, bluetoothyhteys ja kotikutoinen HA-integraatio ei ole kovinkaan vakaa ja luotettava. Oli muistaakseni ongelmaa myös jos koetti säädellä kännykän aplikaatiolla ja HomeAssistantilla, että sen jjälkeen joutui uudelleen parittelemaan vehkeet toisiinsa.
Heatit Z-TRM3 On taas vaikuttanut toimivan suht ok. HomeAssistantiin se asentuu heittämällä. Välillä Z-Wave yhteys on kuitenkin katkeillut, mutta epäilisin sen johtuvan tuosta Z-Stick 7 tikusta, josta ko ongelmia on keskustelujen perusteella ollut. Hommasinkin juuri Z-Stick 5+ tikun, ja toivotaan että nuo pätkimiset loppuisivat siihen.

Onko jollakulla kokemusta Heatit Z-TRM6:sta? Mikähän ero kolmoseen? Hinta olisi edullisempi, ja paria termaria vielä kaipailisin. Entäpä muut vaihtoehdot?
minulla on kolme noita Heatiti-Z kolmosioa. toimineet ilman mitään ongelmia puoli vuotta. itsellä ZStick5 HAssa.

• Keskustelun aloittaja
Tuossa Heatitin Z-TRM6 mallissa katkaistaan näemmä jännite aina aallon nollakohdassa, jonka pitäisi vähentää releen kipinöintiä ja kulumista. Taitaa olla vaan pelkkä huonetermari, ja siksi halvempi kuin tuo Z-TRM3. On siinä kuitenkin paikka parille lisäsensorille, en tiedä saisiko pelaamaan lattiatermarina.

Viimeksi muokattu:
  • Keskustelun aloittaja
Ilmeisesti suurin osa sitten pätkii shellyillä vanhoja termareita, koska HomeAssistntin käyttäjiä täällä kuitenkin vaikutaa jokunen olevan.

Samppa

Ylläpitäjä
Ylläpidon jäsen
Lattiatermarina minulla Ebeco EB-Therm 500, joka on liitetty HA:lle heidän API:n kautta. Eli termari on wlanissa ja vaatii heidän pilven väliin. Tuo on kuitenkin toiminut erittäin luotettavasti. Niin Ebecon API kuin HA liityntä. Vaatii erillisen wifi kortin ja ei ole halvimmasta päästä varmasti. Kännykkäappikin on, mutta en ole sitä käyttänyt oikeastaan. Mitä alkuun testasin, niin sillä sai aika nätisti tehtyä ajastuksia lämpötilapyynteihin. HA:lta tulee lämpötilasäätö tuolle sen Temezin lisäosan control factorin avulla.

Lattialämmöt vain märkätiloissa/wc:t. Pääosassa huoneita talossa on sähköpatterit seinällä. Näissä omat termarit, jotka ajatus säätää talvella hitusen yläkanttiin. Pattereiden syötöt tulee kontaktoreiden kautta, joita ohjaa nyt Shellyt. Päälämmönlähteenä ilmalämpöpumppu ja HA:n automaatioiden avulla sitten pattereilla boostaillaan halvoilla tunneilla ja muutoin tarpeen mukaan.

Viimeksi muokattu:
  • Keskustelun aloittaja
No päädyin tilaamaan pari Z-TRM3:sta lisää, toivotaan että yhteyden kuolemiset olivat tosiaan kiinni tuon Z-Stick 7:n ongelmista. Kohtapa tuo selviää.

Automaationa HomeAssistant.
Tarvitsen talliin luotettavan lattialämmitystermarin Ilpin varmistukseksi ja antamaan lämpötilatietoa automaatioon.

Olen kokeillut halpoja z-wave ja zigbee vekottimia, ja viimesen tyuan kanssa meni hermot.
Joko intengraatio aivan paska, tai olematon.

Onko heat-it ainoa vaihtoehto?

hemaris

Aktiivinen jäsen
Automaationa HomeAssistant.
Tarvitsen talliin luotettavan lattialämmitystermarin Ilpin varmistukseksi ja antamaan lämpötilatietoa automaatioon.

Olen kokeillut halpoja z-wave ja zigbee vekottimia, ja viimesen tyuan kanssa meni hermot.
Joko intengraatio aivan paska, tai olematon.

Onko heat-it ainoa vaihtoehto?

Heatit on ainakin osoittautunut omassa käytössäni lueotettavaksi. Minulla on siis kolme Heatit zwave-termaria, ovat toimineet puolitoista vuotta ilman ongelmia. Säädöt ovat monipuolisia HA käytössä ja sieltä saa tosiaan termaritiedot HA:n ja lisäksi ne toimivat hyvin toistimina zwave-verkossa. Itse tykkään myös siitä että näytön kirkkauden voi säätää HA:n kautta - minulla automaatio sammuttaa häiritsevissä paikossa olevat näytöt yöksi etteivät loista pimeässä.

Kalliitahan nuo kyllä on, mutta ei siis ole tarvinnut jumpata noiden kanssa sen jälkeen kun iski kiinni.

Heatit Z-TRM3 € 120.00 inc.vat​

vai?

Heatit Z-TRM6 € 95.00 inc.vat​

vai joku muu? HA yhteensopivaksi todettu, ei väliä millä kommunikoi, mulla on varmaan ne kaikki.

Minulla lattian menee kolme vaihetta, termari ohjaa vain kontaktoria joten virrankestolla, saati mittauksella ei ole mitään arvoa.
Z-wave verkkoni on vakaa ja pyörinyt vuosia domoticzilla, nyt domo jäähyllä ja HA/ zigbee yms entiset enempi tulossa ja testissä.

Tarvitsen tuosta automaatioon luotettavan lämpötilan jolla ohjaan ilppiä päälle/pois. Ja tämä lattialämmitys on ainoastaan jäätymissuojana.

Viimeksi muokattu:

hemaris

Aktiivinen jäsen

Heatit Z-TRM3 € 120.00 inc.vat​

vai?

Heatit Z-TRM6 € 95.00 inc.vat​

vai joku muu? HA yhteensopivaksi todettu, ei väliä millä kommunikoi, mulla on varmaan ne kaikki.

Minulla lattian menee kolme vaihetta, termari ohjaa vain kontaktoria joten virrankestolla, saati mittauksella ei ole mitään arvoa.
Z-wave verkkoni on vakaa ja pyörinyt vuosia domoticzilla, nyt domo jäähyllä ja HA/ zigbee yms entiset enempi tulossa ja testissä.

Tarvitsen tuosta automaatioon luotettavan lämpötilan jolla ohjaan ilppiä päälle/pois. Ja tämä lattialämmitys on ainoastaan jäätymissuojana.
Itsellä Z-TRM3. Tuossa yllä tässä ketjussa väitetään että TRM6:sta puuttuisi lattiatermari.
Siitä ainakin saa tuon tuon lattialämmön ja toki muutakion ohjaustietoa jossille on käyttöä.Tässä kuvakaappaus omasta systeemistä, Ohjauksella lämpimät lattiat aamulla muuten väistellään sähkön huippuhinnat.
1728068691753.png

Back
Ylös Bottom