Ikkuna auki vai ei ?

maanma

Vakionaama
Monesti olen lukenut että jäähdytyksellä ikkunat tulee sulkea.

Mutta onko aina niin ?

Jos ulkolämpö on alempi kuin sisälämpö ja jäähdytyksen tavoitelämpö.

Minulla ilpit kierrättää sisälmaa ympyrärataa. Ikkuna auki pohjoisesta. Painovoimainen iv.

Sisällä 26-27, ulkona 23 jäähdytys pyynti 25.

Arisoft

Hyperaktiivi
Jos tuosta nyt jotain pitäisi repiä niin ulkoilma on kosteampaa ja ILP kuluttaa energiaa sen kosteuden poistamiseen. Lopullinen totuus tulee kun laitat pumppuun energiamitarin ja vertailet muutamana päivänä kumpi kuluttaa enemmän energiaa.

pjkl

Aktiivinen jäsen

Mutta onko aina niin ?

Minulla ilpit kierrättää sisälmaa ympyrärataa. Ikkuna auki pohjoisesta. Painovoimainen iv.

Ainakin tykkäät lämpimästä. :) Itselle sisällä sopii max 22, mieluummin lähemmäs 21. Eräs kaveri pitää kylppärissä lattialämmöllä lämpötilan +26, joka kesällä nousee toki jopa +33. Hiki tulee koiraa pestessä tuossa +26 lämpötilassakin.

Husky

Hyperaktiivi
Sitten on niitä, jotka kesällä jäähdyttää 21:een ja talvella pidetään 23-24. Useampikin kyläilijä on ihmetellyt, kun minulle kelpaa päinvastainen taktiikka

Tifo

Vakionaama

Mutta onko aina niin ?

Ilma vaihtuu toisissa mökeissä paremmin kun on ikkuna auki, jos ulkona on vilpoisaa niin ei tuossa euroissa laskettuna tule paljon eroa.

Back
Ylös Bottom