Ilmalämpöpumppu puutalossa

W

Wesku

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Ilmalämpöpumppu puutalossa

Ainakin itse olen näköjään sitä mieltä, että on kun kerran tänä aamuna kävin tilaamassa Toshiba Daiseikai RAS-13:n seinälle tuhisemaan.

Asennus tulee rintamamiestalon alakertaan, eli ainakin ensi kesän jäähdytys on kunnossa alakerran osalta. Yläkertaan sitten tarvittaessa joku edullinen on-off vimpain viilentämään kun siihen tarvetta tulee.

Koko talon lämmityksen pitäisi nyt ainakin olla hallinnassa melko koville ja ehkä vielä sitäkin kovemmille pakkasille asti.

R

ripley

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Wesku sanoi:
Koko talon lämmityksen pitäisi nyt ainakin olla hallinnassa melko koville ja ehkä vielä sitäkin kovemmille pakkasille asti.

Toivottavasti sulla on sitten on myös jokin muu lämmitysjärjestelmä ILPin ohella käytössä :D

R

ripley

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Niin, alkuperäiselle kysyjälle: Miksei olisi järkeä ja mitä se puu mahtaisi siihen järkevyyteen vaikuttaa? Itselläni on ollut Panasonic Multisplit käytössä PUUtalossa ja vielä on talo pystyssä. ;D Ja lämmintä on vielä piisannut - tosin lämmintä on ollut ulkonakin.

W

Wesku

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

ripley sanoi:
Wesku sanoi:

Toivottavasti sulla on sitten on myös jokin muu lämmitysjärjestelmä ILPin ohella käytössä :D

Jou vain löytyy perinteiset sähköpatterit ja parit kaakeliuunitkin, eli ei tässä palella pitäisi. Mielenkiintoista kyllä seurata kuinka pitkälle pakkaseen tuolla Tossulla ja uuneilla selviää ilman sähköpattereita.

Kyl ny ollaa nii perskutarallaa luonnonystävää !

R

ripley

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Joo, en tiedä muista mutta minulla tuo pelkän pumpun varassa oleminen loppuu tuossa -5 - -10 asteessa, riippuen hiukan kuinka tuulista, kosteaa jne. on. Vanhassa talossa nuo säänvaihtelut huomaa herkemmin kuin uudemmissa ja paremmin eristetyissä. Ihmeen hyvin kuitenkin ILPin ja pönttöuunin varassa tultu toimeen.

W

Wesku

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

No itse tulen ainakin olemaan äärettömän tyytyväinen jos pelkällä pumpulla pärjää -10 asteeseen. Sen jälkeen pökköä uuneihin ja siitä vaikka -15-20 saakka tuolla keinolla, niin riittää vallan hyvin. Sen jälkeen voi jo hyvillä mielin humautella sähköpattereitakin päälle. Ei tuon kylmempiä kelejä kovin pitkään riitä kuitenkaan.

Tulis nyt jo pumppu kotiin.. no, 5.12 asennus, eli "linnaksi kotiin" ;D

T

T_o_m_i

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

caton sanoi:
Onko mitään järkeä laittaa ILPiä puutaloon, jäähdytystä ajatellen?
Ei ymmärrä miksei olisi järkeä laittaa, jos kerran jäähdytystä haluaa.
Onko syytä miksi ei kannattaisi??

Back
Ylös Bottom