Ilmalämpöpumpun asentaminen

T

tietämätön

Vieras
Olen ostamassa ilmalämpöpumppua alkavalla viikolla.
Minulla on talon sisäkorkeus vain 2,4 metriä. Olen ajatellut asennuttaa sisäyksikön ulko-oven yläpuolelle josta on vain 31 senttiä kattoon matkaa. Joten kysymys kuuluukin, kuinka paljon sisäyksikön ja katon väliin pitää jäädä vapaata tilaa? Toshibassa näkyy olevan sisäyksikön korkeus 25 senttiä, onkohan muissakin merkeissä?
Kiitollinen avusta.

P

pappa

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Ilmalämpöpumpun asentaminen

RM:n testissä olleiden mallien korkeudet näyttävät vaihtelevan tuosta mainitsemastasi 250mm aina 305mm. Olisi muuten luullut että edes nuo tiedot olisivat oikein testissä, mutta EI. Ainakin Panasonicin tapauksessa näyttää korkeus ja syvyys vaihtaneen paikkaansa.

T

TKT55

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Panasonic PE9DKE asennusohjeissa sanotaan, että tilaa pitää jättää 5 cm sisäyksikön ja katon väliin. Gree GWHD12 asennusohjeissa sanotaan ,että tilaa pitää jättää 15 cm. Minä pitäisin tätä 5 cm käytännön miniminä.

Late

Aktiivinen jäsen

Mitsubishin ohjeissa min 50mm. itselläni on aikalailla justiinsa tuo 50mm ja hyvin on ilma kiertänyt!

PauliG

Vakionaama

Mahdollisimman paljon tilaa, mutta jo asennuksen kannalta tuo 5cm alkaa olla aikalailla minimissä jotta saa sisäyksikön telineeseen paikoilleen ja tämä vapaa tila tulee mitata kattolistasta lähtien ei katosta.

Seinätelineeseen kun tuo sisäyksikkö 'pujotetaan' yläkautta paikoilleen!

Muista myös alapuolelle tilaa jotta saat kaadon aikaiseksi vesiputkelle ja huomioi kantavat rakenteet koolaukset ei suotavaa katkoa ainakaan kokonaan.

H

Heikki

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Minulla oli myös "ahdas" paikka juuri tuon kondenssiveden poiston takia. Toshiba asennettu 50 mm katosta ja kondenssiveden poistoputki siirretty eri päähän kuin kylmäputket. Tämä antoi minulle paremman poistoreitin ja selvisin kondenssiveden poistossa pienemmällä ja tarkemmalla reijällä. Toshiba on sieltä pienemmästä päästä sisäyksikön asennusmittojen suhteen.

Back
Ylös Bottom