Heips,
olen "empiirisesti" tutkaillut miten välttää tai vähentää kennon kuuraantuminen/jäätyminen. Säästä (kosteudesta) riippuen voipi tarvita sultauksia vielä +10 asteessakin. Olen optimoinut konetta jonkun verran siten että käydään osateholla kun ollaan alle 10C - toistaiseksi en ole huomioinut ilmankosteutta mutta se olisi nyt seuraava tutkimuskohde. Ajatuksena siis että esim. +5 asteessa vältyn sultauksilta jos kone käy n. 50% teholla, ja vielä ehkä +3 asteessa 30% teholla - tosin tämä riippuu taas kosteudesta. Ja varmasti monesta muustakin asiasta.
Mutta: Onko mitään tutkimus tai muuta tietoa miten kastepiste ja kennon lämpötila vaikuttavat kuuraantumiseen? Tällä hetkellä lämpötila 22.5,
olen "empiirisesti" tutkaillut miten välttää tai vähentää kennon kuuraantuminen/jäätyminen. Säästä (kosteudesta) riippuen voipi tarvita sultauksia vielä +10 asteessakin. Olen optimoinut konetta jonkun verran siten että käydään osateholla kun ollaan alle 10C - toistaiseksi en ole huomioinut ilmankosteutta mutta se olisi nyt seuraava tutkimuskohde. Ajatuksena siis että esim. +5 asteessa vältyn sultauksilta jos kone käy n. 50% teholla, ja vielä ehkä +3 asteessa 30% teholla - tosin tämä riippuu taas kosteudesta. Ja varmasti monesta muustakin asiasta.
Mutta: Onko mitään tutkimus tai muuta tietoa miten kastepiste ja kennon lämpötila vaikuttavat kuuraantumiseen? Tällä hetkellä lämpötila 22.5,