ILP käyttö ajastimella.

F

Fatfinn

Vieras
Tuli eilen laitettua ILP Panasonic CS-E9EKEB Nordic. ILP asennettu olohuoneeseen ja käynti ääni häiritsee hieman. Onko järkevää pitää ILP kiinni muutaman tunnin iltaisin esim. 19-22 kun katselee esim. telkkua? Onnistuuko ohjaus ajastimella?
Sillä aikaa kun ILP kiinni niin voisi lämmittää takkaa.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: ILP käyttö ajastimella.

Onnistuu. OFF 19:00 ja ON 23
(23 sen takia että Panat haistelevat jo tuntia ennen mihin aikaan tarvitseealkaa lämmittelemään, jotta haluttuun aikaan kämppä on halutun lämpöinen)

Itselläni on kuitenkin ajastimella lämmitys vain 16:00 - 7:00.

H

Hemmo

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Joutuuko ajastamaan joka päivä uudelleen, vai onko viikkokello?

F

Fatfinn

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

janti sanoi:
Onnistuu. OFF 19:00 ja ON 23
(23 sen takia että Panat haistelevat jo tuntia ennen mihin aikaan tarvitseealkaa lämmittelemään, jotta haluttuun aikaan kämppä on halutun lämpöinen)

Itselläni on kuitenkin ajastimella lämmitys vain 16:00 - 7:00.

Kiitos janti nopeasta vastauksesta.
Vaikuttaako kova pakkanen (-15, -20C) kompuran käynnistykseen, jos on kiinni esim. 4 tuntia vuorokaudessa?

P

pappa

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Fatfinn sanoi:
Vaikuttaako kova pakkanen (-15, -20C) kompuran käynnistykseen, jos on kiinni esim. 4 tuntia vuorokaudessa?

Itselläni on E12EKEB, joka pitelee myös taukoja leivinuunin lämmityksestä riippuen - etenkin pienemmillä pakkasilla. EKEB on kuitenkin varustettu kompressorin lämmittimellä, joka varmasti vähentää laitteeseen kohdistuvia rasituksia. Tuo oli yksi valintakriteereistäni kun reilu vuosi sitten laitteen hankin.

J

Joppe112

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Scroll-moottorin akselin voitelu perustuu juurikin kotelon pohjasammiossa makaavan öljyn riittävään notkeuteen. Tässäpä tn syy miksi Panan eScroll:ssa käytetään tuota lämpöpantaa varmaan poikkeuksetta.

Koska fyysinen puristuskammio sijaitsee hermeettisen kotelon kärjessä, siitä vapautuva hukkalämpö ei lämmitä (+ notkista) mooottorin öljyjä automaattisesti ihan samalla lailla kuin Twin Rotary rakenteessa, jossa puristus tapahtuu itse moottorin alapuolella. :cool:

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Hemmo sanoi:
Joutuuko ajastamaan joka päivä uudelleen, vai onko viikkokello?
Kyseessä on päivittäin toistuva ajastus. Viikonloppuisin laitan laitteen tarvittaessa kapulasta lämmittämään.
Laitteesta löytyy lisäksi "kertakäyttöiset" Delay On ja Delay Off timerit.

Korjaus tuohon ekaan vastaukseeni. Panat haistelevat tuota sisälämpötilaa 35-20 minuuttia ennen ajastettua käynnistymistä riippuen ulkolämpötilasta. Oikea OFF jastus aika voisi olla siis 22:20-22:35.

P

pappa

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Joppe112 sanoi:
Scroll-moottorin akselin voitelu perustuu juurikin kotelon pohjasammiossa makaavan öljyn riittävään notkeuteen. Tässäpä tn syy miksi Panan eScroll:ssa käytetään tuota lämpöpantaa varmaan poikkeuksetta.

Koska fyysinen puristuskammio sijaitsee hermeettisen kotelon kärjessä, siitä vapautuva hukkalämpö ei lämmitä (+ notkista) mooottorin öljyjä automaattisesti ihan samalla lailla kuin Twin Rotary rakenteessa, jossa puristus tapahtuu itse moottorin alapuolella. :cool:

Onkos tuolla puristuskammion sijainnilla merkitystä myös kylmäkäynnistyksiin?

R

Risto

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: ILP käyttö ajastimella + asetuksia

Minulla on samanmallinen ilp asennettuna myös olohuoneeseen. Suosittelen käyttämään minimipuhallusta eli asento I ja suuntaus melkein suoraan eteenpäin.

F

Fatfinn

Vieras

Risto sanoi:
Minulla on samanmallinen ilp asennettuna myös olohuoneeseen. Suosittelen käyttämään minimipuhallusta eli asento I ja suuntaus melkein suoraan eteenpäin.

Minulla on minimipuhallus + quiet toiminto päällä, mutta silti ääni häiritsee. Ohjaan ajastimella. ILP kiinni klo 18-24.

tet

Hyperaktiivi

Fatfinn sanoi:
Risto sanoi:

Minulla on minimipuhallus + quiet toiminto päällä, mutta silti ääni häiritsee. Ohjaan ajastimella. ILP kiinni klo 18-24.

Voin lohduttaa - ei häiritse kauaa. Äkkiä siihen ääneen tottuu, muutaman viikon kuluttua et huomaakaan. Paitsi sitten kun alkaa sulatella, sulatuksen äänimaailma on varmaankin sitten oma lukunsa. ;)

Back
Ylös Bottom