V
vmaksi
Vieras
Olen hankkimassa suora sähkölämmitteiseen (lattialämmitys) paritaloon ILP:tä. Tuo lattialämmitys on jaettu kuuteen segmenttiin, joita jokaista ohjaa automaattinen termostaatti Devireg 550 (lattia-anturilla). Lisäksi huoneistossa on varaava takka, jota lämmitän lähinnä kovilla pakkasilla.
Olen tässä pohtinut, että jos hankin ILP:n, niin miten noiden termostaattien lämpötilat kannattaa säätää. Onko oikein jos laittaa ILP:n lämpötila-asetukseksi esim. 22 C ja sitten noihin termostaatteihin 20 C. Tällöinhän tilanne olisi niin, että ILP pyrkii lämmittämään niin paljon kun pystyy ja sähkölämmitys kytkeytyy päälle vasta sitten, kun huoneen lämpötila laskee alle 20 asteen.
Olenko ymmärtänyt asian oikein? Millaisia asetuksia itse käytätte?
Olen tässä pohtinut, että jos hankin ILP:n, niin miten noiden termostaattien lämpötilat kannattaa säätää. Onko oikein jos laittaa ILP:n lämpötila-asetukseksi esim. 22 C ja sitten noihin termostaatteihin 20 C. Tällöinhän tilanne olisi niin, että ILP pyrkii lämmittämään niin paljon kun pystyy ja sähkölämmitys kytkeytyy päälle vasta sitten, kun huoneen lämpötila laskee alle 20 asteen.
Olenko ymmärtänyt asian oikein? Millaisia asetuksia itse käytätte?