ILPIn VALINTA RUKALLE ??

tietotunturi

Tulokas
Rukalla 100 neliön vanha hirsimökki, johon ollaan hankkimassa teknisesti hyvin toimivaa laitetta. Lämmönjako ei ole ongelma. Nykyinen lämmitystapa suora sähkö peruslämmön ylläpito + paikalla ollessa puulämmitys. Wifi ohjaus oltava ja laitteen toimittava pidempiä aikoja luotettavasti kovallakin pakkasella (-25)ylläpitäen peruslämpöä, suora sähkö varmistaa. Nykyinen kulutus vuositasolla noin 9 MWH.
Olen lukenut tätä foorumia ja mitä enemmän lukee, niin sen vaikeammaksi valinta tulee, ja lisäksi hyvillä laitteilla on saatavuusongelmia. Mitsu on hyvin markkinoitu, mutta pulmia tuntuu olevan, Panasonic, Daikin Fujitsu, Toshiba...kaikkia olen tutkinut, mutta ei vielä ole kirkastunut mikä olisi järkevin vaihtoehto. Hinta ei nyt ratkaise , vaan huoleton ja toimintavarma laite, joka toimii itsekseen etävalvonnassa 1 - 2 kk.
Erityisen tarkasti olen lukenut käyttäjäkokemuksia laitteista kylmissä olosuhteissa, ja tuo ulkokennon sulatustoiminta tuntuu olevan joissakin pulmana(anturi ja sulatussyklin ohjelmointipulma), joka pienentää luonnollisesti tuottoa pakkaskeleillä.
Toivon foorumilaisilta perusteltuja kannanottoja, joiden taustalla on mielellään omakohtaiset kokemukset ja havainnot. Minkä laitteen olisit nyt valmis hankkimaan. ???Ja mitä laitetta et missään tapauksessa hankkisi ??

Viimeksi muokattu:

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Fujitsun KHCAN (R32) kannattaa tutustua.

Tuossa kertomusta LZCAN (R410A) toiminnasta Lapissa

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom