ILPn läpivientiputken min etäisyys katosta?

Chili

Jäsen
Olen yrittänyt tuloksetta etsiä piirustusta josta näkisi, kuinka kauas katosta läpivientiputki olisi asennettava ILPiä varten.

Miltään toimijalta ei tunnu löytyvän! Löytyisikö täältä kellään piirustusta/tietoa?

Tekisin läpiviennin tiivistäen sen höyrysulkuun hyvin, mutta kun ei saa tietoa, mihin korkeuteen se olisi laitettava.

Pumpun asentaja tietenkin "osaa" sen reiän porata seinän läpi, mutta ei tiivistä sitä höyrysulkuun - on sitä mieltä, että homehtukoon rakenteet; niin ne homehtuu muillakin.

harrastaja

Aktiivinen jäsen
Mut sit kun tiedät mikä ilppi tulee ni kyllä siinä asennus ohjeessa on määritelty reijän paikka. Miten meinasit höyrynsulun tiivistää?

Jurtsi

Aktiivinen jäsen
30cm taitaa olla aika monessa sisäyksikön alareuna. Ton läpivientiputken onnistunut tiivistys kiinnostaa myös. Muualtahan ne talot ei tietenkään falskaa muutakuin ilpin läpiviennin reijästä?

repomies

Hyperaktiivi
Mikään ei mene niin pahasti päin persettä kuin itte fiilispohjalta laitettu reikä. Joko korkeus on väärä, kaato on väärä, tai se on keskellä koolausta, sähköjohtoa tai vähintäänkin missä sattuu ulkoverhoilua ajatellen. Helposti menee enemmän kuin yksi noista pieleen.

Pumpun taustalevyssä on yleensä merkintä ja teksti, mistä näkee miten kauas merkistä tulee läpivientireikä tehdä. Usein sama info löytyy asennusohjeesta. Kannattaa myös huomioida ettei sisäyksikköä voi kiinnittää aivan kattoon, ellei se ole juurikin kattomalli.

harrastaja

Aktiivinen jäsen
Tuleeko riittävän tiivis jos poraa 65mm reiijän. Sitten suurentaa 75mm ukovuori/tuulensuoja ja sisälevyn kans 76 ja sitten laittaa 75mm viemäriputken läpi. Eli höyrynsulku/villa 65mm reikä niin venyy/kiristyy putkenpäälle tiiviiksi.

Jule

Vakionaama
Tuleeko riittävän tiivis jos poraa 65mm reiijän. Sitten suurentaa 75mm ukovuori/tuulensuoja ja sisälevyn kans 76 ja sitten laittaa 75mm viemäriputken läpi. Eli höyrynsulku/villa 65mm reikä niin venyy/kiristyy putkenpäälle tiiviiksi.
Mä olen tehnyt 76mm kuppiterällä reijän kummastakin suunnasta, varoen rikkomasta höyrynsulkumuovia. Siihen höyrynsulkumuoviin puukolla x muotoon n. 6cm viillot ja siitä sitten tunkenut 75 uponaalin läpi. Uponalin olen eristänyt sisäpuolelta putkien väliin tungetulla solukumilla, ajatuksena että jos se läpivienti vuotaa ilmaa se vuotaa ennemmin sieltä uponaalin sisäpuolelta, ja jos kosteus tiivisatyy se valuu ulospäin viettävää putkea pitin pois.

Back
Ylös Bottom