Invertteripumpun kulutus

psi

Jäsen
Hämmästelen Mitsuni (FA-35) sähkönottoa, mutta aihe lienee yleismaailmallinen joten laitan sen tänne.

Nimittäin pumppu tuntuu ottavan halppis-kulutusmittarin mukaan kompuran pyöriessä aina luokkaa 800W.

Minä kun luulin että invertterikoneessa tuo teho vaihtelisi tilanteen mukaan kovastikin. Nyt on mittari rekisteröinyt kerran 1400W, mutta kun sitä käy kurkkaamassa, aina on olleet lukemat 800 ja risat.

Onko tämä asiaankuuluvaa vai onko jossain vikaa?

J

Jihala

Vieras
Vs: Invertteripumpun kulutus

Ei varmaankaan ole oikein. Eri merkki minulla, mutta ei voi pitää paikkaa. Mitä ulko-LT?
Näillä nollakeleillä minimit, reilut 300 W, ja sitten off.

Mutta vaikka pohjoisen säät, jotain outoa, voisko olla kulutusmittari?

D

Drummer

Vieras

Minusta tuo kulutus vaihtelee jonkin verran, ja muuttuu tasaseksi kun haluttu lämpötila saavutetaan. Tsekkaappa tuo psi asia sulatuksen jälkeen. Nämä ovat ensimmäisiä pakkasia, kun käytän ilppiä, joten kokemusta ei minullä tästä vielä hirveästi ole, joten kuulisin tästä mielelläni kommentteja. Minullakin halppimittari, ja näyttää tällä hetkellä n. 800-900 W, mutta kulutus vaihtelee koko ajan jonkin verran (n. 700-900 välillä). Sulatuksen jälkeen ottaa ensin n. 1200-1500 W, mutta laskee saavuttaessaan lämpötilan (n. 23 astetta). Lämpötilanpyyntö minulla on 24 astetta tällä hetkellä, ja pakkasta tuon mitatessani eilen oli n. -8 /-9 astetta.

S

saara

Vieras

Millaisia kulutusmittareita on olemassa ja mistä ja miten mittaus tapahtuu?

psi

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja

Minulla on Hong Kongista ostettu Lexa-merkkinen mittari, hintaa oli parikymppiä.

Laitetaan töpseliin ja mitattavan koneen töpseli sitten siihen mittariin. Mittarista voi lukea voltit, ampeerit, kilowatit (ja näiden maksimiarvot) sekä kilowattitunnit ja hinnan (jos kWh-hinta on asetettu).

Back
Ylös Bottom