itsepuhdistuvuus..toimiiko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
A

Arde

Vieras
Terve!

Olisin kysellyt, että mitenkä on itsepuhdistuvuus toiminut niillä, keillä sellainen ominaisuus sisäyksikössään on.

Tai ylipäätään, missä merkeissä on tällainen ominaisuus? Fujitsu ja tossu? mites muut?

Vs: itsepuhdistuvuus..toimiiko?

Ei kai missään. Markkina kikka.
Eikös se ole vain jokin bakteerien tappojuttu otsonilla lähinnä jäähdytyskäytössä.

Kai kaikkien pumppujen suodattimia joutuu putsaileen.

nocria puhdistaa karkeat ilmansuodattimet itse pienten harjasten kanssa :)

Hyvinhän tuo on tuntunut meidän Nocriassa toimivan. ;D
Mielestäni on ollut huomattavasti mukavampaa puhdistella 10 kuukauden välein kuin esimerkiksi kerran, kaksi kuukaudessa. :D

Muun merkkisten markkinakikoista en tiedä.

Hitachi premium, puhdistaa teräsverkot teräsrharjoilla

http://hitachicool.fi/Hitachi_Premium.pdf

Lämpö sanoi:
semmoista lisä tietoa voisitko kertoa minne ne harjat sen pölyn siirtää? Keräys astiaan ? Kuinka usein sen joutuu tyhjäämään?

jukkanen sanoi:
Hyvinhän tuo on tuntunut meidän Nocriassa toimivan. ;D
Mielestäni on ollut huomattavasti mukavampaa puhdistella 10 kuukauden välein kuin esimerkiksi kerran, kaksi kuukaudessa. :D

Muun merkkisten markkinakikoista en tiedä.

Kiitos vastauksesta, siis mikä tämä Nocria on? Näin aloittelijana ei aukea.. ::)

Boosman sanoi:
Lämpö sanoi:
semmoista lisä tietoa voisitko kertoa minne ne harjat sen pölyn siirtää? Keräys astiaan ? Kuinka usein sen joutuu tyhjäämään?

Aivan oikein, tai oikeastaan kahteen sellaiseen. Meillä tyhjäysväli on ollut n. 10 kuukautta sen n. kolme ja puoli vuotta mitä tuo on meillä pyörinyt. Tuossa vaiheessa siis yleensä myös nuo karkeasuodatinverkot on mielestäni hyvä puhdistaa itse.

Suht. kätevältä ja helppo hoitoiselta kuulostaa.

Hitachin SX premium malleissa on automaattiset harjat jotka puhdistavat rosteriverkon ja keräävät tomut pieneen laatikkoon,
manuaalissa japsi on sitä mieltä että 1-2 krt/vuosi riittää laatikon puhdistus mutta itse katson sitä 1-2kk/välein ja ihan pientä hiukkasta siellä on pohjalla !!
-Toki riippuu kodin hiukkasten määrästä, astmaatikko perheessä mutta ei mekään nyt päivittäin imuroida.. ;-o
Toimii hyvin ja tekee automaattisesti sekä manuaalisesti harjauksen, kestää n.7min / puhdistus
-minulla on myös sanyon shiki 124 ja sekin mielestäni kohtuullisen hyvä laite mutta kyllä tämä Premium on hyvä kaikin puolin..

t.jp

Arde sanoi:
Terve!

Olisin kysellyt, että mitenkä on itsepuhdistuvuus toiminut niillä, keillä sellainen ominaisuus sisäyksikössään on.

Tai ylipäätään, missä merkeissä on tällainen ominaisuus? Fujitsu ja tossu? mites muut?

Itselläni käytössä juuri tuo fujitsun itsepuhdistava malli laite on muuten hyvä, mutta säiliötäyttymisen merkkivalo alkaa palaa noin 3kk välein ja puihdistus on työläämpää kuin normaaleissa mitsuissa.
Kaikkein häiritsevintä on kun laite rullaa suodattimet ulos kesken hyvän elokuva katselu.

En suosittele todellisuudessa on enemmän vaivaa kuin normaalien suodattimien puhdituksessa.
Ja tämä automatiikka nostaa hintaa perusmalleihin nähden 300-400€

PauliG sanoi:
Itselläni käytössä juuri tuo fujitsun itsepuhdistava malli laite on muuten hyvä, mutta säiliötäyttymisen merkkivalo alkaa palaa noin 3kk välein ja puihdistus on työläämpää kuin normaaleissa mitsuissa.
Kaikkein häiritsevintä on kun laite rullaa suodattimet ulos kesken hyvän elokuva katselu.

En suosittele todellisuudessa on enemmän vaivaa kuin normaalien suodattimien puhdituksessa.

ihan kohtuullisen rumakin tuo awyz, mutta tosi tehokas

PauliG sanoi:

Samalla menee tila sähkösuotimelta.. jos sillä jotain tekee. PauliGilla lienee juurikin se malli jota minulle esiteltiin messuilla maahantuojan voimin. Filttereiden esiintyöntyminen oli tosiaan vaikuttavaa, mutta vielä vaikuttavampaa oli se kun vehje myös tyhjensi keräyskaukalot itse... lattialle. Esittelijä ei siitä hämmentynyt vaan sanoi että joo.. lastentauteja, seuraavan vuoden mallissa ne eivät enää putoile ;D

meillä on ollut 3 vuotta tuo fujitsun nocria. ja puhdistus toimii kyllä hienosti. käsin olen putsannut, kun merkkivalo syttyy, eli noin 3-4kk välein. jostain syystä pölyä ei paljonkaan ole silloinkaan putsattavaksi. liekö meillä niin puhdasta.. eikä tuo automaattipuhdistus juurikaan häiritse. vähän hurisee. enemmän ääntä pitää talvella sulatustoiminto.

tehokas laite tosiaan on. mökillä on sanyon perusmalli, ja tämä kyllä puhaltaa aivan eri tahtiin varsinkin kovemmilla pakkasilla.

rumuudesta olen myös samaa mieltä..

Minulla ei ole pudonnut kertaakaan nuo filtterit lattialle. Liekö tuo lastentauti tosiaan jo korjattu. Käytännössä tuota filtterien putsausta ei ole tullut todistettua kuin ainoastaan laitetta sammuttaessa. Sinänsä ei sattuneesta syystä haittaa jos vaikka puhallin vähän pölyyntyisikin, tosin siinä vaiheessa kun laakeri hajoaa epätasapainoon joutuneen puhaltimen takia, tarttee vissiin keksiä jotain. Se 555-sarjan piiri voisi olla ratkaisu..

Itsellä Hitachin SX ja harjaus toimii tosi hienosti pölykuppi pitäisi putsata/tyhjentää valmistajan mukaan 2vuoden välein. itse ajatellut kuitenkin 1 vuoden välein tyhjentää! Tyhjennys on todella helppo eli laite sammutetaan kansi auki ja astia vetäistään ulos ja tyhjennetään. Varmasti voittaa kaikki ns. normisuodattimella olevat käyttömukavuudessa. Paluuta ei ole manuaali tyhjennettäviin suodattimiin. :)

Takaisin
Ylös Bottom