IVT c11 käy koko ajan, kuumakaasu viileää

Ivt c11 pumppu alkanut käydä selvästi enemmän kuin ennen. Nyt 13 pakkasella pitää vain lyhyen tauon välillä mutta käytännössä käy koko ajan. Laitoin pitkästä aikaa husdatan loggaamaan. Vastuksia ei käytä, hälytyksiä ei ole. Kaivot 2x180m ja olleet kautta historian vähän viileät, nyt -3 ja palaa 0. Lämpötilaero aina tuo 3 ja tuon kylmemmäksi ei ole mennyt. Sellaiseen kiinnitin huomiota että aamupäivällä kuumakaasu oli 57 (en muista yhtään mitä se on ollut aiemmin) mutta nyt uudella syklillä 38 asteiselle ja siinä se pysyy. Olen käsittänyt että pitäisi olla tasoa 70 astetta? Lattiaan lähtee 29 asteinen vesi, tavoite 27 ja palaa 25 asteisena takaisin. Mikähän tässä mättää?
 

Liitteet

  • c11.JPG
    c11.JPG
    52,4 KB · Katsottu: 65

Espejot

Hyperaktiivi
Taitaa olla on-off laite mitä varaosaluetteloa katseli. Mulla kuumakaasu 46C kun kone käy 20Hz:llä että eihän toi vaikuta normaalilta jos on/off-oletus pitää paikansa...
 
Viimeksi muokattu:
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Juu on on off. Putosi kyllä ihmeellisesti. Kävi ensin syklin 57, sitten seuraava 38. En oikein keksi mitään, paitsi paisuntaventtiili mutta käsittääkseni silloin monesti käy niin että maapiiriin deltakin menee pieneksi. Muuten on kaikki normaalia paitsi kuumakaasu viileää ja käy koko ajan eli tehoton.
 

fraatti

Hyperaktiivi
Juu on on off. Putosi kyllä ihmeellisesti. Kävi ensin syklin 57, sitten seuraava 38. En oikein keksi mitään, paitsi paisuntaventtiili mutta käsittääkseni silloin monesti käy niin että maapiiriin deltakin menee pieneksi. Muuten on kaikki normaalia paitsi kuumakaasu viileää ja käy koko ajan eli tehoton.
Mahtoikos tuo mennä niin että jos nestemäistä kylmäainetta pääsee mukaan niin myös kuumakaasu laskee? Eli paisari temppuilisi.

Tekihän kone kokoajan lämmitystä eikä välissä käyttövettä?

ps. sytyttääkö kenelläkään mistä foorumin tiedostosta kyseinen kuva on? Olen kaivanut sen täältä varmaan joskus, @janti ?

1702214184531.png
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
ps. sytyttääkö kenelläkään mistä foorumin tiedostosta kyseinen kuva on? Olen kaivanut sen täältä varmaan joskus, @janti ?
Olisiko Freezen koulutusaineistoa muistaakseni useampi PDF-tiedosto. En löydä niitä nyt, mullakin nuo löytyy vain paperille tulostettuna.
 

fraatti

Hyperaktiivi
Ivt c11 pumppu alkanut käydä selvästi enemmän kuin ennen. Nyt 13 pakkasella pitää vain lyhyen tauon välillä mutta käytännössä käy koko ajan. Laitoin pitkästä aikaa husdatan loggaamaan. Vastuksia ei käytä, hälytyksiä ei ole. Kaivot 2x180m ja olleet kautta historian vähän viileät, nyt -3 ja palaa 0. Lämpötilaero aina tuo 3 ja tuon kylmemmäksi ei ole mennyt. Sellaiseen kiinnitin huomiota että aamupäivällä kuumakaasu oli 57 (en muista yhtään mitä se on ollut aiemmin) mutta nyt uudella syklillä 38 asteiselle ja siinä se pysyy. Olen käsittänyt että pitäisi olla tasoa 70 astetta? Lattiaan lähtee 29 asteinen vesi, tavoite 27 ja palaa 25 asteisena takaisin. Mikähän tässä mättää?
Kun kone ei käy niin tasaantuuko lämpötila-antureiden lukemat liuos ja lämmityspuolella kun pelkät pumput on käynnissä ilman kompressoria. Ajatuksena vain että pitääkö lukemat paikaansa tosiinsa nähden.
 

Euroshopperi

Aktiivinen jäsen
Kätevä scanneri löytyy myös iPhone tiedostot valikon yläkulmasta. PDF tiedostoa talteen tulee automaatilla kuin liukuhihnalta.
 

Liitteet

  • IMG_3290.png
    IMG_3290.png
    141,1 KB · Katsottu: 34
Back
Ylös Bottom