Pari viikkoa on IVT nyt pöhissyt. Ei valittamista.
Talomme ( 80 vuotta vanha 2-kerroksinen, korkeat huoneet) lämpiää öljyllä, joten pumpun ja lämmityksen sovittaminen on hiukka hankalaa. Jos alhaalla on lämmin, ylhäällä pakkaa olemaan kuuma. Pumppu yläkerran rappujen kuilussa, josta lmpö ei kovin vapaasti pääse alakertaan kiertämään. Mutta puhalluksen suuntaa takrasti säätämällä onnistuin aika hyvin. Nyt puhaltaa avointen rappujen läpi ja ohi.
Lämpimän veden takia kattila on tietty päällä. Olen näillä keleillä säätänyt suntin niin, että kiertoon menee n. 25 asteista vettä. Ei ole tarvinnut palella. Säätö on öisin ja päivisin (vain koira kotona) 21, kun tullaan kotiin väännän 22 ja lisään puhalluksen kakkosasentoon.
Pakkasten tullen sitten näkee, paljonko pitää kiertoveden lämpöä nostaa.
Niin juu, asun Turussa.
Talomme ( 80 vuotta vanha 2-kerroksinen, korkeat huoneet) lämpiää öljyllä, joten pumpun ja lämmityksen sovittaminen on hiukka hankalaa. Jos alhaalla on lämmin, ylhäällä pakkaa olemaan kuuma. Pumppu yläkerran rappujen kuilussa, josta lmpö ei kovin vapaasti pääse alakertaan kiertämään. Mutta puhalluksen suuntaa takrasti säätämällä onnistuin aika hyvin. Nyt puhaltaa avointen rappujen läpi ja ohi.
Lämpimän veden takia kattila on tietty päällä. Olen näillä keleillä säätänyt suntin niin, että kiertoon menee n. 25 asteista vettä. Ei ole tarvinnut palella. Säätö on öisin ja päivisin (vain koira kotona) 21, kun tullaan kotiin väännän 22 ja lisään puhalluksen kakkosasentoon.
Pakkasten tullen sitten näkee, paljonko pitää kiertoveden lämpöä nostaa.
Niin juu, asun Turussa.