IVT Nordic Inverter ongelma?

Ultimaattori

Aktiivinen jäsen
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Sama juttu, piti oikein kokeilla pelkällä kakella kun pumppu ei ole asennuttuna ja juuri noinhan se on. Onko muita "sisäpiirin" toimintoja? ::)
 

Asuja

Jäsen
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Asuja sanoi:
Juu, sitä tarkoitin, että minun tuurillani pumppu kuuluu siihen sarjaan, jossa EI ole 5 vuoden takuuta.

Menee rahaa, kolmisen sataa, arvaan. Jos riittääkään. :(

Ei mennyt, takuu korvasi. Panasonicin moottori, sanoi asentaja.

Nyt on uusi ääni kellossa...eiku pumpussa. Kun tipautan pyynnin niin, alas, ettei enää tarvi lämmittää (esm. 1:cool: pitää sisäyksikkö voimakasta hurinaa. Ei se ennen.

Pitääpä soittaa IVT-Centeriin taas.
 

KylmäCenter

Aktiivinen jäsen
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Asuja sanoi:
Nyt on uusi ääni kellossa...eiku pumpussa. Kun tipautan pyynnin niin, alas, ettei enää tarvi lämmittää (esm. 1:cool: pitää sisäyksikkö voimakasta hurinaa. Ei se ennen.

Pitääpä soittaa IVT-Centeriin taas.

Panasonicin viallisen puhallinmoottorin korvaava keraamisilla laakereilla varustettu puhallinmoottori on kovempiääninen, kuin vanha metellisilla laakereilla varustettu.
 

Asuja

Jäsen
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Mutta eihän siellä mitään pitäisi pyöriä jos pyyntö on alle nykyisen lämpötilan.

Vai ihanko väärin ajattelen?
 

VesA

In Memoriam
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Asuja sanoi:
Mutta eihän siellä mitään pitäisi pyöriä jos pyyntö on alle nykyisen lämpötilan.

Vai ihanko väärin ajattelen?

Nämä pyörittävät tyhjäkäynnillä hissukseen ilmaa jotta imuilmaanturi saa oikean käsityksen. Lisäksi ideana voi olla se, että tasaiseen suhinaan tottuu paremmin kuin katkovaan.
 
D

Deleted member 1344

Vieras
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Asuja sanoi:
Mutta eihän siellä mitään pitäisi pyöriä jos pyyntö on alle nykyisen lämpötilan.

Vai ihanko väärin ajattelen?

Riippuu toteutuksesta. Esim. mun Panat puhaltavat aina vähintäänkin hissukseen, mutta mökkipumppu taas lopettaa puhalluksen kokonaan kun tavoite on saavutettu. Tuo on aika ärsyttävää, koska on tuo on muutenkin ON/OFF-pumppu. Eli siis siinä puhallin käy vain kompuran käyntijakson aikana.
 

Asuja

Jäsen
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

JAtkanp avanhaa ketjua.

Hurinan aiheuttajaksi epäiltiin moottoria (laakeri siis jo vaihdettu kitinän takia). Uusi moottori hiljensi sisäyksikköä huomattavasti, mutta kyllä sen hurinan selvästi edelleen kuuluu.

Kysynkin vielä täsmällisemmin: pitäisikö sen ollatäysin äänetön siinä vaiheessa, kun haluttu lämpötila on saavutettu ja puhalllis lakkaa?
 

Ilpisti

Vakionaama
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Asuja sanoi:
JAtkanp avanhaa ketjua.

Hurinan aiheuttajaksi epäiltiin moottoria (laakeri siis jo vaihdettu kitinän takia). Uusi moottori hiljensi sisäyksikköä huomattavasti, mutta kyllä sen hurinan selvästi edelleen kuuluu.

Kysynkin vielä täsmällisemmin: pitäisikö sen ollatäysin äänetön siinä vaiheessa, kun haluttu lämpötila on saavutettu ja puhalllis lakkaa?

Ei se täysin hiljaiseksi mene, eli jatkaa hiljakseen mittaus-puhaltelua että tietää missä lämpätilassa ollaan. Alkaa sitten taas puhaltelemaan kovempaan kun lämpötila tippuu riittävästi.
 

Asuja

Jäsen
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Eli se selkeästi kuuluva hurina on normaalia. OK.

On se ainakin huomattavasti hiljaisempi kuin aiemmin.
 

Asuja

Jäsen
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Tulihan taas kysyttävää:

Syksy tuli ja lämpöä tarvitaan. Mutta lämmitysasennossa ei puhallusta saa täysille (nopeimpaan asentoon) muuta kun korottamalla lämpötilaa. Ja sitten yläkerrassa tulee kuuma sisäyksikön paikasta johtuen.

Eikö ole mahdollista tällä vehkeellä saada täyspuhallusta ilman lämmitystä? Riittäisi kun yläkerran lämmintä ilmaa voisi kierrättää alaspäin.

Vai laitanko jäähdytykselle, pyyhti vaikka 26. Silloin saa täyden höngän päälle.

Joskus muistan jostain lukeneeni ohjeen, miten pelkän kierrätyksen saa päälle. Käyttöohjeessa ei moista ollut.
 

pökö

Kaivo jäässä
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Eikö IVT:ssä ole pelkkää puhallus-toimintoa? Jos ei niin laita jäähdytys päälle ja lämpö-pyynti +30, näin luulisi puhaltavan.
 

Ultimaattori

Aktiivinen jäsen
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

On siinä.... Sammuta laite, paina Ion ja sen jälkeen puhallusnopeutta niin on pelkkä puhallus päällä :cool:
 

Asuja

Jäsen
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Ultimaattori sanoi:
On siinä.... Sammuta laite, paina Ion ja sen jälkeen puhallusnopeutta niin on pelkkä puhallus päällä :cool:

Kiitos. Löysinkin tuon jo aiemmin haulla. Toimii hyvin, tasaa lämmön, imee lämpimän yläkerrasta ja puhaltaa alas.

Ei vaan anna suunnata ihan niin kuin haluaisin eli alemmas mutta jäähdytysmoodissa ei senkään vertaa.

Kysynpä vielä tuosta puhalluksesta. Onkos se ihan normaali toiminto, että puhallusnopeutta ei voi laittaa maksimille lämmitysmoodissa kun haluttu lämpö on saavutettu? Eli laite lopettaa puhaltamisen tuossa vaiheessa.
 

Ilpisti

Vakionaama
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Juu niin nämä laitteet toimii. Tuo puhalluksen jatkaminen kun lämpötila on saavutettu taitaa olla ainakin Toshibassa, mutta ei IVT:ssä. Eikä kovin monessa muussakaan pumpussa sen puoleen..
 

Ultimaattori

Aktiivinen jäsen
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Jos maksinopeudella puhallettaisiin lämmittämätöntä ilmaa niin useimmat ihmiset kokevat sen ikävänä vedon tunteena.
 
D

Deleted member 1344

Vieras
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Ultimaattori sanoi:
Jos maksinopeudella puhallettaisiin lämmittämätöntä ilmaa niin useimmat ihmiset kokevat sen ikävänä vedon tunteena.

Ja siihen riittää pienempikin nopeus. Esim. mökillä kesällä... Parvella oli jotain +27 ja alhaalla ehkä +24. Meinasi tulla kinaa appiukon kanssa kun hän oli vuorenvarmasti sitä mieltä että ILP puhalsi kylmää vaikka se on FAN-asennossa, pienimmällä puhallusnopeudella.
 

Asuja

Jäsen
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

totta tuo vedon tunne. Mutta vain jos sattuu olemaan aika liki.

Kysytääs vielä, kannattaisko 5 vuoden käytön jälkeen tilata joku perushuolto tms? Siis muutakin kuin suodattimien putsaus (jonka tietty osaan itsekin) ja kylmäaineen tarkistus. Onko näissä jotain huollettavaa?
 
N

Nipa83

Vieras
Vs: IVT Nordic Inverter ongelma?

Huomenta,

IVT nordic inverter fr-n 12 antaa häiriönumeroita 13 ja -0 sisäyksikön näytöllä ja viilennystä ei tapahdu. Kun käynnistää uudelleen niin sisäyksikkö puhaltaa hetkenaikaa kunnes sammuu, ulkoyksikkö ei taida liikkua lainkaan.
Oliskiko kenelläkään tietoa mitä nämä tarkoittavat?
 
Back
Ylös Bottom