Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

Boosman

On EEV jaMuuttuva nop. UY puhallin ja mitä kaikkea
Joulukkuussa Electrolux lanseeraa ruotsiin ilpin. Oxy3heatpump nimellä tulee 2 mallia, yllätys, yllätys 9 ja 12 sarja. tarkemmin:ESD09HRA ja ESD12HRA . Ovat ilmeisesti sharpi vehkeitä... saa nähdä koska tulee suomeen myös.. (toivottavasti) pian niitä myydään jokaisessa kodinkone liikkeessä, missä työskentelen itsekkin. :-X


Fråga: Var köper jag en Oxy3heatpump™ ?

Luftvärmepumpen finns på samma ställen som man köper vitvaror och dammsugare.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

No Sharp on tulossa myös Suomeenkin myyntiin. ;D
http://lampopumput.info/foorumi/index.php/topic,1387.0.html
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

Tässäpä linkki alkuperäiseen keskusteluun Ruotsin puolella.
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=10882.0

Tässäpä linkki pumpun kotisivuille http://www.oxy3heatpump.com/
Ja tässä käyttöohjeeseen SE http://www.oxy3heatpump.com/pdf/oxy3heatpump_manual.pdf

Kyseessä on siis SHARP, se paljastuu esim tuosta manuaalin Sharp Plasmacluster merkinnästä. ;)

edit: Electroluxin mukaan ei ole tulossa myyntiin Suomeen.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

R&R testituloksia ilmeisesti luvassa tälle pumpulle viikolla 49. :eek:
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=11199.msg106693#msg106693

edit: siirsin aiheen tänne IVT:n alle.
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

Tässäpä testituloksia pumpuista:
http://www.oxy3heatpump.com/pdf/Testresultat%20-%20Electrolux%20Oxy3heatpump09kBTU%202006nov.pdf
http://www.oxy3heatpump.com/pdf/Testresultat%20-%20Electrolux%20Oxy3heatpump12kBTU%202006nov.pdf

Ja manuaali:
http://www.oxy3heatpump.com/pdf/oxy3heatpump_manual.pdf

edit: aikahyvin nuo ESD09HRA mallin testitulokset vastaavat R&R-testien IVT AY-XP9FR -mallin testituloksia.
Itseasiassa vielä paremmin nuo tehot ja COPit vastaavat edellistä IVT Nordic Inverter mallia vuodelta 2004 (testattu R&R 10/04). ;)
 
B

boomerang

Vieras
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

Boosman sanoi:
Joulukkuussa Electrolux lanseeraa ruotsiin ilpin. Oxy3heatpump nimellä tulee 2 mallia, yllätys, yllätys 9 ja 12 sarja. tarkemmin:ESD09HRA ja ESD12HRA . Ovat ilmeisesti sharpi vehkeitä... saa nähdä koska tulee suomeen myös.. (toivottavasti) pian niitä myydään jokaisessa kodinkone liikkeessä, missä työskentelen itsekkin. :-X


Fråga: Var köper jag en Oxy3heatpump™ ?

Luftvärmepumpen finns på samma ställen som man köper vitvaror och dammsugare.

Lukemani mukaan E-luxin OEM eli alkuperäisvalmistaja on Midea-Toshiba-Carrierin yhteisfirma Kiinoissa
 
V

Viltsu

Vieras
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

Suositushinnat Ruotsissa
http://www.oxy3heatpump.com/produkter.php
Rekommenderat konsumentpris:

ESD9HRA: 19.990 :-
(produktens pris 13.990:-, installation 6.000:-
= 19.990:)

ESD12HRA: 21.990 :-
(produktens pris 15.990:-, installation 6.000:-
= 21.990:)
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

boomerang sanoi:
Lukemani mukaan E-luxin OEM eli alkuperäisvalmistaja on Midea-Toshiba-Carrierin yhteisfirma Kiinoissa

boomerang mistä olet tämän tiedon lukenut?
Pohjautuiko tietosi tähän uutiseen joka koskee jää-/pakastinlaitteiden yhteistyötä. http://sharp-world.com/corporate/news/060718.html
Olisiko tosiaankin Sharp luopunut kokonaan ILPien valmistuksesta ja tuotekehityksestä omalla nimellään ja myynyt oikeudet eniten tarjoavalle?
Mille firmalle oikeudet menivät? :eek:
 
B

boomerang

Vieras
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

Janti
Tässä linkissä on juttua OEM-tuotannosta ja OEM- tehtaiden omista brandeistä ja niiden hankaluudesta päästä markkinoille. Siinä ekassa (vasemmassa) jutussa oli asiasta mainintaa...

http://www.btimes.com.my/Current_News/BT/Images/btgrap/23cmfc48.pdf
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

Kiitoksia boomerang
Elikä Midea valmistaa ilmastointilaitteita esim. Electrolux, York, Carrier
ja Toshiba merkeille.
LG on tämän mukaan suurin ilmastointilaitteiden valmistaja/myyjä 12 000 000 kpl/a (25%).
Midea on kakkosena ja valmistaa 10 600 000 kpl/a (19%)
=> ilmastointilaitteiden maailmanmarkkinoiden koko olisi näin siis noin 48 000 000 kpl/a
 
R

Rassaaja

Vieras
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

janti sanoi:
=> ilmastointilaitteiden maailmanmarkkinoiden koko olisi näin siis noin 48 000 000 kpl/a

Eli Suomen koko vuoden ilppimyynti on tommonen viiden tunnin valmistus. Tee siinä sitten "nordic" -mallia kanattavasti. ::)

No, eihän se nyt ihan noin yksinkertaista ole, mutta kuitenkin. Vähän niinkuin, että Suomen vuoden Toyotat tehdään päivässä...
 

ras13n

Jäsen
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

Eli mikä on lopulta ilppien ero ja mitä uutta uudet merkit tuovat markkinoille, jos kompressorit tulevat samoista jättitehtaista ? TM testissähän sisäyksikötkin todettiin lähes identtiseksi. Onko se softa - jolla kompressorista saadaan paremmalla "lastuviryksellä" pohjoisessa enemmän irti - nordic malli (sulatusvastuksen lisäksi) ?

Tulee mieleen autoteollisuuden kuviot 90-luvulta, kun skoda tuli volkkarin moottoreilla markkinoille varsin kilpailukysyisellä hinnalla. Ihmeteltiin miten samalla 1.6 koneella skodat vie 1,5 litraa enemmän. Vastaus: VAG antoi skodalle huonommat lastut ettei ihan heti ohita alkuperäismerkkiä.
 
B

boomerang

Vieras
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

ras13n sanoi:
Eli mikä on lopulta ilppien ero ja mitä uutta uudet merkit tuovat markkinoille, jos kompressorit tulevat samoista jättitehtaista ? TM testissähän sisäyksikötkin todettiin lähes identtiseksi. Onko se softa - jolla kompressorista saadaan paremmalla "lastuviryksellä" pohjoisessa enemmän irti - nordic malli (sulatusvastuksen lisäksi) ?

Tulee mieleen autoteollisuuden kuviot 90-luvulta, kun skoda tuli volkkarin moottoreilla markkinoille varsin kilpailukysyisellä hinnalla. Ihmeteltiin miten samalla 1.6 koneella skodat vie 1,5 litraa enemmän. Vastaus: VAG antoi skodalle huonommat lastut ettei ihan heti ohita alkuperäismerkkiä.
Suattaapi olla että olet aika lähellä asian ydintä... Voisikohan jonkun heikommin toimivan pumpun lastuttaa uusiksi ;D
 

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

Aippi sanoi:
SHARP tuli SUOMEEN asialla Scanoffice XP9 4,8 1850 €

Tässäpä liitteenä tämä mallin manuaali AY-XP9FR-N/XP12FR-N Operation-Manual GB
Näissä N-mallien etusivuilla komeilee merkkinä edelleenkin IVT. :)

Ilman N-merkintää olevissa vastaavissa ompi merkkinä SHARP
AY-XP7FR/AY-XP9FR/XP12FR Operation-Manual (UK + IT)
http://ftp.sharp.it/userspublic/files.cgi/AYXP7-9-12FR.pdf?action=download&id=3002873&dir_id=3000041&AYXP7-9-12FR.pdf

[ylläpito on poistanut liitteen]
 
K

Kartsu

Vieras
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

Löytyykö Lämpöpojilta myös tuota 12 -mallia ja mikä tulee sen hinnaksi?
 
V

Viltsu

Vieras
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

lämpöpojat sanoi:
i-see sanoi:
lämpöpojat sanoi:
Aippi sanoi:
SHARP tuli SUOMEEN asialla Scanoffice XP9 4,8 1850 €
SAMA hinta meillä :)

Onko tuo hinta asennettuna, vai pelkkä laite? Kyseessä ei taida ole sama laite, kuin "testivoittaja IVT"?
Sama malli kuin tm:n testissä,mutta astetta pienempänä. hinta on asennuksineen :)

Aika kallis on tuo asennuksen osuus, kun pelkän laitteen hinta on ruotsissa n.905€ ja isomman n.1100€.
http://nettopump.jetshop.se/default.aspx

Ovatkin verottomia hintoja eli verolliset hinnat 9 n. 1135 € ja 12 n1370€
 
L

lämpöpojat

Vieras
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

Kartsu sanoi:
Löytyykö Lämpöpojilta myös tuota 12 -mallia ja mikä tulee sen hinnaksi?
12 1995€/asennettuna
9 1850€/asennettuna
 
J

Joppe112

Vieras
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

Viltsu sanoi:
Suositushinnat Ruotsissa
http://www.oxy3heatpump.com/produkter.php
Rekommenderat konsumentpris:

ESD9HRA: 19.990 :-
(produktens pris 13.990:-, installation 6.000:-
= 19.990:)

ESD12HRA: 21.990 :-
(produktens pris 15.990:-, installation 6.000:-
= 21.990:)

Aika mielenkiintoista tämäkin: Ruotsi on EU-maa, mutta sitkeästi ovat vaan kuluttajien suositushinnat listoilla pysyneet. Tämähän on kiellettyä toimintaa maahantuojalle EU:n komission toimesta meillä, jotta kilpailu toimisi edes vähän paremmin nykyään ja hinnoittelu olisi läpinäkyvämpää koko Euroopassa.

Voisikohan ruottalaisilla olla suurempi hinku Euroon, jos joku kertoisi tästä aiheesta kuluttajille sielläkin. :p
 

m1xa

Aktiivinen jäsen
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin

kyllä täällä Suomessa näyttää olevan sama systeemi. Esimerkiksi Scanofficen hinnastossa on jälleenmyyjän nettohinta sekä suositushinta
Otetaampa esimerkiksi ARGO AW125AHL jälleenmyyjä netto 595,- € ja suositushinta 1390,- €
Mitsubishi MSZ-GA25VA(H) jälleenmyyjä netto 645,- ja suositushinta 1100,- €
 
J

Joppe112

Vieras
Vs: Joulupukki tuo ruotsii uuden ilp merkin


Nyt tämä alkoikin kiinnostaa jo kovasti: missäs tuollaiset hinnastot ovat jaossa?

Sen verran olen jo ymmärtänyt, että monen merkin maahantuoja jakaa paikallismarkkinoiden myyjät eri merkeille "tasapuolisesti". Tämäkinhän on tarkkaan ottaen vapaan kaupaunkäynnin rajoittamista, jolla yritetään pönkittää vain hintoja kun ei paikallismyyjät pääse kisaamaan toisiaan vastaan samassa merkissä.

Jotenkin alkoi tuntua, että ScanOffice:lla on vaikeuksia edessään lähiaikoina kun minulla on muutama tuttava tuolla jossain ... ;)
 
Back
Ylös Bottom