Kahden sisäyksikön Ultimate

R

Rikhart

Vieras
Öljyn hinta ylittää kipukynnyksen joten on tullut aika hommata ilppi. Talossa lämmin kellari ja kaksi asuinkerrosta joten ihan yhdellä vehkeellä ei mene. Kellari saa jäädä pattereille mutta huomasin että Ultimatella on malli jossa on 2 sisäyksikköä ja 1 ulkoyksikkö jolla saisi siististi katettua nuo asuinkerrokset (90m2 ja 65m2) joiden välillä on todella vähän ilmanvaihtumista.

1) onko jollain kokemusta moisista tuplayksiköistä?
2) onko tuo konsepti toimiva vai onko kaksi kokonaan erillistä pumppua fiksumpi?
3) onko muilla merkeillä vastaavia?

Juu ja olen ymmärtänyt että Ultimate on tunteita herättävä merkki koska on liian halpa ja pärjää testeissä liian hyvin, jätetään se keskustelu nyt tästä pois. Kelpaa minulle mikä tahansa merkki kunhan sopiva löytyy. Heitin tän ultimate-osioon koska vain Ultimatelta on osunut tuo twin malli silmiin.

Kiitoksia kommenteista etukäteen !

VesA

In Memoriam
Vs: Kahden sisäyksikön Ultimate

Rikhart sanoi:
Öljyn hinta ylittää kipukynnyksen joten on tullut aika hommata ilppi. Talossa lämmin kellari ja kaksi asuinkerrosta joten ihan yhdellä vehkeellä ei mene. Kellari saa jäädä pattereille mutta huomasin että Ultimatella on malli jossa on 2 sisäyksikköä ja 1 ulkoyksikkö jolla saisi siististi katettua nuo asuinkerrokset (90m2 ja 65m2) joiden välillä on todella vähän ilmanvaihtumista.

1) onko jollain kokemusta moisista tuplayksiköistä?
2) onko tuo konsepti toimiva vai onko kaksi kokonaan erillistä pumppua fiksumpi?
3) onko muilla merkeillä vastaavia?

Juu ja olen ymmärtänyt että Ultimate on tunteita herättävä merkki koska on liian halpa ja pärjää testeissä liian hyvin, jätetään se keskustelu nyt tästä pois. Kelpaa minulle mikä tahansa merkki kunhan sopiva löytyy. Heitin tän ultimate-osioon koska vain Ultimatelta on osunut tuo twin malli silmiin.

Kiitoksia kommenteista etukäteen !

On niitä joka merkillä, mutta jos tätä foorumia lukee, niin kahteen erilliseen pumppuun tahtoo valinta sitten kuitenkin ajautua.

R

Rassaaja

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Kahden sisäyksikön Ultimate

Ulkoyksikön ottoteho on Ultimatemarketin mukaan 300-1800 W, joten siitä voi päätellä jonkin verran laitteen kokonaislämmitystehoa, joka vastannee suunnilleen muiden merkkien "12-sarjan" yhden sisäyksikön malleja tai vähän alle. COP saattaa olla ihan hyväkin, sillä on kaksi sisäyksikköä eli "enemmin rautaa" lämmönsiirtoon. Hinnaltaanhan tuo ei ihan mahdoton ole.

Back
Ylös Bottom