Kokemuksia Bosh 6100 ilmalämpöpumpusta

Heikki

Tulokas
N1,5 vuotta käytössä ollut , ja täytyy sanoa että ongelmia on ollut. Pumppu sammuu yks kaks ja oranssi vian merkkivalo alkaa vilkkumaan. Ulkoyksikkö vaihdettu kerran, mutta vika vain jatkuu.. maahantuojan epäily on että ulkoyksikön jokin osa sanonut työsopimuksen irti..on kuulema joissakin ollut ko vika..!? Nyt pähkäillään pitääkö vaihtaa taas uusi ulkoyksikkö. En tiedä sattuiko maanantaipäivän yksikkö vai missä vika. Onko toisilla vastaavia ,, tai muunlaisia kokemuksia.?

Sokka

Jäsen
Mikä on vikakoodi?

Ohje vikakoodin tarkistamiseen löytyy käyttöohjeesta.

Mulla on tulossa 9-0 vikakoodin takia uusi ulkoyksikkö samaiseen laitteeseen. Nelitieventtiilvika, jolloin Bosch vaihdattaa koko ulkoyksikön. Onneksi on takuuta vielä muutama vuosi jos laadunparannusta ei ole uusiinkaan tehty.

Heikki

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Joo, sama vika, oranssi väri vilkkuu 9 kertaa j sitten pieni tauko - siis vika ei korjaantunut vaikka ulkoyksikkö vaihdettiin. Lähtee käyntiin kun painaa heat nappulaa, muuten ei käynnisty lainkaan. Olin 2 vrk matkalla nyt pakkasilla, vastassa 18* lämpötila huoneistossa. Ihmeellistä jos uusissakin samaa vikaa..‍

tri_routa

Aktiivinen jäsen
Älkää juhliko, mulle vaihdettiin takuuseen Ruotsista tullut uusi sisäyksikkö joka oli jotain vanhempaa firmware-versiota kuin alkuperäinen…eli ei mitään parannettuja versioita välttämättä ole tulossa.

Heikki

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
PS, ohjeemukaisen vikakoodin etsintä ei ainakaan minun kaukosäätimestä toimi, siis oranssin vilkkuminen alkaa kun sisäyksikkö sammuu.

Sokka

Jäsen
Nyt tämä meidän laitos keksi ruveta puhaltaan kylmää vaikka tilana on lämmitys ja pyyntinä vaikka 25, kennon lämpötila oli 13..

Sammutin ja käytin virrattomana, mutta ei auttanut. Aiemmin tänään oli tullut taas 9-0 vika, joka nollautui, kun käynnistin pumpun uudelleen.

Aika erikoista, että softa antaa kompuran käydä ja jäähdyttää vaikka moodina on heat ja lämpöpyyntiä reilusti.

Back
Ylös Bottom