Kokemuksia LG:n asiakaspalvelusta - vuodatus

Tenukka

Tulokas
Hei,
En keksinyt muuta paikkaa varoitella LG:n asiakaspalvelusta, joten teen sen tässä.
Ostin kaksi vuotta sitten Gigantista "tehokkaan ja modernin pumpun 10v kompressoritakuulla" mustana perjantaina. Malli taitaa olla Prestige Plus 12 . Pumppu toimikin hyvin vuoden verran, mutta sitten laakerituki halkesi. Muovissa oli vakava ja aivan selvä valmistusvirhe ja se oli haurasta kuin styroksi. Oli kuulemma tyyppivika ja eihän LG:n päästä näitä hoideta ennakoivasti tietenkään.

Asiakaspalvelu on kuitenkin varoitukseni pääasia. Siihen saa kyllä yhteyttä ja jopa lupaavat viestittää huollolle. Kun olin ilmoittanut asiakaspalveluun ongelmastani videoviestitse, oletin huollon tietysti saaneen tämän viestin myös ja tilanneen varaosan saman tien. Viikkoa myöhemmin soitin asiakaspalveluun tiedostellakseni koska huolto tulisi, mutta lupasivat vain selvittää asiaa. Eivät selvittäneet eivätkä viestittäneet minulle. Kun aloin painostaa kysymällä, voinko tilata X ja Y varaosat ja ovatko ne pumppuun sopivat, asiakaspalvelu vain totesi "emme ole huoltoliike, joten emme tiedä tuotteestamme mitään". Painostamalla sain kuitenkin yhteystiedot heidän käyttämään huoltoliikeeseen PK-seudulla. Huoltoliikkeen kanssa asia sujuikin paljon paremmin, vaikka heille ei ollut välitetty videotani ongelmasta ja huoltoliike pääsi kuittaamaan (LG:ltä) 2 min keikasta sievoisen summan tullessaan Lohjalta PK-seudulle kuulemaan käynnistysääniä. Tämän jälkeen oltiin perustilanteessa "Soitamme kun saamme tilattua osan". Eli LG:llä ei ole edes tyyppivian korjaavia osia maassa.

Myyjäliike Gigantti tietysti vyöryttää vastuun LG:lle, vaikka onkin ainoa virallinen LG:n ilpujen myyjä Suomessa ja kuluttajalle myydessään vastuussa myymistään tuotteista. Sain kuitenkin 50€ lahjakortin 3vkon menetyksestä kun oli kuulemma suurin summa jonka sai ilman kinastelua.

Nyt kun vehje lopetti lämpimän ilman siirtämisen ulkoa sisälle - onneksi viikkoa ennen kahta ikävuotta - voin vain harmitella että LG:llä ovat samat ihmiset edelleen töissä samoilla menetelmillä. Olen nyt kaksi viikkoa odotellut huoltoliikettä soittavaksi ja joutunen taas itse aktiivisesti hoitamaan asian itse huoltoliikkeen kautta. Ilmeisesti LG:n asiakaspalvelussa ei pidetä avoimista tapauksista kirjaa, mitä suuresti ihmettelen.

Raportoin toki tänne kunhan saan selville tuon virheen tällä kertaa, jotta voimme yhdessä haukkua sen laatua. Varoitan nyt kuitenkin ostamasta LG:n ilmalämpöpumppua sen tukipalveluiden surkeuden vuoksi. LG:llä ei siis ole teknistä tukea ollenkaan tarjota kuluttaja-asiakkaille. LG:n tunarien suunnitteleman TV:n WiFI moduulin sain kuitenkin korjattua paljon nopeammin ja sillä puolen asiakaspalvelu toimi paremmin.
 

Liitteet

  • WhatsApp Image 2020-04-28 at 16.23.44.jpeg
    WhatsApp Image 2020-04-28 at 16.23.44.jpeg
    27 KB · Katsottu: 248

VesA

In Memoriam
LG:llä on - noin firmana - näihin tyyppivikoihin selvästi prosessit, mutta nämä maakohtaiset edustajat ovat melko surkeaa porukkaa.

Meillä on surullisenkuuluisa LG:n lämpöpumpputoiminen kuivausrumpu - kuuluisa siitä että myydyt yksilöt toimivat aikoinaan vuoden, ehkä vähän yli ja sitten kuivausteho oli nollissa koska lämmönvaihdin oli tukossa vaatenöhdästä. Ja se on paikassa johon ei päivä paista. Ihan julkisista lähteistä - eli verkosta ladattavasta teknisestä manuaalista näkee, että LG:llä oli jo kuivurin ostoaikana 'takaisinkutsu' - huolto-ohje jossa LG:n kustannuksella muutettiin suodattimia ja lämmönvaihdinta pesevän systeemin komponetteja. Omaan kuivuriini ne vaihdettiin toisen takuuaikana osuneen tukkeutumisen putsauksen yhteydessä - huoltofirma oli asiasta tietoinen ainakin sen jälkeen kun ihmettelin pitääkö vehje purkaa joka vuosi. Tämän parantelun jälkeen rumpu on nyt kuivannut ties kuinka monta vuotta.
 
Back
Ylös Bottom