Hei,
En keksinyt muuta paikkaa varoitella LG:n asiakaspalvelusta, joten teen sen tässä.
Ostin kaksi vuotta sitten Gigantista "tehokkaan ja modernin pumpun 10v kompressoritakuulla" mustana perjantaina. Malli taitaa olla Prestige Plus 12 . Pumppu toimikin hyvin vuoden verran, mutta sitten laakerituki halkesi. Muovissa oli vakava ja aivan selvä valmistusvirhe ja se oli haurasta kuin styroksi. Oli kuulemma tyyppivika ja eihän LG:n päästä näitä hoideta ennakoivasti tietenkään.
Asiakaspalvelu on kuitenkin varoitukseni pääasia. Siihen saa kyllä yhteyttä ja jopa lupaavat viestittää huollolle. Kun olin ilmoittanut asiakaspalveluun ongelmastani videoviestitse, oletin huollon tietysti saaneen tämän viestin myös ja tilanneen varaosan saman tien. Viikkoa myöhemmin soitin asiakaspalveluun tiedostellakseni koska huolto tulisi, mutta lupasivat vain selvittää asiaa. Eivät selvittäneet eivätkä viestittäneet minulle. Kun aloin painostaa kysymällä, voinko tilata X ja Y varaosat ja ovatko ne pumppuun sopivat, asiakaspalvelu vain totesi "emme ole huoltoliike, joten emme tiedä tuotteestamme mitään". Painostamalla sain kuitenkin yhteystiedot heidän käyttämään huoltoliikeeseen PK-seudulla. Huoltoliikkeen kanssa asia sujuikin paljon paremmin, vaikka heille ei ollut välitetty videotani ongelmasta ja huoltoliike pääsi kuittaamaan (LG:ltä) 2 min keikasta sievoisen summan tullessaan Lohjalta PK-seudulle kuulemaan käynnistysääniä. Tämän jälkeen oltiin perustilanteessa "Soitamme kun saamme tilattua osan". Eli LG:llä ei ole edes tyyppivian korjaavia osia maassa.
Myyjäliike Gigantti tietysti vyöryttää vastuun LG:lle, vaikka onkin ainoa virallinen LG:n ilpujen myyjä Suomessa ja kuluttajalle myydessään vastuussa myymistään tuotteista. Sain kuitenkin 50€ lahjakortin 3vkon menetyksestä kun oli kuulemma suurin summa jonka sai ilman kinastelua.
Nyt kun vehje lopetti lämpimän ilman siirtämisen ulkoa sisälle - onneksi viikkoa ennen kahta ikävuotta - voin vain harmitella että LG:llä ovat samat ihmiset edelleen töissä samoilla menetelmillä. Olen nyt kaksi viikkoa odotellut huoltoliikettä soittavaksi ja joutunen taas itse aktiivisesti hoitamaan asian itse huoltoliikkeen kautta. Ilmeisesti LG:n asiakaspalvelussa ei pidetä avoimista tapauksista kirjaa, mitä suuresti ihmettelen.
Raportoin toki tänne kunhan saan selville tuon virheen tällä kertaa, jotta voimme yhdessä haukkua sen laatua. Varoitan nyt kuitenkin ostamasta LG:n ilmalämpöpumppua sen tukipalveluiden surkeuden vuoksi. LG:llä ei siis ole teknistä tukea ollenkaan tarjota kuluttaja-asiakkaille. LG:n tunarien suunnitteleman TV:n WiFI moduulin sain kuitenkin korjattua paljon nopeammin ja sillä puolen asiakaspalvelu toimi paremmin.
En keksinyt muuta paikkaa varoitella LG:n asiakaspalvelusta, joten teen sen tässä.
Ostin kaksi vuotta sitten Gigantista "tehokkaan ja modernin pumpun 10v kompressoritakuulla" mustana perjantaina. Malli taitaa olla Prestige Plus 12 . Pumppu toimikin hyvin vuoden verran, mutta sitten laakerituki halkesi. Muovissa oli vakava ja aivan selvä valmistusvirhe ja se oli haurasta kuin styroksi. Oli kuulemma tyyppivika ja eihän LG:n päästä näitä hoideta ennakoivasti tietenkään.
Asiakaspalvelu on kuitenkin varoitukseni pääasia. Siihen saa kyllä yhteyttä ja jopa lupaavat viestittää huollolle. Kun olin ilmoittanut asiakaspalveluun ongelmastani videoviestitse, oletin huollon tietysti saaneen tämän viestin myös ja tilanneen varaosan saman tien. Viikkoa myöhemmin soitin asiakaspalveluun tiedostellakseni koska huolto tulisi, mutta lupasivat vain selvittää asiaa. Eivät selvittäneet eivätkä viestittäneet minulle. Kun aloin painostaa kysymällä, voinko tilata X ja Y varaosat ja ovatko ne pumppuun sopivat, asiakaspalvelu vain totesi "emme ole huoltoliike, joten emme tiedä tuotteestamme mitään". Painostamalla sain kuitenkin yhteystiedot heidän käyttämään huoltoliikeeseen PK-seudulla. Huoltoliikkeen kanssa asia sujuikin paljon paremmin, vaikka heille ei ollut välitetty videotani ongelmasta ja huoltoliike pääsi kuittaamaan (LG:ltä) 2 min keikasta sievoisen summan tullessaan Lohjalta PK-seudulle kuulemaan käynnistysääniä. Tämän jälkeen oltiin perustilanteessa "Soitamme kun saamme tilattua osan". Eli LG:llä ei ole edes tyyppivian korjaavia osia maassa.
Myyjäliike Gigantti tietysti vyöryttää vastuun LG:lle, vaikka onkin ainoa virallinen LG:n ilpujen myyjä Suomessa ja kuluttajalle myydessään vastuussa myymistään tuotteista. Sain kuitenkin 50€ lahjakortin 3vkon menetyksestä kun oli kuulemma suurin summa jonka sai ilman kinastelua.
Nyt kun vehje lopetti lämpimän ilman siirtämisen ulkoa sisälle - onneksi viikkoa ennen kahta ikävuotta - voin vain harmitella että LG:llä ovat samat ihmiset edelleen töissä samoilla menetelmillä. Olen nyt kaksi viikkoa odotellut huoltoliikettä soittavaksi ja joutunen taas itse aktiivisesti hoitamaan asian itse huoltoliikkeen kautta. Ilmeisesti LG:n asiakaspalvelussa ei pidetä avoimista tapauksista kirjaa, mitä suuresti ihmettelen.
Raportoin toki tänne kunhan saan selville tuon virheen tällä kertaa, jotta voimme yhdessä haukkua sen laatua. Varoitan nyt kuitenkin ostamasta LG:n ilmalämpöpumppua sen tukipalveluiden surkeuden vuoksi. LG:llä ei siis ole teknistä tukea ollenkaan tarjota kuluttaja-asiakkaille. LG:n tunarien suunnitteleman TV:n WiFI moduulin sain kuitenkin korjattua paljon nopeammin ja sillä puolen asiakaspalvelu toimi paremmin.