Kokemuksia Samsungin pumpuista

Januzki

Jäsen
Gigantissa olisi hyvä tarjous ao. pumpusta:

Kokemuksia Samsungin pumpuista ei kuitenkaan tunnu löytyvän. Speksien mukaan tuo vaikuttaa hyvinkin modernilta. Onko tuosta tai muista Samsungin pumpuista kokemusta?

Itse olen tuota harkinnut lähinnä jäähdyttämään OK-taloa ja leudommilla ilmoilla voisi myös lämmittää kaukolämmön rinnalla.

Hanzki

Tulokas
Mulla on kokemuksia tosta Samsung Smart 35:sta... Huonoja sellaisia.

Ostin talooni viilennystarkoitukseen Samsung Smart 35 ilmalämpöpumpun Raision Gigantista maaliskuun lopulla. Asennus talooni tehtiin asiallisesti 14.4. Ensimmäisten lämpimien kelien vuoksi yritin viilentää taloani ensimmäistä kertaa 26.5, 15 minuutin jälkeen pumppu pysähtyi vikaan.

27.5 tein asiasta kattavan vikailmoituksen Samsungin tuelle. Maahantuoja halusi vaihtaa ulkoyksikköön venttiilin moottorin. Työ olisi mennyt Turun seudun valtuutetulle huoltofirmalle, joilla oli noin kuukauden jono työtilauksissa. Huoltofirma ihmetteli myös että, että miksi Samsung ei vaihda koko ulkoyksikköä, joka on halvin ja nopein tapa. Reklamoin tästä taas Samsungin tuotetukea (ajasta ja korjaustavasta). Osan vaihto välitettiin pumpun asentaneelle firmalle (asennusliike, ei valtuutettu huoltoliike), joka pystyi vaihdon tekemään osan saatuaan 3.6. Korjaus ei auttanut ja sama vikakoodi pumpulla, myös asennusfirma ihmetteli Samsungin toimintaa, koska työntilaajakaan ei ollut varma, että vika korjaantuu osan vaihdolla. Informoin asiasta vielä Raision Gigantin osastovastaavaa. Ennen osan vaihtoa Samsungin tuotetuki lupasi, että jos pumppu ei tule osan vaihdolla kuntoon, niin vaihdetaan koko ulkoyksikkö.

Tein reklamaation asiasta taas Samsungin tukeen 3.6. Suomen Samsungin tuotetuki ei pystynyt pitämään lupaustaan, vaan ilmoitti, että asian eteneminen on Tukholmassa toimivalla Samsungin tuotepäälliköllä! Tuotepäällikkö päätti, että ulkoyksikköön vaihdetaan invertterikortti. Tässä vaiheessa olin tiiviisti yhteydessä Gigantin osastovastaavaan. Mutta parin päivän jälkeen hän ei enää vastannut puheluihini. Invertterikortti vaihdettiin 12.6 yksityisen sähköasentajan/-yrittäjän toimesta (ei valtuutettu huoltoliike). Tämäkään ei auttanut ja sama vikakoodi ilmestyi pumpulle. Ilmoitin asiasta Samsungille välittömästi ja ajoin Raision Giganttiin ratkaisemaan asiaa, jossa 12.6 perjantaina klo 15 ei ollut päätöksentekijöitä paikalla. Asiakaspalvelija kuitenkin otti asian ylös ja jätti soittopyynnön huoltopäällikölle seuraavalle päivälle. Huoltopäälliköllä ei tuntunut olevan valtuuksia/halua vaihtaa pumppua uuteen edes seuraavalla viikolla. Gigantilta en saanut asiaan toimivaa palvelua, joten otin yhteyttä kuluttajaneuvojaan, joka ohjeisti minua asiassa. Koska Raision Gigantin ilmalämpöpumppujen osastovastaava ei edelleenkään vastannut puheluihini, niin pistin asiasta hänelle tekstiviestin kuluttajaneuvojan neuvosta. Tekstiviestiin vastattiin ja huoltopäällikkö soitti pian ja pumppu suostuttiin vaihtamaan. Samanlaisia pumppuja ei ollut enää varastossa, joten pumpusta tehtiin varaus seuraavasta erästä joka saapuisi juhannuksen jälkeen. Toimiva pumppu asennettiin saman asennusfirman toimesta 26.6.

Eli Samsungin maahantuojan jääräpäisyyden ja Gigantin saamattomuuden vuoksi jouduin odottamaan uutta pumppua tasan kuukauden, joista noin 3,5 vkoa olisin käyttänyt pumppua taloni viilennykseen (sisälämpötila vaihteli 24-28 asteen välissä). Sain tietooni, että eräällä toisella asiakkaalla saman mallin pumpussa on sama vika ja Samsungilla jatketaan vaihtamalla samat osa kuin minulla. Olen pyytänyt asian suuren vaivan (noin 50 puhelua) vuoksi korvausta Gigantilta, mutta Raision Gigantin huoltopäällikön ja osastovastaavan mukaan uusi toimiva pumppu on riittävä korvaus!

Meikäläisellä meni Samsung-merkki maahantuojan toiminnan vuoksi boikottiin ja Gigantista en osta enää mitään, koska takuuasioita on hankala hoitaa tällaisessa tapauksessa, kun päätöksen tekijöitä ei tunnu olevan. Onneksi alalla on kova hintakilpailu, niin tuotteet voi ostaa muualtakin. Ainut positiivisesti toiminut asia oli pumpun asentaneen yrittäjän toiminta joka oli nopeaa, joustavaa ja luotettavaa (eivät asenna enää Gigantin pumppuja vaan asentavat vain itse myymiään).

K

korsteeni

Vieras
^
Eipä ilpin omistaminen tässä kohdin hyvälle kuulosta
Onneksi minun 2 viikkoa sitten ostettu pumppu on jo 60% maksanut itsensä, vielä 4 hellepäivää niin kassavirta muuttuu positiiviseksi

Blur

Jäsen
Hinta spekseihin nähden näyttäisi olevan kohtuu kohdillaan. Mietin josko vm2008 Panasonicit x2 vm 2002 multisplit panasonicin korvaisin neljällä tuollaisella. Uhka vai mahdollisuus?

Itkutin

Tulokas
Aivan tyypillistä Gigsun toimintaa. Pyrkivät soittamaan ja "sopimaan" asian, mitään puhuttua ei pidetä vaikka kauppiaan on pakko pitää lupaamansa lain mukaan.

=> olen nauhoittanut viimeisen pari vuotta näiden puhelut ja JOKA KERTA kun olen jotain puhelun pohjalta vaatinut on tämä noteerattu olankohautuksella kunnes olen mailannut kyseisen keskustelun + sen keskustelun missä eivät pidä sanojaan ja kysynyt "pannaako KKV:lle?". Tämän jälkeen homma lähtenyt välittömästi toimimaan luvatusti.

NAUHOITTAKAA KESKUSTELUNNE GIGANTIN KANSSA, AINA!!

E: Kuluttajalla on oikeus nauhoittaa keskustelunsa omaa käyttöään varten.

P

Poistunut käyttäjä 16934

Vieras
Aivan tyypillistä Gigsun toimintaa. Pyrkivät soittamaan ja "sopimaan" asian, mitään puhuttua ei pidetä vaikka kauppiaan on pakko pitää lupaamansa lain mukaan.

=> olen nauhoittanut viimeisen pari vuotta näiden puhelut ja JOKA KERTA kun olen jotain puhelun pohjalta vaatinut on tämä noteerattu olankohautuksella kunnes olen mailannut kyseisen keskustelun + sen keskustelun missä eivät pidä sanojaan ja kysynyt "pannaako KKV:lle?". Tämän jälkeen homma lähtenyt välittömästi toimimaan luvatusti.

NAUHOITTAKAA KESKUSTELUNNE GIGANTIN KANSSA, AINA!!

E: Kuluttajalla on oikeus nauhoittaa keskustelunsa omaa käyttöään varten.
Missään puhelimessa ei ole ollut valmiina nauhoitinta jolla puhelut voisi nauhoittaa, itse asensin jossain kohtaa nauhurin pari kertaa ehkä käytin hyvä olla varalta jos tarvitsee.

Back
Ylös Bottom