Kylmäaineputket ilmatilaan vai villoihin

F

finbase58

Vieras
Minulle asennetaan pian ilmalämpöpumppu ja tarkoitus on viedä putket käyttöullakon kautta sisäyksiköstä ulkoyksikköön, putkien pitää joko ylittää ullakkotila tai alittaa ullakon lattia, nyt mietinkin onko sillä merkitystä ovatko putket puhallusvilloissa vai ilmatilassa, jossa lämpötila vaihtelee arviolta -25 - +60 asteen välillä?

F

Freeze

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Kylmäaineputket ilmatilaan vai villoihin

:cool:
Ilmatilassa on fiksumpaa.
Lämpötilan vaihtelut eivät vaikuta, kuin murto-osan lämpöhäviöissä.
On laskettu joskus. ;D

tet

Hyperaktiivi

Toisaalta niistä ei liene mitään suurempaa haittaakaan siellä villoissa? Ainakaan jos putkissa on päällä höyrytiivis eriste (kuten näissä usein käytettävissä valmiiksi eristetyissä tuplaputkissa) joka jatkuu katkeamattomana koko sen matkan kun putket kulkevat villoissa.

S

SamiR

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Tulee mieleen että itse laittaisin valmiiksi eristetyt putket vielä varmuuden vuoksi kulkemaan vesijohdon suojaputkessa tms. ja sitten vaan villoihin.

H

hanski

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Minulla tulee kylmäaine putket välikaton kautta ja laitoin 75 millisen viemäriputken missä putket kulkevat, matkaa oli noin 8 metriä ja siksi laitoin koska oli helppo laittaa kylmäaineputket puhallusvillojen päälle keskelle taloa. laitoin kyllä varmuuden vuoksi laskua ulospäin mutta ei ne putket ole hikoilleet, mutta eipähän tarvi ainakaan miettiä tuleeko sieltä kosteutta.

F

finbase58

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Tuohan oli hyvä idea, laittaa viemäriputki kulkemaan lattian alta, koska lattia ei ole kovin leveä saa putken työnnettyä sivusta ja kylmäaineputket on helppo ujuttaa putkeen ja sillä tavalla lattian ali, kiitos vinkistä ;)

Back
Ylös Bottom