Kylmäputkien suojakoteloa

J

jokander

Vieras
Myydäänkö LVI- liikkeissä lämpöpumppujen asennuksissa käytettävää muovista suojakourua ja onko se kallista? Löytyykö muuta väriä kuin valkoista? Löytyykö leveämpiä kokoja kuin 60 x 70 mm?

tet

Hyperaktiivi
Vs: Kylmäputkien suojakoteloa

jokander sanoi:
Myydäänkö LVI- liikkeissä lämpöpumppujen asennuksissa käytettävää muovista suojakourua ja onko se kallista? Löytyykö muuta väriä kuin valkoista? Löytyykö leveämpiä kokoja kuin 60 x 70 mm?

Kannattaa kysellä sähköliikkeistä, asennuskourun tai johtokanavan nimellä löytyy kaiken kokoisia ja myös ainakin ruskeana.

K

K-rauta Kotka

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Hintaluokkaa näet hintavihjesivulta K-rauta Kotka alta ja kun selaat eteenpäin sieltä löytyvät asennustarvikkeet ja niiden kpl hinnat.

jrkk

Tulokas

Tee kotelo raakalaudasta jonka maalaat sitten seinän väriseksi (pelaa nätisti myös tiili seinään)

J

jokander

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Niin teenkin ulkona, mutta tämä suojaputki tulee ihan muuhun käyttöön. Kun en mistään ole löytänyt suorakaideproifiilista muoviputkea, ajattelin hankkia tätä.

DtiJ

Jäsen

80x60 -kokoinen ecoline80 on hyväksi todettu, ja löytyy valkoisen lisäksi ainakin ruskeana.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

jokander sanoi:
Löytyykö muuta väriä kuin valkoista?

Itse maalailin pariin kertaan nuo ulkokotelot talon omalla ulkomaalilla ja mitä nuo tuolla reilun 5v jo ovat olleet, eikä ole tuo vihreä maalikaan valkoisesta muovista irtoillut ja noita ILP-asentajan mukanaan tuomia koteloita en erityisemmin edes pohjustellut, santapaperilla karhentanut, sinolilla putsaillut tms :cool:

Rauski

ilppi-guru kouluttaja

Ahlselliltä löytyy Optima-muovikourua 75 ja 100 millisinä.
https://www.ahlsell.fi/34/kylma/12-putki--ja-asennustarvikkeet/putki--ja-asennustarvikkeet/asennuskouru-ja-kondessiputket/767002198/

Kouruihin löytyy pääty-, kulma- joustava-, yms-kappaleita.

Kysy joltain asentajalta tai jälleenmyyjältä. 2 metrin kouru, 75 mm, hinta noin 10 euron paikkeilla, kulma- ja päätykappaleet muutamia euroja kappale.

Itse olen joskus maalannut seinän sävyyn, mutta ensin pyyhkäissyt hiomasienellä pintaa, spray-maalannut ohuen kerroksen suurin piirtein oikealla sävyllä ja lopuksi seinän lahonsuojavärin päälle. Tuli siisti ja hyvin on pysynyt.

Peku 2012

Lämpöpumppu ym energiaharrastelu

- Suht hyvinhän noissa muovikouruissa kestää ihan nuo ulkoseinämaalit. Jos ei oikean sävysiä ole ollu saatavilla,
Pikkasen olen karhentanu pintoja sekä pyyhkässy vaikka bräkliinirätillä rasvoja pois ennen maalausta

ikilika

Jäsen

Valkonen räystäskouru on helppo ja halpa putkien peitto. Muutamalla ruuvilla kiinni toisesta reunasta eikä muuta vaadi.

Back
Ylös Bottom