Kysymyksiä Ulimaten valmiiksi tyhjiöidystä ilmalämpöpumpusta.

H

hopo

Vieras
1. Kumpi malli on sopivampi vanhaan hirsitaloon, jossa on neliöitä n. 110, Ultimate 10 Inverter vai Ultimate 13 Inverter. Nyt lämmitysmuotona on suora sähkölämmitys ja leivinuuni.

2. Onko sisäyksiköltä lähtevä liitäntä oikeassa vai vasemmassa reunassa? Mitenkä pitkä sähköjohto siinä on?

3 4 metriä pitkä kaapeli tulee laitteen mukana, kun tarve olisi 3 metriä, voiko ylimääräisen laittaa kiepille?

A

Alex

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Kysymyksiä Ultimaten valmiiksi tyhjiöidystä ilmalämpöpumpusta.

Minä valitsin samankokoiseen yläkertaan mallin 13. Mitoitus vaikuttaisi aika sopivalta, tosin paukkupakkasiahan ei ole vielä ollut... Laite toimii on-offina yli +4 asteen lämpötiloissa.
Liitäntä on takaapäin katsottuna vasemmalla.
Ylimääräiset putket voi laittaa S-mutkalle, katso:
http://lampopumput.info/foorumi/index.php/topic,912.0.html

H

hopo

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Kysymyksiä Ulimaten valmiiksi tyhjiöidystä ilmalämpöpumpusta.

Sinulla on tuo mutka sisätiloissa, minä joutuisin sen tekemään ulkoyksikön lähelle, se vähän askarruttaa. Jos sittenkin hankkisi jonkun muun mallin, mihin asentaja tekisi ne putket. ???

A

Alex

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Voisihan sen mutkan periaatteessa tehdä ulkoyksikön taaksekin.
Mutta toisaalta "ei tyhjiöity" Ulti 13 + asentajan tekemät putket voi myös olla hyvä idea, silloin ei ilmeisesti tarvitse jännätä sitä pikaliittimen kestävyyttä...

H

hopo

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Tosiaan, ulkoyksikön taakse voi tehdä sellaisen halkaisijaltaan n. 40 cm lenkin, ei tulisi tiukkoja mutkia, eikä se sieltä niin pistäisi silmään. Ajattelin asentaa pistorasian sisäyksikön lähelle, kai se onnistuu niin? Kuvassa näkyy, että se on laitettu seinän läpi, mulla se menisi silloin ulos, sinne hankala saada pistorasiaa.

A

Alex

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Sisäyksikön kummassakin kyljessä on pieni irroitettavan muoviläpyskän peittämä reikä josta voi vetää sähköjohdon ulos, jos sen haluaa samalle puolelle seinää kuin sisäyksikön...

Back
Ylös Bottom