Onko kellään tietoa miten tuo MELCloud jäätymisenestomoodi oikeasti toimii? Itse olen käyttänyt tuota mökin AP25 pumpun kanssa ylläpitolämmitykseen, mutta vaikuttaa siltä että kyseinen toiminto ei osaa tehdä sulatusjaksoja järkevästi vaan ulkoyksikön kenno tuppaa jäätymään. Alkuun käytin alinta mahdollista asetusta eli +8-10 astetta, mutta vaikka nostin asetuksen +12-14 asteeseen niin siitä huolimatta lämmitysteho tuntuu hiipuvan ilmeisesti kennoston jäätymisen vuoksi. Eli olisiko sittenkin järkevämpää valita ihan perus lämmitysmoodi esim. +15 asteen pyynnillä ylläpitopitoa varten. Kaikkein korkein asetus eli +14-16 astetta on vielä kokeilematta, mutta jos on tosiaan niin että kyseisessä moodissa ei sulatus toimi, niin tuskinpa siitäkään on suurempaa apua. Kuitenkin mitä energiankulutusta olen seurannut niin näyttäisi siltä, että tuo jäätymisenestomoodi veisi vähemmän sähköä toimiessaan. Toimintaa on yleisesti ottaen vaikea todentaa kun en ole paikan päällä silloin kun mökillä on nuo matalat lämpötilat (täytyy varmaan seuraavalla kertaa jättää lämpötilan nosto tekemättä etukäteen kun menee mökille niin näkee käytännössä miltä kennosto näyttää esim. viikon jälkeen kun tuo jäätymisenesto on ollut päällä).