MelCloud + kWhNet

LosD

Jäsen
Toimiiko muilla melcloud kwhnet ohjaus? Itselläni ei tänään päivittynyt, eikä kwhnet yhdista melcloudiin.

Reperei

Aktiivinen jäsen
Toimiiko muilla melcloud kwhnet ohjaus? Itselläni ei tänään päivittynyt, eikä kwhnet yhdista melcloudiin.
Mitsu on laittanut Melcloudille spammiestoja eilen eli tili menee väliaikaisesti kiinni, jos tulee liian usein requesteja Melcloudiin. Sama ongelma on esim. perus HA Melcloud palikalla.

haraldh

Vakionaama
Kirjoitin tästä tuonne;

HA:n communityssä on kohtalontovereita.

Reperei

Aktiivinen jäsen
Ok. Kiitos tiedosta.
Ja tuossa tilin blokkauksessa on sitten sellainen ongelma, että se ei aukea, jos ei sitä tilin liiallista käyttöä lopeta. En ole itse tuota kwhnettiä käyttänyt, mutta varmaan se pitäisi jotenkin disabloida, jos haluaa melcloudin uudestaan auki, tai sitten kwhnetin ylläpitäjien pitää tuota melcloudin käytön määrää säätää.

Mikki

Hyperaktiivi
Onkohan tuo fillteri pelkästään käyttäjätilikohtainen vai laskeekohan se myös yhdestä IP-osoitteesta tulevia requesteja. Jos jälkimmäistä, niin sitten kWh palvelun kanssa voi olla ongelma vaikka tiputtaisi käytön määrää per käyttäjä.

LosD

Jäsen
Ja tuossa tilin blokkauksessa on sitten sellainen ongelma, että se ei aukea, jos ei sitä tilin liiallista käyttöä lopeta. En ole itse tuota kwhnettiä käyttänyt, mutta varmaan se pitäisi jotenkin disabloida, jos haluaa melcloudin uudestaan auki, tai sitten kwhnetin ylläpitäjien pitää tuota melcloudin käytön määrää säätää.
Mun oma melcloud tili toimii. KWHnet palvelussahan annetaan vieraskäyttöoikeus kwhnet palvelullle.

M-J-B

Aktiivinen jäsen
Mitsu on laittanut Melcloudille spammiestoja eilen eli tili menee väliaikaisesti kiinni, jos tulee liian usein requesteja Melcloudiin. Sama ongelma on esim. perus HA Melcloud palikalla.
Sen voisi vielä ymmärtää, että toistuvat epäonnistuneet yhteydenotot johtaisi lähdeosoitteen tilapäiseen blokkaukseen ettei brute force onnistu. Haiskahtaa vähän siltä, ettei tuolla oikeasti mitään spammiongelmaa korjata, vaan yritetään palvella mahdollisimman monta peruskäyttäjää mahdollisimman pienillä resursseilla.

• Tykkää
Reactions: juu

Reperei

Aktiivinen jäsen
Mun oma melcloud tili toimii. KWHnet palvelussahan annetaan vieraskäyttöoikeus kwhnet palvelullle.
Ok, hyvä näin, vähemmän haittaa :)

Sen voisi vielä ymmärtää, että toistuvat epäonnistuneet yhteydenotot johtaisi lähdeosoitteen tilapäiseen blokkaukseen ettei brute force onnistu. Haiskahtaa vähän siltä, ettei tuolla oikeasti mitään spammiongelmaa korjata, vaan yritetään palvella mahdollisimman monta peruskäyttäjää mahdollisimman pienillä resursseilla.
Totta tuokin, tosin palvelu ei ole tarkoitettu automatisointia varten eivätkä esim. tarjoa julkista API-dokumentaatiota, jossa kerrottaisiin myös rajapinnan käytön rajoitukset, joten siinä mielessä ei tuo nyt niin hirveästi ihmetytä.

bILPo

Aktiivinen jäsen
Onko nyt siis olemassa mitään muuta konstia pörssisähköohjaukseen, kuin että joka julumetun päivä asettaa itse ajastukset? Just kun olin löytänyt tällaisen mahdollisuuden automatisointiin, niin heti se lakkasi :mad:

bILPo

Aktiivinen jäsen
Onko vieläkään hyvää sovellusta tullut tämän tilalle? Synergy on ainakin ihan poloinen kötöstys, eikä se anna mitään mahdollisuutta muuttaa asetuksia esimerkiksi hinnan perusteella (=jos liian iso hinta, ei lämmitetä ollenkaan...tai ainakin säästetään normaalia enemmän).

grendy

Vakionaama
Synergi tai kapacity.io, siinä mun tiedossa olevat valmiit ratkaisut. Se on kyllä tyhmä kun Synergissä ei oo mitään konffausmahdollisuuksia.

bILPo

Aktiivinen jäsen
Joo, jotenki tuntuu ettei ole halua kehittää sovelluksia. Ei luulis olevan kovinkaan kummonen homma lisätä muutamia kenttiä ja ehtoja tuonne, tai antaa edes mahdollisuus siihen, että käyttäjä saa itse päättää pudotuksen/ylilämmityksen määrän. Sitten tuossa näyttää alkavan se ylilämmitys siinä vaiheessa, kun hinta on vielä korkealla. Siinäkään ei ole järkeä.

Back
Ylös Bottom