mitäs ammattilaiset suosittelisi???

S

samuel

Vieras
Olen hankkimassa ilmalämpöpumppua 95 neliöiseen rivitaloon joka on "kolmitaso ratkaisu" ja kyseessä on päätyhuoneisto eli ilp on helppo asentaa! Kysyisinkin nyt mikä ilp olisi viisain ratkaisu tän kokoiseen huoneistoon ja miksi?

Aippi

Vakionaama
Vs: mitäs ammattilaiset suosittelisi???

Ensin pitäisi selvittää, mitä ilpiltäsi odotat. Riittääkö peruslaite ilman lisätoimintoja vai pitääkö olla Plasmasuodattimia ja ionisaattoreita
Itse suosittelisin Toshiba Daiseikai malleja. Vaihtoehtoisesti jotakin muuta Japanissa valmistettua merkkiä. Pidän Japanilaisia laadullisesti parhaimpina ja luotettavampina. Valitettavasti vain hinta on näissä korkeampi kuin muualla valmistetuissa.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Amatöörin suositus: Panasonic E9DKEW 699€ K-Raudasta
+ asennus sallituilta osin itse tai sitten kokonaan ammattilaisen tekemänä. ;)
Eipä taida olla muita yhtä laadukkaita tähän hintaan tarjolla, vai onko ? ;D

S

samuel

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

ehkä se tärkein ominaisuus on maximaalinen lämmityshyöty... eikös se ionisaattori ole se joka kerää pölyn? luulen että putsaan kyllä itsekkin suodattimen vaikka olen kyllä valmis maksamaan hieman enemmänkin laitteesta kuin sen halpispumpun hinnan. hieman olen kyl kääntymässä siihen toshibaan mutta fujitsu on kyl hieman halvempi mitä olen äkkiseltään kysellyt. kellään ei oikein tunnu olevan pahaa sanomista toshibasta.

S

samuel

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

nyt asioista keskustelleena ja foorumia paljon lukeneena olen päätymässä joko fujitsun asyb09ld (plasma) tai sitten toshiban daiseikai malliin. hintaeroa laitteilla on 400 euroa (toshiba tietenkin kalliimpi). fujitsun lämmitysarvot ovat melko kilpailukykyiset tähän toshiban malliin verrattuna ja 400 euron saaminen takaisin tuskin onnistuu 15 vuodessa vai olenko kovastikkin väärässä? fujitsua puoltaa kaikenlisäksi sen äänettömyys ja 5 vuoden takuu joka on mielestäni melko hyvä. siispä kysynkin kumpi olisi järkevämpi ja onko fujitsussa jotain huonoa koska on kuitenkin paljon halvempi laite. toshibassa hunoja puolia tuskin onkaan vai onko?

Aippi

Vakionaama

Toshiballa luotettavampi maahantuoja ( Carrier Oy ) lisäksi valmistettu Japanissa . Fujitsu maahantuja toiminut vasta niin vähän aikaa että että valitsisin kyllä kokeneemman laitetoimittajan. Takuun pituudella ei ole merkitystä jos ei ole yritystä joka siitä vastaa viidenvuoden kuluttua. Toivottavasti en maalaa piruja seinälle, mutta näin tallaisten yhtäasiaa varten perustettujen yritysten kohdalla monesti on. Carrier maailman vanhin ja suurin kylmälaitteiden toimittaja. Varmasti molemmat laitteet teknisesti hyviä. Carrierilla ylivoimaisesti maan kokenein ja suurin maankattava huolto ja asennusorganisaatio. Kaikki vuosikausia kylmäalalla työskennelleitä ammattilaisia

D

Drummer

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Ei tuo maahantuojan paremmuus paljon lohduta jos laite lasahtaa takuuajan päätyttyä. Takuuhan sinänsä pätee rajojen yli. Uskon toki että laatupumput ovat varmasti laadultaan ja käytöltään samankaltaisia, mutta siinä on syynsä miksi kaikilla laitteilla ei tuota 5 vuoden takuuta ole. Ruotsissa Fujitsu on suhteellisen yleinen, ja siellä sitä kehutaan laadukkaaksi, koska siinä ei juurikaan vikoja esiinny. Valitsin itse koneeni näillä perusteilla. Kumpaan nyt päädytkin, niin hyviä valintoja ovat varmasti molemmat.

S

samuel

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

kiitos asiallisista viesteistä... lisä kommentit eritoten fujitsusta ovat edelleen todella tärkeitä koska ratkaisun pumpusta teen ensi viikon alussa. hieman alan oleen kallistunut fujitsun suhteen koska se hinta, takuu ja laitteen hyvät lämmitysarvot ovat kuitenkin hyvin kilpailukykyiset toshibaan verrattaessa. onko asyb09ld se oikean kokoinen laite vai pitäisikö olla vielä isompi? toshibassa ainakin riitää teho varmasti.

VesA

In Memoriam

Kylmäkallet voisivat ehkä valistaa tukkurien tilanteesta... onpi liikkeellä käsitystä että nykyinen muoti on tyhjentänyt jotkut mallit varastoista. Esimerkiksi monet Mitsubishit.

PauliG

Vakionaama

Slo pana loppu Ahlsell Sanyo loppu Fgfinland fujitsun pikkumallit '9' tulossa muuten fujitus 12 ja isompia malleja löytyy.

Kaiketi Onniselta vielä voi löytyä muutamia kappaleita panasonicia.

Ja SLO:lta löytyy vielä Appliancea.

F

Freeze

Vieras

:cool:
Ahlsell Sanyo marraskuussa saattaapi huhujen mukaan taas saada. ;D

PauliG

Vakionaama

Juuri asken soitin Ahlsenille, niin kertoi edeleen jotta houlukuussa tulisi toki 124 mallia löytyy mutta 93 ja 123 mallit loppu.

Aippi

Vakionaama

Ahlsell ilmeisesti antaa eri kysyjille eri vastauksen, Ahlsell Turku kertoi kaikkia malleja olevan saatavana
ainoa kysymys mulle oli että montako otat

Back
Ylös Bottom