Mitsubishi ja etäohjaus

GX100

Jäsen
Säädän MELCloud apin kautta lämmön esim. 21 -> 20, mutta kaukosäätimeen ei päivity tuo sama lämpötila. Pitäisikö päivittyä? Lisäksi apin kautta voin säätää puolen asteen välein, kaukosäätimen kautta vain asteen välein. Ilmalämpöpumppu on nyt parisen viikkoa vanha ja mulle uus tuttavuus.

Tehari

Aktiivinen jäsen
Täysin normaalia Mitsua että toimii noin. Valitettavasti.
Mahtaako se päivittyä muiden merkkien kaukosäätimiin? Veikkaan ettei päivity, kerro toki jos olen väärässä.. MelCloud on kyllä todella vanhanaikainen appi ja muutenkin kaipaisi jo kasvojenkohotusta.

Pumppaataikuole

Aktiivinen jäsen
Ei Daikinissakaan. Kake nääs vain lähettää, ei ota signaaleja vastaan. Käytössä kumoavat toisensa. Samalla voisi kysyä, onko joku löytänt Onectasta takkatoimintoa? Ei löydy täällä.

Zeippo

Tulokas
Minulla myös näyttää väärin. Kaukosäätimestä viikkoajastus käytössä ja MELCloud näyttää ihan eri asetuslämpötilaa, kuin mitä olen asettanut. Myös huonelämpötila näyttää liian alhaisia lukemia.

Minulla myös näyttää väärin. Kaukosäätimestä viikkoajastus käytössä ja MELCloud näyttää ihan eri asetuslämpötilaa, kuin mitä olen asettanut. Myös huonelämpötila näyttää liian alhaisia lukemia.
Eikös se ilpin lämpötilamittaus ole siinä sisäyksikön kyljessä?? ...eihän se siitä voi huonelämpötilaa mitatakkaan vaan sisäyksikön kohdan lämpötilan mikä on taatusti suurempi kuin huonelämpötila.

M-J-B

Aktiivinen jäsen
Eikös se ilpin lämpötilamittaus ole siinä sisäyksikön kyljessä?? ...eihän se siitä voi huonelämpötilaa mitatakkaan vaan sisäyksikön kohdan lämpötilan mikä on taatusti suurempi kuin huonelämpötila.
Ei se välttämättä ole suurempi kuin huonelämpötila... ei ole harvinaista, että putkiläpivienti falskaa tai sisäyksikkö on asennettu falskaavan ulko-oven tai ikkunan läheisyyteen. Alhaisilla puhallusnopeuksilla lämmitetty sisäilma päätyy herkemmin lämmittämään anturia jne. Meillä menee niin, että mitä kylmempää ukona on, sitä suurempia lämpötiloja suhteessa todelliseen sisäilmaan pumpun anturi näyttää, mutta jos pumpun pysäyttää niin sen ilmaisema lämpötila laskee paljon huonelämpötilaa nopeammin ja alle todellisen huonelämpötilan. Sulatuksen hetkellä lukemat ovat sitäkin alhaisempia. Viereisen huoneen toisessa päädyssä on RuuviTag jonka mittausdatasta on helppo havaita ilpin sulatusväli vaikkei sitä hetkellistä lämpötilan laskua itse havaitse.

bILPo

Aktiivinen jäsen
Itsellä näytti liian alhaisia lukemia, kun ei ollut seinän läpivientiä kunnolla eristetty. Alkoi heti näyttämään melkolailla oikein kun laittoi sinne läpivientiputkeen uretaania.

Back
Ylös Bottom