Muu sähköinen liikkuminen kuin hlöautot

fraatti

Hyperaktiivi
  • Keskustelun aloittaja
  • #2
Juttu maailman suurimmalla akulla varustetusta laivasta joka on rakenteilla. Tulee ajelemaan 60km matkaa ja on varustettu 40 MWh akulla. Akut tarvinnee vaihtaa 5-10 vuoden välein. Tuossa 250 tonnin NCA ~35 t grafiittia,~28 t nikkeliä,~24 t litiumia,~11 t kuparia,~4 t kobolttia ja ~1–2 ton alumiinia.
1763142280084.png

 

fraatti

Hyperaktiivi
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Kappas, ylläolevaan alukseen liittyen, BYD on ilmaissut tässä artikkelissa kiinnotuneensa myös laivojen rakentamisesta. Ja CAT. Niinkö vaan muut jäävät lähtötelineisiin ?

China’s BYD, the world’s fourth-largest car manufacturer, is looking at getting into marine.

Chinese battery giant CATL is also accelerating its push into the marine sector, aiming to electrify shipping beyond rivers and coastlines. Already a major supplier of marine battery systems—powering nearly 900 vessels and roughly 40 % of the global electric-ship market—CATL’s marine division believes that in the next three years, shipping will see large pure-electric vessels navigating the open seas.

 

HelaKammo

Vakionaama

Näinhän tässä(taas) käy. Uskomatonta, että sama kävi jo Uudenkaupungin autoille, nyt telakoille.

Maga-woke-vihervassarien vastustajat ovat vaan onnellisina ja odottavat Saab V8 paluuta. Vastakkainasettelu on aina hyvästä, vaikka asioilla ei olisi mitään yhteyttä. Ehkä Trump ostaa murtajat "oikeilla" moottoreilla.

Helsinki-Tallinna/Tukholma, täydelliset juuri sähköaluksille, huoltovarmuuden, talouden, ja pahus, myös ilmaston kannalta. Eikä unohdeta Vaasa-Uumajaa.
 
Back
Ylös Bottom