Nibe 410P kunnossapito..

Jake1981

Jäsen
Terve, minulla on sellainen ns. "vanhempi" 410P taistelija..

Ja taistelua riittääkin, nimittäin kun lähden töihin huonosti nukutun yön jälkeen, ihmettelin missä vika ja todettuani, että on aika luovuttaa ja nousta ylös löysinkin vian, Nibe piti hirveää "räminää".. Olen aiemmin muutamaa vuotta aiemmin vaihtanut siihen tuloilma puhaltimen, ns. parempaan malliin, joten ajattelin, että nytkö meni toinen, mutta sieltä tuloilma kammiostahan tuo ääni tuli, ja ajattelin, että ei voi olla todellista, että siitä jo nyt on laakeri taas männyt..

Eipä ollut. Äänen lähteeksi paljastui.. Onkohan laitteen nimi nyt "solenoidi", joka avaa läpän päästäen ilman tuloilmapuhaltimelle tulemaan.. Se rämisi läpän auki ollessaan ihan kamalalla tavalla, en nyt töihin lähtiessä ehtinyt tutkia vehkeen rakennetta sen tarkemmin, mutta "säädin" sitä vähän, eli siinä sen päällä oli jotain metallista lankaa, jolla ilmeisesti osa on siinä kiinni (surkea rävellys) - ja se oli ihan löysästi. Säädin sitä hieman eri asentoon ja NIBE on nyt käynnissä ja kun kompura ei ole päällä-- Täällä on lähestulkoon äänetöntä.. Jotain mitä täällä ei ole ollut vuosiin.

Eli pitäisiköhän ihan investoida itseensä ;D Ja ostaa ihan uusi "solenoidi"- mistä moisen löytää, ja mitä mahtaa kustantaa, piuha menee kammion pohjassa olevan reijän läpi jonnekin, minkähänlainen liitin siellä on, saakohan uuden yhtä nätisti asennettua jos tätä nyt nätiksi voi sanoa alkuunkaan, eli minkähänlainen projekti olisi tuo osa vaihtaa..

Vai.. Ovatko propellihatut foorumilla kunnostaneet näitä ennenkin todeten, ettei uusi ole yhtään parempi, kuin vanha? Vähän niksejä kehiin sitten ;D

Jake1981

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Nibe 410P kunnossapito..

Taas se on alkanut silleen "särähtämään" hetkeksi, aina kun tuo tapahtuu, kämpässä himmenee valot, ikäänkuin olisi pieni sähkökatkos.. :/

H

Hessu79

Vieras

Käsittämättömän paljon vikoja 410P:ssä. Olen toisaalta iloinen, että kirjauduin foorumille, koska huomasin, että omat lämpöongelmat ovat vielä melko pieniä moniin verrattuna :eek: Jos joudun rakkineen vaihtamaan, niin aika hyvä myyntipuhe saa olla, että merkki pysyy samana. Jos nyt rakentaisin, harkitsisin vakavasti sähköpatterilämmitystä (ja lattiakaapelit kosteisiin tiloihin).

Espejot

Hyperaktiivi

Hessu79 sanoi:
Käsittämättömän paljon vikoja 410P:ssä. Olen toisaalta iloinen, että kirjauduin foorumille, koska huomasin, että omat lämpöongelmat ovat vielä melko pieniä moniin verrattuna :eek: Jos joudun rakkineen vaihtamaan, niin aika hyvä myyntipuhe saa olla, että merkki pysyy samana. Jos nyt rakentaisin, harkitsisin vakavasti sähköpatterilämmitystä (ja lattiakaapelit kosteisiin tiloihin).

Näitä vikoja tuntuu olevan. Toisaalta 410p on varmaankin myydyin pilp (halvin). Itsellä asenettu 2008 ja puhaltimet vaihdettu takuuseen + yksi anturi.

repomies

Hyperaktiivi

Jake1981 sanoi:
Taas se on alkanut silleen "särähtämään" hetkeksi, aina kun tuo tapahtuu, kämpässä himmenee valot, ikäänkuin olisi pieni sähkökatkos.. :/

Minullakin tuo solenoidi joskus meluaa. Olen antanut sille vähän nyrkkihoitoa niin se on hiljennyt. En ole vaihtoa tms. harkinnut vielä.

Tuo valojen himmeneminen kuulostaa eksoottiselta. Sikäli kun tiedän, siinä pitäisi olla sulake matkan varrella, ettei se nyt varmaan oikosessa ole..

Jos talon sähköissä on feelua ko. vaiheessa niin kyllä se solenoidikin voi pärähtää. Kuulostaa ainakin kovin loogiselta, että jos valot himmenee (jännite laskee) niin kyllä se solenoidikin silloin heikommin vetää. Noita sähköjä olisi hyvä vähän selvitellä, jos tuota sattuu useinkin.

Back
Ylös Bottom