Nibe f470 uusi käyttäjä

emeelo

Tulokas
Vaihdettiin tuossa tammikuun alussa vanha Nibe 410p versioon f470 ja nyt vähän haeskellaan meille kotiin sopivia arvoja.
Lämpökäyrä laitettu nyt 2 / - 3 (oli aluksi 2 / 0 mut oli nii kuuma jo sisällä et)
Takkaa siis lämmitellään pumpun lisäksi.
Mut nyt lähinnä kysymys tosta jäteilman lämpötilasta? Mitä sen pitäisi olla? Ainaki jaksaa reippaasti heittää sen pakkasen puolelle, mut ilmeisesti joutuu sit sulattelee useemmin? Miten te joilla noin 100 neliöinen talo perus kattokorkeudella, ootte säätänyt asetuksia jotta ei toi Nibe käyttäis liikaa sähkövastuksia?

goodfella

Tulokas
Tässä hieman tietoa omista asetuksista. Täällä F470 + LG Prestige Plus 25 ilmalämpöpumppu rinnalla kaverina. Neliöitä meillä n. 100m2 ja vesikiertoinen lattialämmitys. LG on asetettu puhaltamaan 21 astetta ja jakotukilta on kuritettu olohuoneen, sekä keittiön vedenkiertoa ilpin toiminnan optimoimiseksi.

-Tuloilma säädetty n. 16 asteiseksi
-Poistoilma 52% | Tuloilma 47%
-Käyttövesi säästöllä
-Jaksokorotus 7 päivän välein, kello 02:00 alkaen
-Vastukset pudotettu 8 kW -> +5 kW
-Trendin laskentaraja 0 astetta
-Siirtoaika 30 minuuttia
-Lämpökäyrä 3 (-2)
-Lisäyksen pysäytys +5
-Suodatusaika 12 tuntia

Meillä jäteilman lämpötila pyörii n. +2 asteessa nollakelillä.

Suosittelen tarkistamaan ensimmäisenä trendin laskentarajan ja siirtoajan, mikäli haluat lisätä kompressorin kuormaa ja vähentää sähkövastusten osuutta. Vastukset voi myös pudottaa 8 kW:sta alemmas. Käsittääkseni osa käyttäjistä käyttää 2-4 kW asetusta ja nostaa tarvittaessa, mikäli lämmin käyttövesi tuntuu loppuvan kesken. Itse olen sen verran laiska käyttäjä, että olen tyytynyt pitämään vastukset tuossa 5 kW:ssa.

Lisäksi kannattaa tarkistaa laitteen asetuksista tuloilman lämpötila, sillä aika moni meistä F470 omistajista on sitä joutunut manuaalisesti säätämään. Mielipiteitä ja ajatuksia oikeista asetuksista on yhtä monta kuin käyttäjiä, mutta allekirjoittanut on näillä pärjännyt.

Back
Ylös Bottom