Nibe F750 on nyt pakkasilla alkanut toistuvasti antaa seuraavaa hälytystä:
Hälytys on ollut päällä nyt useita kertoja, kun olen sattumalta vilkaissut pumpun näyttöä. Se on kuitenkin mennyt aina itsestään myös pois.
Mistähän tuo nyt tarkalleen johtuu? Olen melko lailla aloittelija tässä asiassa, joten en kovin syvällisesti osaa asiaa analysoida. Jossain vaiheessa talvea säädin pumpun lämpökäyrän arvosta 3/0 arvoon 2/0, koska halusin lämmitysvastuuta enemmän ILPille (energiansäästömielessä). Muita asetuksia en ole säätänyt pitkään aikaan. Ilmauksenkin olen tehnyt tässä hiljattain ja paineet näyttäisi olevan kunnossa.
"Alhainen tuloilman lämpötila (340)
Jäätymissuoja lauennut liian alhaisen tulolmalämpötilan vuoksi, joka voi aiheuttaa lämmityspatterien jäätymisriskin.
Lämmitys priorisoidaan tämän hälytyksen yhteydessä.
Hälytys saattaa johtua seuraavista:
- Lämpöpumppu väärässä käyttötilassa. Jos "auto" on valittu valikossa 4.2, valitse korkeampi "lämmitys seis"-arvo valikossa 4.9.2. Jos "man" on valittu, aktivoi "lämmitys" ja mahdollisesti myös "lisälämpö".
- Lämpöautomatiikan asetusarvo liian alhainen. Lämpötila-asetusta valikossa 1.1 ja/tai lämpökäyrää valikossa 1.9.11 on ehkä säädettävä ylöspäin.
-Tilapäinen lämpöautomatiikan tai puhallinnopeuden korotus ulkoisen koskettimen kautta tai valikon 1.2 (ilmanvaihto), 1.3 (ohjelmointi) tai 4.7 (loma-asetukset) avulla.
- Ilmaa tulopatterissa. Katso lämmitysjärjestelmän täyttö- ja ilmausohjeet käyttäjän käsikirjasta."
Hälytys on ollut päällä nyt useita kertoja, kun olen sattumalta vilkaissut pumpun näyttöä. Se on kuitenkin mennyt aina itsestään myös pois.
Mistähän tuo nyt tarkalleen johtuu? Olen melko lailla aloittelija tässä asiassa, joten en kovin syvällisesti osaa asiaa analysoida. Jossain vaiheessa talvea säädin pumpun lämpökäyrän arvosta 3/0 arvoon 2/0, koska halusin lämmitysvastuuta enemmän ILPille (energiansäästömielessä). Muita asetuksia en ole säätänyt pitkään aikaan. Ilmauksenkin olen tehnyt tässä hiljattain ja paineet näyttäisi olevan kunnossa.