NIBE Fighter 100P kompressori starttailee...

R

Rokkari

Vieras
Moi,

Mikä mahtaa vaivata NIBE Fighter 100P (PILP) pumppua kun kompura käynnistyy ja n. 5sek. jälkeen pysähtyy?
Tekee tuota muutaman kerran ennekuin jää käymään normaalisti. Vesi lämpiää ja puhallin pyörii.
En ole vielä avannut ja yrittänyt tutkia vikaa vaan ajattelin kysyä täällä josko joku tietää / arvaa kokemuksella
heti alkuun. Kompuran piirissähän on Termostaatti joka ohjaa, joten voiko se alkaa tuolla tapaa hourimaan?
Sen toiminta ois ainakin mitattavissa, mutta jos ongelma on esim komprurassa (käynnistysrele?) niin taitaa olla
vaikeampi todeta? Laitoin postia Haato:n huoltoon myös.

Kiitos etukäteen jos joku vastais!

John_T

Aktiivinen jäsen
Vs: NIBE Fighter 100P kompressori starttailee...

Valitettavasti ihan vieras ongelma ainakin minulle. Onko laite uusikin vai onko ollut jo pidempään käytössä ja vasta nyt oireilee? Jos laite on uusi, niin kannattanee vaan soittaa tuonne maahantuojalle.

Vika vaikuttaa sellaiselta, että voisiko olla jokinlainen anturin tuottama ongelma. Tosin kuvauksen mukaan lähtee kuitenkin lopulta käyntiin normaalisti eli voisiko olla ihan ominaisuus? Oletko seuraillut laitteen käyttäytymistä aiemmin? Liityisikö jotenkin kelien lauhtumiseen?

Arvailla voi kaikenlaista ;)

R

Rokkari

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Valitettavasti ihan vieras ongelma ainakin minulle. Onko laite uusikin vai onko ollut jo pidempään käytössä ja vasta nyt oireilee? Jos laite on uusi, niin kannattanee vaan soittaa tuonne maahantuojalle.

Vika vaikuttaa sellaiselta, että voisiko olla jokinlainen anturin tuottama ongelma. Tosin kuvauksen mukaan lähtee kuitenkin lopulta käyntiin normaalisti eli voisiko olla ihan ominaisuus? Oletko seuraillut laitteen käyttäytymistä aiemmin? Liityisikö jotenkin kelien lauhtumiseen?

Kiitos vastauksesta. Ja pahoittelut kun kirjoitin väärälle foorumiosiolle, ois kuulunut Nibe-osioon - moderaattorit voi siirtää.

Laite ollut käytössä heinäkuusta 2006, eli vajaa 4 vuotta käytössä ollut. Alkanut käyttäytyä em tapaan joskus kuukauden, kahden sisään. Ei tarkkaa tietoa. Sijainti on sellainen ettei sitä pahemmin kuule ja meni jonkin aikaa ennekuin varmuudella havaitsi että toiminnassa on muutos.
Kyseessä on siis pelkkä poistoilmapumppu (vesivaraajan lämmitys) ulkoilman lämpötila ei vaikuta toimintaan.

Löytyi piirikaavio joten pääsee tutkimaan asiaa. Huolto@haato.com antoi pelkän puhelin numeron josta soittaa huoltomiehelle.
Tutkitaan nyt ensin itse.

R

Rokkari

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

...Tarina jatkuu. Mittailin Fighterin toimintaa ja sen verran selvisi, että ongelma on kompressorissa/käynnistyspiirissä. Termostaatti ja painekytkin on ok, eli ne ohjaa jännitteen kompressorille. Kompressorin käynnistysrele vetää ihan kuten kuuluukin, mutta kompressori ei käynnisty.

Onko käynnistyskondensaattori mennyt/heikentynyt? Vai onko itse kompressori finaalissa? Vaiko ponneaine vähissä?
Hyvät arviot tervetulleita!

Back
Ylös Bottom