nibe fighter 410 P ja ulkolämpötilananturi

J

jämäkkä

Vieras
mitä mieltä porukka on.. voisko ulkolämpötila-anturin ottaa pois käytöstä..? meillä harkkotalo hyvine u-arvoineen. eli asia mitä tässä haen on, että talo pysyy hyvin lämpöisenä tuloilmalla ja varaavalla takalla.

lattiassa tarvii pitää vain 25-26 asteinen vesi, ei kylmä paljaalle jalalle. toki varmaan sit paukkupakkasilla pitää nostaa lattiaveden lämpöä, mut niitä tuskin montaa enää on jos viime talvia katsoo..

vai toimiiko pumppu ilman anturaa..?

Espejot

Hyperaktiivi
Vs: nibe fighter 410 P ja ulkolämpötilananturi

Ota käyrä 2 tai 1 käyttöön, niissä lämmön nousu on maltillista.

E

Era

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Jaha! Ulkolämpötila-anturi? Kuuluuko se vakiona Nibeen? Minulla on siis tuo laite, mutta on toistaiseksi vain käsikäytöllä käytössä. En ole kyllä huomannut mitään anturaa. Onko minua siis huijattu kaupassa?

Espejot

Hyperaktiivi

Era sanoi:
Jaha! Ulkolämpötila-anturi? Kuuluuko se vakiona Nibeen? Minulla on siis tuo laite, mutta on toistaiseksi vain käsikäytöllä käytössä. En ole kyllä huomannut mitään anturaa. Onko minua siis huijattu kaupassa?

Katso valikosta näyttääkö laite ulkolämpötilaa. Ulkona pitäisi olla katonrajassa (tod. näköisesti varjoisalla puollella) liiketunistemen näköinen mötikkä missä palaa punainen valo.

E

Era

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Heh! Sekö se mötikkä tuossa oven päällä onkin. Mietinkin että mikä mahtaa olla.

"Tyhmä ei ole se, joka ei tiedä, vaan se, joka ei kysy"

E

Era

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Edelleenkään tämä ei liity ainakaan suoraan alkuperäiseen kysymykseen muuten kuin otsikon puolesta, mutta kysytään kuitenkin. Eli kuinka tarpeellista on saada tuo anturi varjoisaan paikkaan? Meillä se on suurinpiirtein puolillepäivin suorassa auringonpaisteessa ja vielä teknisentilan oven päällä. Sisältäkin varmaan lämpöä ovien venttiileistä ja muutenkin tulee. Varjoista puoli löytyisi noin 5m päässä, jonne Aurinko ei oikeastaan paista koskaan suoraan. Nytkin oli ulkona varjomittarin mukaan -4 ja Niben "aurinkoanturin" mukaan +11 astetta. Onko tuollaisesta tilanteesta suoranaista vahinkoa pumpulle? Esim. jäätymisvaara tms?

Kyllähän tuo ulkoanturi pitäisi olla varjossa, voi tulla tilanteita, että aurinkoisena päivänä kämppä on kylmä... säätäminen voi olla haasteellista.

Back
Ylös Bottom