Nibe Fighter 410P kompuran kumijalat

EsaNibe

Tulokas
Hei,
onko kukaan onnistunut vaihtamaan kompuran takimmaista jalkaa? Etukautta nimenomaan. Kompura kiinni klipseillä kolmesta kohtaa, kaksi oli simppeliä poistaa, mutta kolmanteen ei pääse millään käsiksi.
Olen miettinyt, josko kompurakotelon vasemman pellin poistaisi, auttaisiko asiaa? Ruuvit vaan nekin hankalia irrottaa.
IV-koneen oikealla puolella seinä ja vasemmalla kaappi. Jälkimmäinen mahdollista poistaa, mutta onko mitään hyötyä? Minusta itse kotelossa ei vasemmalla edes luukkua. Olisiko kellään vinkkiä, mikäli homma onnistuu kotikonstein. IV-kone 8v vanha, joten ajatuksena saada lisäaikaa kompuran hajoamiseen asti. Sitten vasta kompuran tai koko koneen vaihto edessä

t Esa

Äimänkäki

Aktiivinen jäsen
Tuskin onnistuu kotikonstein. Putkia pitänee katkoa, että kompuraan pääsee kunnolla käsiksi. Silloin kumit tulevat niin kalliiksi, että kannattaa ehkä vaihtaa koko kompura, kun sen kerran sieltä esille raivaa. Tosin tuon ikäisellä kompuralla olisi varmaan vielä muutama vuosi jäljellä. Kohtalainen rahanmeno on kuitenkin nyt tiedossa kumien kanssa.

Kellarinlämmittäjä

Oppimiskäyrällä
Asiaa mitenkään tuntematta, kihkahan "silikoniviimeistely" olisi mahdollista? Tokko olisi mitenkään sovellettavissa. Luokkaa kympin investointi + muutaman päivän seisokki. Ykinkertaisilla konsteilla voi joskus saada ihmeitä aikaan ja sitten antaisi vaan pyöriä niin kauan kuin se oikeasti hajoaa.

EsaNibe

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Ongelma ratkesi ainakin toistaiseksi siten, että poistin irrotettavissa olevat klipsit, jolloin kompuraa sai nostettua. Sitten alle vaan kumimaton palasia, niin paljon kuin sai tungettua. Kompura takaisin niiden päälle lepäämään ja a'vot johan hiljeni. Tosin ei nyt ihan äänetön ole, mutta huomattavasti meluttomampi. Nyt vaan odotellaan itse kompuran laukeamista, sitten saa ammattiäijät tulla vaihtamaan kompuran ja kumijalat. Voi toki tulla kyseeseen myös uusi iv-konekin, riippuen nyt kuinka kauan kestää.

burmanm

Vakionaama
Tästä innostuneena.. miten tuon kompuran kehikon saa oikealta puolelta muka purettua? Löysin ruuveja vain päältä ja vasemmalta puolelta (sekä edestä pari). En nimittäin itse mahdu tuosta luukusta tekee mitään, näpit eivät mahdu edes sen ensimmäisen putken ohi sinne taakse.

Itselläni näyttää ainakin yksi kompuran kiinnike hapettuneen (?!) rikki. Oikealla on tilaa metrin verran, joten sinäänsä tuolta mahtuisi tekemään jotain - jos vaan keksisi miten tuo saa näppärästi purettua että mahtuisi työskentelemään.

Muuten äänimaailman suhteen tuo kompura kuulosti luukku auki ihan terveeltä. Tärisee vaan tuohon pohjaan ikävästi, oisin vaikka VILPin käyttämättömät äänenvaimennusmatot sinne alle tunkenut.

Sammeli77

Aktiivinen jäsen
Onko jollakulla kuvaa noista "klipseistä" ja miten ne avataan? Voisinpa minäkin koittaa tunkea kompuran alle jotain ;D Ollut aika pitkään rautalankavedossa kompuraan liittyvistä putkista, jotta pahimmat resonanssit sai loppumaan.

EsaNibe

Tulokas
  • Keskustelun aloittaja
Minulla itselläni kompura on kehikossa, jossa etuosassa on vain 1 pultti, joka irrotetaan. Tämän jälkeen irtoaa koko luukku edestä. Mietin vasemman sivun irrotusta, jotta oisin päässyt käsiksi takimmaiseen klipsiin, mutta totesin liian hankalaksi.
Ohessa kuva varaosana saatavista kumijaloista, klipsit edessä.

Liitteet

• kumijalat.jpg
    kumijalat.jpg
    65,5 KB · Katsottu: 344

Sammeli77

Aktiivinen jäsen
Minulla on ollut se luukku auki jo monta vuotta. Mutta siis nuo klipsit lähtevät ihan vetämällä pois paikaltaan ja jos kaikki kolme olisi irti niin kompura olisi pelkkien kylmäaineputkien varassa?

EsaNibe

Tulokas
Klipsit lähtee irti tasapääruuvarin avustuksella vetämällä. Kolmanteen klipsiin takana ei ollut pääsyä. Mikäli senkin saisi irti voisi kompuraa nostaa sen verran, että voisi vaihtaa uudet kumijalat alle.

Back
Ylös Bottom