Nibe fighter 410P

K

köpi62

Vieras
Tervehdys! Olen uusi tälle sivustolle kirjautuneena, vaikka joskus on tullutkin seurailtua kirjoitteluja!

Mut nyt on akuutti tilanne päällä ja ajattelin kysyä teiltä kokeneilta asiaan perehtyneiltä, olisko jollain heittää helppiä? Elikkä eilen huomasimme, että lämminkäyttövesi on haaleata. Menin katsomaan Nibe Fighter 410P poistoilmalämpöpumpun "hälytyksiä", mut se ei hälytä mitään. Hyrrää normaalin kuuloisesti, mut asetukset ovat tämmöiset:

1 38
2 35
3 27
4 01
5 03
6 04
7 01
8 35
9 16
10 39
11 04

Pakkasta on nyt -24C ulkona, joten ei oikein "uskaltaisi" sammuttaa pumppua!!(-resetoida). Talo on 135m2 ja vesikiertoiseen lattialämmitykseen mittarin mukaan menee n.+30C ja takas tulee n.+28C, eli talon lämmitys toimii, mutta käyttövesi on siis alle neljäkymmentä ja haaleaa kraanasta?

Kertaan vielä, että hälytys/asetus paneelissa ei ole mitään hälytystä. paneelin vasen ala-ja ylä-reunassa ovat punaiset pallot, eli sähkövastukset toimii ja kompurat päällä. Myöskin sulakkeet sähkötaulussa 3kpl ovat ehjät. Kokeilin yön yli pikanapilla nostaa käyttöveden lämpötilaa, valo kyllä sytty napissa, mutta nyt aamulla vesi ei ole lämminnyt, noi lukemat ovat tältä aamulta.

Olisko kellään mitään ehdotusta, missä voisi olla vika?

Äimänkäki

Aktiivinen jäsen
Vs: Nibe fighter 410P

Onko näytön nro 6 (lämpökäyrä) tosiaan -4? Minulla se on +4. En tiedä, korjaantuuko homma tällä, mutta minä ainakin ajelen lämpimämmällä vedellä.

K

köpi62

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Äimänkäki sanoi:
Onko näytön nro 6 (lämpökäyrä) tosiaan -4? Minulla se on +4. En tiedä, korjaantuuko homma tällä, mutta minä ainakin ajelen lämpimämmällä vedellä.

Tässä on kysymyksessä tulkintavirhe mun postissa..heh 6 04 on oikea merkintä, toi väliviiva ei tarkoita miinus merkkiä..! (-Korjasin merkinnän alkuperäiseen viestiin väärinkäsitysten välttämiseksi.)

K

köpi62

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Tässä tuli lisäjuttu "keittiön" puolelta! Vaimo muisteli, että myös viime talvena kovilla pakkasilla suihkuvesi tuntui joskus haalealta? Sillo sitä ei kuitenkaan erityisemmin noteerattu, kun ei ollut pitempään haalean lämmintä vettä, mut voisko pakkasella olla joku vaikutus pumpun käyttöveden toimintaan? Tottakai pumppu on pakkasilla kuormitettu, mut olisko vikakin tästä kuormituksesta johtuva? Takavuosina emme ole tämmöistä huomanneet. Pumppu on ollut käytössä vuoden 2005 tammikuusta moitteetta, siis vuosimalli 2004 on kyseessä..!

Ylipäätänsä miksi pumppu ei anna mitään hälytystä viasta, vaikka lämpötila on noin alhainen...???????

Sammeli77

Aktiivinen jäsen

Jos näet talon sähkönkulutusmittarilta hetkellisen kulutuksen niin voit siitä todeta toimiiko vastukset. Tod.näk 8-9 kW pitäisi ottaa.

K

köpi62

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Sammeli77 sanoi:
Jos näet talon sähkönkulutusmittarilta hetkellisen kulutuksen niin voit siitä todeta toimiiko vastukset. Tod.näk 8-9 kW pitäisi ottaa.

Olen nyt töissä, mutta tarkistan asian heti kun menen kotiin. Eikö pumppu anna tästä mitään hälytystä, jos vastuksissa on jotain vikaa..?

K

köpi62

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Kyllä vastukset kunnossa ovat!

K

köpi62

Vieras

Vika taisi selvitä, mut ei oo vielä korjattu!

Mulla on talossa sähkökiuas ja tosiaan kanssa 3x25A pääsulakkeet ja eilen illalla laitoin taas saunan lämpiämään ja otin pois parin tunnin päästä. Tänä aamuna huomasin, että Niben lämpötilat oli ok. Ilmeisesti vika on juuri jommassa kummassa kontaktorissa, joka jakaa pumpun vastuksien käyttöä saunan kiukaan kanssa, eli välillä toimii ja välillä jumittaa, kun saunan ottaa pois päältä. Toisaalta mua ihmetyttää, että tätä haittaa on ollut vain kovilla pakkasilla, nytkin ilma lauhtu vuorokaudessa yli -15 astetta, ollen nyt selvästi alle -kymmenen. Oliskohan jollakin mielipidettä tähän asiaan..?

Voin laittaa tämän aamun Niben tiedot tähän näkyville:
1 53
2 32
2-06
4 03
5 06
6 04
7 01
8 40
9 20
10 31
11 00
12 50
13 00
14 01

Voisko joku suositella kestävämpiä "kontaktoreita", jotka voin tilata ja vaihtaa...?

Back
Ylös Bottom