Nibe VVM S320. ams 10-8 vikakoodi 232

Micke99

Jäsen
Elikkäs vajaa vuoden ikäinen laite.
Toiminut moitteetta, mutta nyt ei pidä ulkoyksikön automaattisulaketta ylhäällä, vaan lyö sulakkeen heti alas kun turvakytkimestä kääntää päälle.
Antoi vikakoodin 232, sekä alhainen höyrystimen lämpötila (numeroa en nyt muista) kokemuksia mihin joutuu
varautumaan? ..viimeinen ohjelmistopäivitys tehty.

Imukaasu (BT17) -63 astetta
Ulkolämpötila (BT28 ) -53 astetta
Höyrystin (BT16) -63 astetta
noi nyt ensimmäisenä iski silmään.

Asennusfirma - aloittaja
Kohde - oma koti
 

kurre orava

´niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen...´
Laukaiseeko oikeasti sulakkeen vai onko tuossa asennettuna vikavirta joka laukeaa? Tai mahdollisesti yhdistetty sulake ja vikis, tuo AMS pohjainenhan taisi olla 1 vaihe liitännällä.

Jos laukeaa sulake niin linjassa lienee jonkinasteinen oikari, vikavirtahan ei nyt paljoa tarvitse jotta laukeaa.

Bongatut anturiarvot ovat kyllä sitä luokkaa että herää epäilys siitä olisiko kipu pääkortilla ulkona. Mutta etänä on kyllä hankalaa diagnosoida,

Vuoden vanhassa laitteessa lienee takuu voimassa kuitenkin joten ei kai siinä muuta kun yhteys takuuhuoltoon.
 

Micke99

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #3
Laukaiseeko oikeasti sulakkeen vai onko tuossa asennettuna vikavirta joka laukeaa? Tai mahdollisesti yhdistetty sulake ja vikis, tuo AMS pohjainenhan taisi olla 1 vaihe liitännällä.

Jos laukeaa sulake niin linjassa lienee jonkinasteinen oikari, vikavirtahan ei nyt paljoa tarvitse jotta laukeaa.

Bongatut anturiarvot ovat kyllä sitä luokkaa että herää epäilys siitä olisiko kipu pääkortilla ulkona. Mutta etänä on kyllä hankalaa diagnosoida,

Vuoden vanhassa laitteessa lienee takuu voimassa kuitenkin joten ei kai siinä muuta kun yhteys takuuhuoltoon.
Korjaan. Laukaisee keskuksen sulakkeiden 40a vikavirran. Ei ulkoyksikön 16a sulaketta. Viittaisi kyllä piirilevyyn.. nibeltä takuuhuolto tilattu. Ei anna kovin hyvää luottoa tämä yksilö. Tehtaan jäljiltä vuoti kylmä-ainetta splitin anturin juotoksista ja nyt tämä..
 

Lepponen

Jäsen
Lämpötila-anturit on kytketty ohjainkorttiin (PWB 1) joka ilmeisesti on siis rikki. Vikurin laukeaminen voinee johtua myös konkasta joka on merkitty tuossa kuvassa. Takuu onneksi on voimassa, joten menee tuo maanataikappale sen piikkiin... Tuolla on myös pari sulaketta joita ei nyt tässä vaiheessa kannata mennä itse tarkistelemaan kun se takuu on voimassa ;) Mutta ilmoittele sitten mikä oli loppujen lopuksi vikana.


AMS 10-8.jpg
 

Micke99

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #5
Lämpötila-anturit on kytketty ohjainkorttiin (PWB 1) joka ilmeisesti on siis rikki. Vikurin laukeaminen voinee johtua myös konkasta joka on merkitty tuossa kuvassa. Takuu onneksi on voimassa, joten menee tuo maanataikappale sen piikkiin... Tuolla on myös pari sulaketta joita ei nyt tässä vaiheessa kannata mennä itse tarkistelemaan kun se takuu on voimassa ;) Mutta ilmoittele sitten mikä oli loppujen lopuksi vikana.


katso liitettä 88739
Kiitos tästä ilmottelen.
 

Micke99

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #6
Lämpötila-anturit on kytketty ohjainkorttiin (PWB 1) joka ilmeisesti on siis rikki. Vikurin laukeaminen voinee johtua myös konkasta joka on merkitty tuossa kuvassa. Takuu onneksi on voimassa, joten menee tuo maanataikappale sen piikkiin... Tuolla on myös pari sulaketta joita ei nyt tässä vaiheessa kannata mennä itse tarkistelemaan kun se takuu on voimassa ;) Mutta ilmoittele sitten mikä oli loppujen lopuksi vikana.


katso liitettä 88739

Kiitos tästä ilmottelen.
Takuuhuollosta käytiin ja sanoivat, että vikavirran nollajohdin on kytketty väärin.. mietin vaan, että miten laite on toiminut melkein vuoden ilman mitään ongelmia:hmm:nyt yhtäkkiä olisi sähkökytkennöissä vikaa..

Ei siinä kaikki, nyt on uusi vika ilmennyt. Osaako @Lepponen @kurre orava kertoa jotain tästä.. ei minusta näytä ihan tavalliselta laitteen käyttäytymiseltä, varsinkaan näillä ulkolämpötiloilla.. asteminuuttien historialokissa noi pienet nyppylät on sulatuksia. Kompressori käy melkein täydellä teholla JO näillä ulkolämpötiloilla.. Se on taas huoltoukko soitettava.. loppuu kohta huumori tän laitteen kans :D

Pari viikkoa kohta käyttäytynyt tolleen ja minusta pahenee vaan koko ajan. HUOM. Mitään asetuksia ei ole muutettu. Aikaisemmin on näillä ulkolämpötiloilla hienosti ajanu asteminuutit -140am - 0am noin 40hz/3.2A teholla ja sahanut tota väliä ilman ongelmia.
-Lattialämmitys ~170m2.
-piirien termostaatit ruuvattu pois aikalailla samoihin aikoihin, kun tämä vika ilmeni.
 

Liitteet

  • IMG_4970.png
    IMG_4970.png
    112,3 KB · Katsottu: 164
  • IMG_4972.png
    IMG_4972.png
    106,7 KB · Katsottu: 158
  • IMG_4971.png
    IMG_4971.png
    103,1 KB · Katsottu: 159
  • IMG_4973.png
    IMG_4973.png
    59 KB · Katsottu: 162

Lepponen

Jäsen
Äkkiseltään näyttäisi että tuossa on tapahtunut seuraavaa:

1700585093931.png


Max. ero kompressori arvo on muistaakseni 10. Mulla teki joskus satunnaisesti samaa ja muutin arvon 13. Tosin saattaa johtua muustakin asiasta, esim. kiertovesipumppu GP1 pysähtyy ilman mitään syytä, mulla vaihdettiin se takuuseen. Tarkasta historialokeista mitä on tapahtunut samaan aikaan kun asteminuutit on pompanneet ylös, esim virtaus, GP1 nopeus. Jos tuo jatkuu, niin silloin kannattaa laittaa muistitikku kiinni ja aloittaa loggaus, saa jotain kättä pidempää dataa jos on joku takuun alainen komponentti vaihtokunnossa. Sopiva tallennusväli loggaukselle on joku 5-10s ;) Ehkä tuo korkeapaine on hieman alhainen kuumakaasun lämpötilaan nähden.
 

Micke99

Jäsen
  • Keskustelun aloittaja
  • #8
Kiitos vastauksesta. Max ero kompressori oli mulla 12. Tällä hetkellä kompressori 115hz/10,2A
-ulkona -5 astetta
-BT12 31,5 astetta
-BT3 28,5 astetta
-GP1 79%/20,7L/m
-400am
Ulkoyksikön kenno tekee raitaa, joka viittaisi kylmä-aineen vähyyten? niinkuin myös toi korkeapaine ja kompressorin tehottomuus. Huhtikuussa viimeeksi tarkastettu kylmä-aineen määrä, sekä liitokset todettu pitäviksi.. täytyy logata, toivottavast jotain löytyy.
 
Back
Ylös Bottom