T
TMZ
Vieras
Mulla on maalämpöpumpun valinta tässä tapetilla ja on ongelmia saada tietoa Niben pumppujen todellisista COP-arvoista. Nibe ilmoittaa arvot vain standardin EN 255 mukaan joka ei ota huomioon kiertovesipumppujen ottamia tehoja, kun taas esimerkiksi Thermia ja Vaillant ilmoittaa pumpun COP:n laitteen todellisten sähkönkulutusten mukaan standardin EN 14511 BOW35 mukaisesti. Soitin Niben suomen myyntiin josko heillä olisi antaa tällaisia tietoja, niin sanoivat ettei sellaista tietoa ole ja ei edes ymmärtänyt mitä merkitystä sillä vertailun kannalta on. Ei se puhelu ainakaan tuonut hirveesti pointseja Nibelle 
Onko kellään siis tietoa löytyisikö Niben pumpuille jostain tän oikean standardin mukaista tietoa?
Itse just teen pumppuvalintaa lähinnä akselilla Thermia Diplomat 6kW ja Nibe F1226-6kW. Onko tähän vastakkainasetteluun muuten kellään mitään kommenttia?
Onko kellään siis tietoa löytyisikö Niben pumpuille jostain tän oikean standardin mukaista tietoa?
Itse just teen pumppuvalintaa lähinnä akselilla Thermia Diplomat 6kW ja Nibe F1226-6kW. Onko tähän vastakkainasetteluun muuten kellään mitään kommenttia?