Niben suodattimet, mistä?

W

Willi Bohl

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Niben suodattimet, mistä?

"Heinolassa jyrää" muukin kuin rock, lähetin kyselyn, Suomen Suodatinvalmiste, toinen googlattu vaihtoehto:
http://www.xkauppa.fi/51/index.php?PAGE=13&BUSINESS_AREA=S&PRODUCT_GROUP_ID=81&p=16

M

mikany

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Minä ainaskin oon itse leikannut sellaisesta metritavarana myytävästä suodatinkankaasta. Tai ei se kangasta ole mutta kun en nyt näin aamutuimaan keksi parempaa nimeä.

W

Willi Bohl

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

jep. etolasta kuulemma löytyy k.o. suodatinta/mattoa metritavarana

A

Aapo

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Itse etsin myös puoli vuotta sitten suodattimia. Sain meiliini vastauksen ao. osoitteesta:

*** Osoite poistettu, koska muistettu väärin ***

Eivät tienneet nibestä mitään, mutta kun kerroin suodatintyypin, niin johan löytyi samanlaista läpimenokyvyltään yms. arvoiltaan.

Tilasin postitse mattoa pari neliötä yht. 20e.

Lopulta postiin tuli paketti, jossa vaikuttaa olevan enemmän kuin em. 2m2 ja vielä kyselemäni harvempi suodatinkangas ilmanottoaukon eteen kaupan päälle. Mielestäni ensiluokkaista palvelua ja hinta miltei ilmainen verrattuna kaupasta ostettuun viralliseen suodattimeen. Ei tarvinne ostaa uusia suodattimia seuraavaan kymmeneen vuoteen.

----------- EDIT ------------

Huomasin, että luin väärän saamani viestin meililaatikosta. Lähetin useampaan suodatinfirmaan kyselyn niben suodattimista ja vastauksia tuli yllättävän suurelta osalta. Alla osoite (myöhempi lähettämäni viesti), josta lopulta tein suodatintilauksen. Poistin väärät osoitetiedot tästä viestistä.

Espejot

Hyperaktiivi

Aapo sanoi:
Itse etsin myös puoli vuotta sitten suodattimia. Sain meiliini vastauksen ao. osoitteesta:

Eivät tienneet nibestä mitään, mutta kun kerroin suodatintyypin, niin johan löytyi samanlaista läpimenokyvyltään yms. arvoiltaan.

Eli millä läpimenoarvoilla tilasit ... onko tuoteella jotakin koodi tms?

A

Aapo

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Nyt tulee korjaus aiempaan.

Menin viestilaatikkoni läpi ja suodatinvalmisteelta tuli kyllä vastauksia nopeasti, mutta jostain syystä en tehnyt tilausta sieltä.

En muista enää oliko hinta vai jokin muu syy esteenä.

Tein tilauksen HTA Suodattimet Oy -nimisestä firmasta. Tiedot alla:

HTA Suodattimet Oy
Viereläntie 322 B
03300 Otalampi
p. + 358 400 713 262
f. + 358 9 223 3183
www.suodatinkauppa.fi

Hintakin löytyi meilistä ja tieto siitä, miksi vaikutti, että tavaraa olikin enemmän kuin aiemmin kirjoittamani 2m2 (tässä heiltä saamastani meilistä rivejä):

Suodatinmatto G2 150g/m2 vahvuus n.10 – 11mm
Varastosta löytyy pala 2.0m x 2.1m = 4,2m2
Hinta palalle olisi 13,60€ + ALV 2,99 = 16,59 €
Postissa maksu on kaiketi n. 7 – 9 €

Eli ainakin mielestäni perhanan halpa. Matto tuli muoviin pakattuna rullana. Ainoa juttu mikä harmittaa on se, että pitää leikata palat itse :-\

W

Willi Bohl

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Hain Etolasta, otin rullan loppupalan, muutama neliö, parikymmentä euroa. Niistä leikkailee useita.

Nyt vain tarvis löytää tuloilman suodatinlaatikkoon uusi suodin. Laatikkokin on Niben valmistama, NIBE FLF 160. Onks tullu vastaan?

T

Tweaker

Vieras

Nyt vain tarvis löytää tuloilman suodatinlaatikkoon uusi suodin. Laatikkokin on Niben valmistama, NIBE FLF 160. Onks tullu vastaan?

Meillä ainakin tuo tuloilmansuodatin on ihan samaa suodatinkangasta kuin poistopuolellakin.

W

Willi Bohl

Vieras

olipa törkyinen, varsinkin taaempi/kuvassa päällä. Riekale uutta välissä valkoisena. 2kk sitten imuroin ne.

S

saintsh

Vieras

Oletkos jo löytänyt nibe FLF 160 suodatin laatikolle suodattimet ?

W

Willi Bohl

Vieras

saintsh sanoi:
Oletkos jo löytänyt nibe FLF 160 suodatin laatikolle suodattimet ?

Tuo linkki on ainoa löytämäni, mutta kun siihen siitä ei pääse etusivulle!
http://www.xkauppa.fi/51/index.php?PAGE=13&BUSINESS_AREA=S&PRODUCT_GROUP_ID=81&p=16

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

S8166230 NIBE EU 7/FLF 160:LLE VAIHTOSUODATI NIBE EU 7/FLF 160:LLE 1,00kpl 76,86€/KPL 76,86€

S

saintsh

Vieras

MAINOS !

Kannattaa käydä katsomassa www.infil.fi

NIBE FLF 160 Suodatin 35 Euroa, näyttää olevan neljällä lahkeella :)

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

saintsh sanoi:
MAINOS !

Kannattaa käydä katsomassa www.infil.fi

Ihan hyvä mainos, koska tuolta löytyy suodattimia ILPeihinkin. ;)
http://www.infilsuodatin.fi/catalog/index.php?cPath=57

W

Willi Bohl

Vieras
Vs: Niben suodattimet, mistä? No täältä kokeillaan

Tilattu! Ainoastaan ennakkomaksu mahdollinen, kulut 8,50 eepoa. Siks olis kannatanu ottaa kaks. Mutta kokeilen yhdellä, kerron kuin äijän käy. ;D

W

Willi Bohl

Vieras

Kuvasta näkee eron. Nappasin nuo tiivisteet vanhasta, liekö sitten tarpeen.

Liitteet

• dscf2944.jpg
    dscf2944.jpg
    151,1 KB · Katsottu: 865
P

peltsi85

Vieras

Willi Bohl sanoi:

Puolityhmä kysymys mutta mistä Nibestä tällainen suodatin on peräisin, jos 410 niin mistä siitä muka löytyy tuollaiset?

luu5

Jäsen

peltsi85 sanoi:
Willi Bohl sanoi:

Puolityhmä kysymys mutta mistä Nibestä tällainen suodatin on peräisin, jos 410 niin mistä siitä muka löytyy tuollaiset?

Kyseessä on erillinen tuloilmansuodatin FLF 160. Jostain syystä ei tule Haaton sivuilta vastaan.

F

felon

Vieras

Vähän vanhaa tarinaa ,mutta taas ajan kohtaista minulle. Onko mitään hyvää paikkaa löytynyt suodattimien ostoon? http://www.suodatinkeskus.com/nibe-c-16.html Tuolta ajattelin ostaa poisto suodattimen. Visiin G3 riittäisi? ja ei ihan pahan hintainen ,kun 1m2 sais 10e. Vois ottaa ohiajaessa niin ei tule postikulujakaan!

Äimänkäki

Aktiivinen jäsen

Miten tarkkaa tämä suodatinhomma on? Olen ostanut torimyyjiltä suodatinlevyä, vajaa neliömetri n.7 EUR. Samat kauppiaat, jotka myyvät pölynimurin suodatinpusseja ym roinaa. Sanovat että suodatin on käypää tavaraa lämpöpumppuihin. Mitään läpäisymääriä tai muita numeroita niistä ei löydy. Silmämääräisesti ovat kyllä samanlaisia kuin alkuperäisetkin. Pari kuukautta ovat olleet käytössä (Nibe) eikä mitään ongelmaa ole vielä ilmennyt.

Olenko ottanut turhia riskejä?

Espejot

Hyperaktiivi

Äimänkäki sanoi:
Miten tarkkaa tämä suodatinhomma on? Olen ostanut torimyyjiltä suodatinlevyä, vajaa neliömetri n.7 EUR. Samat kauppiaat, jotka myyvät pölynimurin suodatinpusseja ym roinaa. Sanovat että suodatin on käypää tavaraa lämpöpumppuihin. Mitään läpäisymääriä tai muita numeroita niistä ei löydy. Silmämääräisesti ovat kyllä samanlaisia kuin alkuperäisetkin. Pari kuukautta ovat olleet käytössä (Nibe) eikä mitään ongelmaa ole vielä ilmennyt.

Olenko ottanut turhia riskejä?

Mielestäni et. Jos laitat kummalekin puhaltimelle samaa tavaraa niin IV:n taspaino säilyy. Itse ostin asetetta tuhdinpaa.

velli

Jäsen

Itsellä käytössä Nibe F470. Paikallisesta K-Raudasta näytti löytyvän G3 suodatinta, mutta ei G2. Niben asentaja mainitsi että G2 onkin rautakaupoista hankalampaa löytää, ja että G3 on kuitenkin ok.

Onko kokemuksia vaihdosta G2 suodatin -> G3? Joutuuko ilmanvaihtoa tms. säätämään uudelleen?

Spiderbait

Aktiivinen jäsen

Ei joudu säätään uudelleen kunhan laitat tulo- ja poistoilmaan samat G3 suodattimet niin suhteet pysyy samana. Ilman läpäisevyys on hieman huonompi mutta ei suurta merkitystä.

mj

Jäsen

Tämän Suodatinkeskuksen kommentin mukaan voi laittaa myös erit. Itse käytän nykyään G3 poistossa ja F5 tulossa. Vähän pienensin iv-prosenttieroja asentajan oppaan ohjeesta.

Täällä yleistä infoa suodatinluokista. F7 kai pitäisi olla asuinrakennuksissa...

edit: Ja siis kun laittaa tuloilmaan paksumman F5, niin menee korkeintaan enemmän alipaineiseksi eli "oikeaan" suuntaan. Ei mene siis ylipaineiseksi, joka talolle huono.

Back
Ylös Bottom