Niben ulkolämpötila-anturi

J

jaritapani

Vieras
Tarkistakaas kaverit näyttääkö teillä ulkolämpötilamittaus oikeita lukemia. Mulla ei näyttänyt. Nibe lähetti mulle uuden ja nyt toimii. Vaihdoin sen itse. Helppo homma! Sanoivat Nibellä että näitä on esiintynyt jonkin verran. Mulla on 310. Valmistusvuosi on 2007.

John_T

Aktiivinen jäsen
Vs: Niben ulkolämpötila-anturi

Kyllä meillä on toistaiseksi tuo NIBE:n antama lukema ollut hyvin lähellä muidenkin mittareiden antamaa tietoa. Muutaman asteen vaihtelu ei liene merkitsevää. Jos ottaa vertailukohdaksi esim. tiehallinnon kelimakeralta saatavan tiedon, joka sijaitsee täältä meiltä alle kilometrin päässä tai ilmatieteenlaitoksen lukeman Katisista, joka on hiukan kauempana, niin kyllä NIBE antaa ihan samoja lukemia. Hetki sitten NIBE:n lukema oli -21 ja ilmatieteenlaitoksen vastaava taisi olla -20,7 - ei taida NIBE pystyä juuri tarkempaan ;D

J

jaritapani

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Mulla heitto olikin 15 asteen luokkaa. Sillä on jo merkitystä.

John_T

Aktiivinen jäsen

jaritapani sanoi:
Mulla heitto olikin 15 asteen luokkaa. Sillä on jo merkitystä.

Kyllä tuo 15-asteen poikkeama on sellainen, että eihän sen kanssa voi elää. Säädöthän menee ihan poskelleen. Sulla taisi olla vielä niin uusi laite, että sait osankin takuuseen.

J

jaritapani

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Juu. Meni takuuseen.

M

mikko78

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Huomasin tuossa, että meillä Niben ulkolämpötila-anturi näyttää n. 7-11 astetta liian kylmää eli kun ulkona oli -20 näytti Nibe -31 ja -5 kelillä näytti -11. Näytti vaan tuo toimivan vielä niin, että saman päivän aikana välillä anturi näytti ihan oikeaa ulkolämpötilaa, sitten yhtäkkiä näytti vähän aikaa (10min - 3 tuntia) 10 astetta pieleen jne. Soitin Nibelle ja sanoivat, että taitaa olla ulkolämpötila-anturi osittain oikosulussa ja lupasivat laittaa postissa tulemaan uuden anturin. Tämä on jo toinen kerta kahden vuoden aikana, kun tuo anturi pitää meillä vaihtaa. Ekalla kerralla näytti talvipakkasilla, että ulkolämpötila on +40.

John_T

Aktiivinen jäsen

Ilmeisesti NIBE:llä on ollut tuotannossa ja jakelussa jonkinlainen erä huonolaatuisia / valmistusvirheellisiä antureita.

Back
Ylös Bottom