Onko perää??

T

toshibaha

Vieras
Olen jostain lukenut, että kynttilöiden polttaminen, varsinkin huonolaatuisten tuikkukynttilöiden, nokeuttaa nopeasti ilpin suodattimia. Onko tällaisesta kokemusta? ???

A

Alex

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Vs: Onko perää??

En kyllä oikein jaksaisi tuota uskoa, mutta ruotsin puolella väitetään samaa:
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=6169.0

Joksa

Aktiivinen jäsen

On perää. Ainakin meillä yhden kerran erehdyttiin polttamaan jouluna jotakin lahjaksi saatuja marmorikynttiloitä (semmoisia paksuja). Avasin joulun jälkeen iv-koneen vaihtaakseni suodattimet, poistoilmasuodatin oli täysin musta ja nokinen. Meillä ei sen jälkeen ole poltettu sisällä kuin tuikkukynttilöitä, niissä liekki palaa kuumempana.

janti

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Pitää täysin paikkansa.

Yhtenä talvena tuikkuja tuli polteltua aika paljon. Kun sitten keväällä pesimmeikkunoita, niin havaitsimme etää sisäpuoleisia ikkunoita pestäessä pesuvesi olit tosi mustaa, huomattavasti mustempaa kuin ulkoikkunoiden pesuvesi oli.

Tämän jälkeen olemme lopettaneet tuikkujen ja muidenkin kynttilöiden polttamisen sisällä.
Nyt sisäikkunoiden pesuvesi on aina huomattavasti ulkoikkunoiden pesuvettä puhtaampaa. :D

Kannattaa kokeilla itse. Eihän se suomalainen mies usko ennenkuin itse näkee. ;D

psi

Jäsen

Mutta eikös juuri tuossa tule ILPin suodatus oikeuksiinsa?
Mukavampi kai sitä nokea on sieltä filtteristä pestä kuin ikkunoista, seinistä, katosta, telkkarista, jne jne...

T

toshibaha

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Toivottavasti on juuri niin kuin psi sanoo. Olisihan se hullua että joulun aikaan pitäisi välttää kynttilöiden polttoa tai sitten laitta ilppi pois päältä. Kun suodatin likaantuu, se putsataan, niin kait se on.

Back
Ylös Bottom