Onko sisäyksikön paikasta tullut käytännön ongelmia?

J

JM

Vieras
Nyt on tämmöinen akuutti ongelma, kun asennus on huomenna. Olen suunnitellut sisäyksikön paikan sen mukaan, että se olisi vastakkaisessa päädyssä taloa kuin takka, mutta parempi puolisko haluaakin sen semmoiseen avoimeen eteiseen joka on keskellä taloa, jossa hän voi kuivattaa kenkänsä ja hevosen loimet. (että sillälailla meillä)

Onko kellään asennettu sisäyksikkö paikkaan, joka on aiheuttanut todellisia ongelmia lämmönjaon kannalta vai tasoittuuko käytännössä lämpötilaerot on paikka lähes mikä tahansa kunhan on avointa vapaata tilaa.

kolibri

Aktiivinen jäsen
Ei ole muuta kommenttia kuin se että meillä keskellä taloa rappukäytävässä, onneksi ei tullut olohuoneeseen sen verran ilmavirtaa ja suhinaa riittää.

R-410A

Aktiivinen jäsen
Seinilläkin on korvat

Kuuntele vaan "vaimoasi" hän saattaa olla hyvinkin oikeassa :!:
Itselläni sisäyksikkö on avoimessa eteisessä, josta lämpö pääsee melko vapaasti leviämään ei tiloihin.
Olen itse erittäin tyytyväinen valittuun paikkaan :cool:

Pumppis

Jäsen
Lämpö tasaantuu itsekseen, kunhan tilat on avoimet. Asennuspaikka taitaa olla ulkonäkö/puhallinääni/puhalluksen tuottama vetokysymys. Puolisosi saa ääneni :roll:

J

JM

Vieras
  • Keskustelun aloittaja
Tuo eteinen oli alkuperäinen suunnitelma itsellänikin, mutta alkoi mietityttään tuo lämmöntasaantuminen ja aloin hakemaan muita vaihtoehtoja.
Eteinen on varmaan tällä hetkellä kylmin paikka, mutta siitä tulee todennäköisesti lämpimin ILP:in asennuksen jälkeen.

Asentaja pääsee kyllä tosi helpolla. reikä ulkoseinään ja ulkoyksikkö seinän taakse. Ei tarvitse vedellä mitään putkia ja johtoja välikaton kautta. Huomenna on perjantai, joten suotakoon asentajalle vähän helpompi asennus.

Back
Ylös Bottom