OPAL KRF-32 Onniselta

p306

Aktiivinen jäsen
Vs: OPAL KRF-32 Onniselta

Katos vaan. Ellen erehdy toiset myyvät noita mm. Ultimate merkillä varustettuna

J

jule-

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Etumaski viittaa vahvasti Greeniin. Greehän valmistaa tunnetusti myös tilattavalla nimellä. ;)

F

fyndi

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Etumaski viittaa vahvasti Greeniin. Greehän valmistaa tunnetusti myös tilattavalla nimellä.
Eli voisi ajatella että olisi ihan kelpo peli vai? Eikös se Gree tee lähes kaikille merkeille ilppejä?

VesA

In Memoriam

fyndi sanoi:
Etumaski viittaa vahvasti Greeniin. Greehän valmistaa tunnetusti myös tilattavalla nimellä.
Eli voisi ajatella että olisi ihan kelpo peli vai? Eikös se Gree tee lähes kaikille merkeille ilppejä?

Kysymys on siitä, millä varustuksella laite on Greeltä tilattu. Eli jos se on joku tropiikkiversio voi tulla yllätyksiä. Vehkeestä pitäisi löytyä ainakin pohjan lämmitysvastus, muuten menee pohja umpeen pahoilla keleillä.

mooses

Jäsen

Itse hankin laitteen onniselta viime kesäkuun alkupuolella ja jussin jälkeen ko. laite roikkui seinällä.
Laite hankittiin viilennys käyttöön ja siinä se toimi aivan moitteetta. Laitteesta syntyviä ääniä
en itse ole kokenut mitenkään häiritseviksi. Syksyn tultua heräsi uteliaisuus josko ko. laite pystyisi
avittamaan lämmityksessä ja niinhän sitä sitten kokeiltiiin ja kokeilu jatkuu yhä. Sähkön säästö tullee
olemaan n.2000kwh / V. eli lämmitys sähkön osalta n.20%, ja rahallisesti 200€ plus polttopuiden
osalta 120€. Lämmityskäytössäkään ei muita ongelmia kuin o-kelien aiheuttama kennon osittainen jäätyminen. Muita varjopuolia on pikaliitinten rikkoutuminen / pettäminen ei itsellä kylläkään vielä minkäänlaista havaintoa moisesta mekanismistä. Suodattimet vain karkeasuodattimet eli talo on edelleenkin siivottava säännöllisesti. Ei eritä minkäänlaisia kosmisia vipoja joten on itse poltettava aromikynttilöitä.
Eikä laitteessa ole minkäänlaista vikakoodinäyttöä joten kokoajan saa pelätä että mikä vika tai mahdollinen
piilovika laitetta rassaa vaikka se hyvin toimiikin mut jos siinä kuitenkin on jotain fipaa ja kun asentaja tulee korjaan niin mistä ihmeestä se voi tietää mitä korjata kun ei oo selkeetä koodia. Joutuu pian vaihtaan vaikkapa koko ulkoyksikön ja kenties osia vielä jo vaihdettuun yksikköön. ;)
Laite käynnyt syksyn kylmistä näihin päiviin nonstop nyt päivälämpötilat aiheuttavat on / off käntiä.

F

fyndi

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

Kiitoksia hyvästä vastauksesta ja päivän piristyksestä.

Ei eritä minkäänlaisia kosmisia vipoja joten on itse poltettava aromikynttilöitä.

J

jule-

Vieras
  • Keskustelun aloittaja

jule- sanoi:
Etumaski viittaa vahvasti Greeniin. Greehän valmistaa tunnetusti myös tilattavalla nimellä. ;)

Laite taitaa olla tuo Green Bird KFR-32GW (Huomaa ero KRF ;))
http://www.gree-ac.com/products.php?Type=Bird#

T

teukka

Vieras

Mooses:"Eikä laitteessa ole minkäänlaista vikakoodinäyttöä joten kokoajan saa pelätä että mikä vika tai mahdollinen
piilovika laitetta rassaa vaikka se hyvin toimiikin mut jos siinä kuitenkin on jotain fipaa ja kun asentaja tulee korjaan niin mistä ihmeestä se voi tietää mitä korjata kun ei oo selkeetä koodia."

Minulla on Luxus (KFR-30GW/XBPc). Vikakoodinäyttönä toimii sisäyksikön merkkivalon vilkutus. Se ilmoittaa, missä voisi olla vika. Sain huollosta listan niistä vilkkukoodeista, jotka liittyvät ulkoyksikköön. Muitakin koodeja lienee. ;)

mooses

Jäsen

;)Kiitti vaan teukka muistutuksesta noista vikakoodeista olin kyllä tietoinen niistä mutta kun ei ole ollut tarvetta syventyä ko. asiaan niin ol päässyt unhoittumaan. Siitä opalin alkuperästä ; se on kiinassa valmistettu GREEN pajalla ja tyyppimerkki GWHD 12A3NK3AA. ;D

A

Alex

Vieras

se on kiinassa valmistettu GREEN pajalla ja tyyppimerkki GWHD 12A3NK3AA.

Tuo tyyppinumero on sama kuin Ultimaten valmiiksi tyhjiöidyssä 13 Invertterissä. Ainakin minun yksilöni on ollut ihan luotettava ja hyvä lämmittäjä... Kokemusta on tosin vasta kahdeksan kuukauden ajalta.

K

kulkeelujaa

Vieras

löytyy sama onnisen/green invertteri, ollut käytössä joulukuusta saakka.
Hyvin on toiminut 1 tasossa 180/240m2 ja lämmittänyt talvella suurimman osan asunnosta(olohuone, takkahuone, aula, keittiö ym ovat samaa tilaa)
4/9 pattereista lämpimänä -10c kelillä, pyyntö 21, auto päällä ja sisälämpötila 21-22, nollakelillä sisällä 23c, hintaansa nähden hyvä laite.
t.petri
tuli fortumilta tasoituslasku(tällämenoa vuodessa n.-250€ säästöä, ihan ok)

Back
Ylös Bottom