Tuumin tuossa että jos ajaudutaan tilanteeseen että pörssisähkö on tulevaisuudessa järkevä tai jopa ainoa vaihtoehto, on PILPn kanssa kovemmilla pakkasilla vaikea väistää kalliita tunteja.
Syynä pitkälti se että raitisilma on aina lämmitettävä ja se taas tehdään kompuralla ja oikein tiukalla kelillä myös vastuksilla.
Mutta entäpäs jos keventäisi talon lämmityskuormaa diesel lämmittimellä, jonka liittäisi raitisilmakanavaan ennen PILPiä. Eli ottaisi ilman putkesta ja palauttaisi lämmitetyn ilman takaisin samaan putkeen.
2-3kW lämmitin voisi olla aika sopiva. Maksaa alle 200€. Pakokaasun lämpö pitäisi saada sitten tavalla tai toisella talon poistoilmaan vielä kompuralle. Jonkinlainen lämmönvaihdin.
Pörssisähkön ja ulkolämpötilan mukaan sitten käynnistäisi lämmitintä kun pörssisähkö maksaa hunajaa. Tuon varmaan saisi automatisoitua jotenkin.
NesteMy diesel palaisi puhtaasti ja korkeaoktaanisena myös syttyy herkästi.
Onko järjetön vai seinähullu ajatus?
Syynä pitkälti se että raitisilma on aina lämmitettävä ja se taas tehdään kompuralla ja oikein tiukalla kelillä myös vastuksilla.
Mutta entäpäs jos keventäisi talon lämmityskuormaa diesel lämmittimellä, jonka liittäisi raitisilmakanavaan ennen PILPiä. Eli ottaisi ilman putkesta ja palauttaisi lämmitetyn ilman takaisin samaan putkeen.
2-3kW lämmitin voisi olla aika sopiva. Maksaa alle 200€. Pakokaasun lämpö pitäisi saada sitten tavalla tai toisella talon poistoilmaan vielä kompuralle. Jonkinlainen lämmönvaihdin.
Pörssisähkön ja ulkolämpötilan mukaan sitten käynnistäisi lämmitintä kun pörssisähkö maksaa hunajaa. Tuon varmaan saisi automatisoitua jotenkin.
NesteMy diesel palaisi puhtaasti ja korkeaoktaanisena myös syttyy herkästi.
Onko järjetön vai seinähullu ajatus?